× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

هفتمین نشست هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی(AMF-EB۷) دوشنبه دوم تیرماه به صورت مجازی (Online) و به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از شهر،گشتاسب مظفری، دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی گفت: این رویداد شامل دو بخش خواهد بود. در بخش اول، شهرداران و مدیران شهری، صاحبنظران و نماینده گان سازمان های بین المللی، نشستی را با موضوع «اقتصاد و سلامت شهری در دوران پساکرونا» با هدف تبادل تجارب و رویکردهای مربوط به مدیریت و کنترل ابعاد اجتماعی و اقتصادی بحران کرونا در سطح شهرها و نیز بررسی پیشنهادها و راهکارهای اصولی و مناسب برای مدیریت همزمان و ایجاد تعادل و توازن میان دو چالش کلیدی این بحران یعنی «سلامت شهروندان» و «کسب و کارها و اقتصاد شهری» خواهند پرداخت. در بخش دوم  نیز که به نشست رسمی اداری هیات اجرایی ابن مجمع اختصاص دارد، موضوعات و مسائل اداری و اجرایی سازمان، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و تصمیمات مورد نیاز اتخاذ خواهد شد.

 

در این بخش موضوعاتی مانند بررسی گزارش عملکرد، برنامه راهبردی، برنامه های عملیاتی، بودجه، عضویت ها و دیگر موضوعات سازمانی، مطرح می شود.

مجمع شهرداران آسیایی(Asian Mayors Forum) یک شبکه غیردولتی و غیر انتفاعی بین المللی است که با حضور و مشارکت  تعداد زیادی از شهرداران، مدیران شهری، اعضای انجمن ها و شوراهای شهری و متخصصان و صاحب نظران حوزه برنامه ریزی و مدیریت شهری در سال ۲۰۰۸ میلادی در تهران پایه گذاری شده و مقر دائمی آن در این شهر مستقر است.

تا کنون بیش از یکصد شهر از سراسر قاره پهناور آسیا در نشست ها و همایش های بین المللی این سازمان در شهرهای تهران، استانبول، بانکوک، منامه، هایکو(چین)، قزوین وغازی آنتپ(ترکیه) شرکت کرده اند و بیش از ۶۰ شهرآسیایی در این سازمان عضویت رسمی دارند. از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ ریاست دوره ای این سازمان با خانم فاطمه شاهبن، شهردار کلانشهر غازی آنتپ ترکیه است که همزمان ریاست اتحادیه شهرداری های ترکیه را نیز بر عهده دارد.

هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی متشکل از شهرداران ۲۱ شهر است که هر سه سال یکبار انتخاب می شوند و مسئولیت راهبری و پیشبرد تصمیمات مجمع عمومی و برنامه های سازمان را برعهده دارند.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه