× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

دومين نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد(سمن‌ها)، موسسات خیریه و فعالان اجتماعی با مدیران شهرداری تهران برگزار شد. به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان، رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، دومين نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد(سمن‌ها)، موسسات خیریه و فعالان اجتماعی با مدیران شهرداری برگزار شد. با توجه به مواردی که […]

دومين نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد(سمن‌ها)، موسسات خیریه و فعالان اجتماعی با مدیران شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان، رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، دومين نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد(سمن‌ها)، موسسات خیریه و فعالان اجتماعی با مدیران شهرداری برگزار شد.
با توجه به مواردی که در جلسه قبل مطرح شد ؛ روحانی ، معاون هماهنگی و ارتباطات دفتر شهرداری تهران در این نشست گفت : شهردارى باید از سرمايه‌های اجتماعی خود استفاده کند و اصل مشارکت را با نگاهی سازمان یافته بپذیرد؛ لذا رسیدن به این مهم نیازمند تدوام جلساتی از این دست می‌باشد.
وی افزود : بزرگترین سرمایه اکنون در نزد مردم است؛ و همکاری سازمان‌های دولتی با مردم، نتایج بسیار خوبی را به بار خواهد آورد.
سیدنجم‌الدین محمدی مدیرعامل سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه گفت: از وظایف سازمان ما ارائه خدمات اجتماعی به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب‌های اجتماعی است.
وی بیان کرد : شهرداری تهران در حوزه‌ی اعتیاد و افراد بی‌سرپناه سنگ بزرگی برداشته است.
محمدی تصریح کرد :در حوزه کودکان کار، شهرداری تهران با ایجاد مراکز پرتو در ۱۸ منطقه پایتخت، خدمات آموزشی را در اختیار آنان قرار میدهد و در خصوص متکدیان و بی سرپناهان نیز خدمات بهداشتی، درمانی، تغذیه و جایی برای خواب ارائه می‌دهد.
وی اظهار داشت: پیش از این هیچ موسسه خیریه ای وجود نداشته که در خصوص ساماندهی متکدیان فعالیت کند ؛ اما اکنون از اینکه خیریه ای در این حوزه شهرداری را یاری کند استقبال میکنیم.
در این جلسه، سازمان هاى مردم نهاد، مسائلی از قبیل مشکل عبور و مرور و تردد معلولین و استفاده آنان از وسایل نقلیه عمومی در پایتخت، ایاب و ذهاب، مناسب‌سازی گذرگاه‌های شهری، مسائل و مشکلات فرهنگی، فقدان راهبرد تعامل شهرداری با NGOها، واگذاری بخشی از وظایف شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد، موضوع CSR ، ضرورت بازنگری در اهداف، وظایف و رویکرد مراکز پرتو، مشارکت های اجتماعی به صورت متمرکز، توجه ویژه به بیماران اعصاب و روان، نقش آموزش فراگیر در جوامع در جهت بهبود مشکلات، هم‌افزایی امدادرسانی و کمک‌رسانی به بیماران صعب‌العلاج، برنامه‌ریزی برای کمک‌رسانی به کودکان سیل‌زده، تسهیل‌گری در امور سازمان‌های مردم نهاد، اهمیت ویژه در استفاده از سرای محلات و توجه به ایده‌های NGOها برای توسعه امور شهری مطرح شد.
همچنین محبوبه خلوق مدیرعامل انجمن رئیس انجمن ضایعات نخاعی تهران در این نشست گفت : سلامت یک جامعه از مسائلی مهم در یک کلان شهر است؛ این درحالی است که اداره کل سلامت زیرمجموعه شهرداری تهران است و باید از این ظرفیت نهایت بهره را برای شهروندان ایجاد کرد.
محمدرضا جوادی یگانه، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت : مردم مسئله نیستند، راه حل هستند. قائده این است که صدای مردم باید شنیده شود.
وی افزود : ما در معاونت اجتماعی، کنش‌گر مرزی هستیم، آماده‌ایم تا شهر و شهرداری را اجتماعی‌تر بکنیم؛ در حقیقت ما نماینده‌ی شما در شهرداری هستیم.
یگانه با اشاره به اینکه ما باید بتوانیم فضایی پایدار برای معلولین جامعه ایجاد کنیم؛ تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد باید هم‌صدا شوند تا بتوانیم نتیجه‌ی مطلوب را به دست بیاوریم.
وی اظهار داشت : رسیدگی به بیماران اعصاب و روان و صعب‌العلاج از وظایف شهرداری نیست اما اگر این افراد تحت عنوان کارتن‌خواب‌ها یا بی‌سرپناهان در خیابان باشند؛ ما آنها را جمع‌آوری کرده و سپس به مراکز ذی‌ربط ارجاع خواهیم داد.
موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاری ایران در پایان گفت : دبیرخانه ای با رعایت مالکیت معنوی آن تعریف کنید تا هر NGO بتواند ایده‌ی خود را به منصه‌ی ظهور برساند، همچنین شاخص هایی را ایجاد کنید که عملکرد شهرداران مناطق ارزیابی شود و سازمان‌های مردم نهاد بتوانند با توجه به این شاخص‌ها، دقیق‌تر و بهتر عمل کنند.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد