× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

رسول کشت پور در بازدید از مرکز فناوری و نوآوری سینتک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به همراه داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از همکاری شهرداری منطقه 2 با این دانشگاه در آینده ای نزدیک خبر داد. به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 2 تهران، رسول کشت پور […]

رسول کشت پور در بازدید از مرکز فناوری و نوآوری سینتک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به همراه داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از همکاری شهرداری منطقه 2 با این دانشگاه در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 2 تهران، رسول کشت پور شهردار منطقه2 پایتخت، به همراه داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در بازدید از مرکز فناوری و نوآوری سینتک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ضمن دیدار با مرتضی موسی خانی رئیس این دانشگاه و گپ و گفت با استارت آپها از شروع همکاری با این دانشگاه و استفاده از 2 ربات اتش نشان و امداد گر در محیط های عملیاتی واقعی به صورت پایلوت در منطقه 2 خبر داد.

رسول کشت پور با اشاره بر رویکرد شهرداری منطقه 2 در حوزه هوشمند سازی خدمات شهری و فعالیتهایی که تا کنون در زمینه ایجاد و حمایت از استارت آپهای شهروند مدار در این منطقه انجام شده است گفت: با خبر شدیم که دانشجویان و پژو هشگران دانشگاه آزاد اسلامی قزوین رباتی ساخته اند تا با کمک آن بتوانند آتش را در مکان های صعب العبور و یا محیط های پوشیده از دود و غبار که جان آتش نشانان را به خطر می اندازد با کنترل از راه دورخاموش کنند و با توجه به اهمیت ویژه استفاده از تکنولوژی در ارایه خدمات شهری به شهروندان با هدف کاهش و صرفه جویی در هزینه ها، وقت و استفاده بهتر از نیروی انسانی و همچنین افزایش امنیت جانی آتش نشانان در عملیات اطفاء حریق از این ایده استقبال کردیم.

شهردار منطقه 2 استفاده از توان ، تخصص و اندیشه مشاوران متخصص دانشگاهی را نقطه شروعی برای همکاری فی مابین شهرداری این منطقه و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین دانست و افزود: با ورود اندیشه های آکادمیک به محیط های اجرایی می توان از برخی مشکلات شهری گره گشایی کرد و مراکز علمی نیز حمایت شوند.

کشت پور با تاکید بر اینکه شهرداری منطقه 2 از هر ایده جدید و خلاقیتی در زمینه هوشمند سازی و استفاده بهینه از تکنولوژی روز دنیا در مدیریت شهر و ارائه خدمات بهتر به شهروندان استقبال و حمایت می کند اظهار کرد: درصدد هستیم با تعامل ایجاد شده و با تکیه بر پژوهش محوری و استفاده از ظرفیت ها ،توان علمی و تکنولوژی متخصصان بومی و بها دادن به صنعت و کالای ایرانی از کسب و کارهای خلاقانه، استارتاپها و اپلیکیشن های مدیریت شهری را توسعه داده و از آنها حمایت کنیم.

شهردار منطقه 2 ضمن دعوت از تیم استارت اپی مرکز فناوری و نوآوری سینتک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای شرکت در رویداد استارت آپی منطقه 2 در آینده نزدیک گفت: این رویداد به ایجاد زمینه و توسعه همکاری و تعاملات دوسویه و هم افزایی میان شهرداری و دانشگاه برای استفاده بیشتر از ظرفیت های یکدیگر کمک خواهد کرد.

در پایان این دیدار مقرر شد تا شهرداری منطقه 2 به صورت پایلوت از ربات های آتش نشان و امداد گر ساخته شده توسط تیم پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در عملیات های واقعی اطفاء حریق در این منطقه استفاده کند تا در صورت رضایت بخش بودن نحوه کار این رباتها نسبت به سفارش و تهیه این رباتها از این دانشگاه اقدام کند.

ربات آتش نشان که می تواند آب و فوم را تا مسافت 1000 متری پرتاب کند از راه دور هدایت می شود و آتش نشانان را قادر می سازد تا آتش را در ساختمانهای در حال حریق و یا مکان های غیر قابل دسترس مهار کنند و ربات امداد گر نیز نقش بسزایی در امداد رسانی به آسیب دیدگان سوانح خواهد داشت.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد