× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در نشست اندیشه ورزی ، حرکت توسعه ای بانک را بر پایه دانش و تجربه استوار دانست.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون،سید باقر فتاحی، رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در دومین نشست تخصصی از سلسله نشست های اندیشه ورزی ضمن استقبال از استمرار نشست های اندیشه ورز با تسهیل گری نخبگان بانکی و دانشگاهی، گفت: نشست های علمی ثمرات مطلوبی در مسیر سیاستگذاری بانک دارد.

رییس هیات مدیره بانک تاکید کرد: شایسته است محورهای طراحی نشست ها بر دغدغه های مردمی نظام بانکی و بانک توسعه تعاون متمرکز گردد و با هم اندیشی نخبگان بانکی دانشگاهی، مسیر ارایه خدمات هدفمند به جامعه هدف تعاونگران و آحاد مردم هموارتر شود.

فتاحی گفت: نظام بانکی تسهیلگر حیات اقتصادی و توسعه کشور است و نقش توام جامعه و دولت در مسیر توسعه با اهمیت است.

فتاحی خاطر نشان کرد: بانک توسعه تعاون طی چند سال اخیر در اقدامات توسعه ای و حمایت از تعاونی ها و کارآفرینان فعالیت های متنوعی صورت داده است و نقش آفرینی بانک در طرح های ملی می تواند به عنوان یکی از الگوهای فعالیت توسعه ای در کشور مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد، که دانش و تجربه اساتید و خبرگان علمی می‌تواند در اثربخشی اقدامات بانک موثر واقع شود.

در ادامه جلسه، مسعود عالمی عضو هیات علمی و استادیار گروه تعاون و رفاه اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی؛ سخنران نشست به تبیین الگوی مطلوب توسعه ایران با تمرکز به سه بعد اقتصاد، مردم و بانکداری پرداخت.

وی در تشریح الگوی مطلوب توسعه تصریح کرد: در کشور ظرفیت و متخصصان خوب و شایسته در حوزه های مختلف وجود دارد، لکن در هم افزایی و همگرایی برای توسعه کشور مشکل وجود دارد و این موضوع سبب ابهام و سردرگمی در حرکت به سوی توسعه کشور می شود.

رییس موسسه تحقیقات جمعیت کشور در ادامه افزود: در الگوی مطلوب توسعه ایران، مردم منبع توسعه محسوب می شوند و دولت باید موانع توسعه را از پیش پای مردم بردارد.

وی ضمن مرور ابعاد تاریخی توسعه در ایران گفت توسعه در ایران اساسا” توسط مردم(جامعه)رخ داده است و دولت از مسیر قانون گذاری موانع توسعه را از پیش روی مردم برداشته است.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در ترسیم نقش بانک ها در الگوی مطلوب توسعه ایران گفت: بانک ها باید در میان دوگانه مردم(منبع توسعه) و دولت(تسهیلگر توسعه) بار توسعه را بر دوش مردم بگذارند و سیاست تجهیز و تخصیص منابع خود را با محوریت مردم و در حوزه حل مسایل عمومی کشور ترسیم نمایند.

وی افزود بانک توسعه تعاون باید منابع مالی را به گونه‌ای به تعاونیها تخصیص دهد که منجر به حل مسایل عمومی کشور مانند اشتغال شود.

عصار زاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون ضمن تاکید بر نقش دوگانه مردم و دولت در مسیر توسعه کشور گفت گرچه نقش ملت ها در توسعه پررنگ و برجسته است، لکن نباید از برنامه ریزی برای توسعه کشور و برنامه محوری غافل شد.

عضو هیات مدیره بانک افزود در عصر اطلاعات و دنیای دیجیتال، با بهره جستن از داده های عظیم و متنوع می توان با مدل سازی و ترسیم نقشه راه مبتنی بر واقعیت ها، برنامه توسعه کشور را پیش برد.

وی گفت: توازن میان ملت و دولت و برنامه محوری با مطالعات عمیق ، مدل سازی و با رویکرد میان رشته ای مسیر توسعه ایران را هموارتر خواهد نمود.

محمد جعفر ایرانی، عضو هیات مدیره بانک گفت: در دوگانه دولت و مردم در مسیر توسعه کشور هر دو نقش با اهمیتی دارند.

وی تصریح نمود: در توسعه جوامع، نقش قانون گذاری و فرهنگ سازی حایز اهمیت بوده و فرهنگ سازی موانع توسعه را برطرف خواهد نمود.

وی گفت: سهم نخبگان به ویژه نخبگان اجتماعی واجد اهمیت بالایی در مسیر توسعه است که مهاجرت نخبگان اجتماعی توسعه جوامع را دچار چالش جدی می نماید.
کریم میرزاخانی مدیر مرکز آموزش و پژوهش با اشاره به تداوم برنامه نشست اندیشه ورز ماهانه ویژه اعضای هیات مدیره بانک، گفت سیاستگذاری نشست ها بر حلقه اقتصاد، بانکداری و مردم(جامعه) متمرکز می باشد.

وی تصریح نمود توسعه ایران اساسا بر مردم و برای مردم استوار است و سیاست های اقتصادی و بانکی می بایست متکی بر نیازهای جامعه و برخواسته از بطن مردم باشد.

حسن عاشقی رییس اداره کل آموزش با اشاره به فلسفه برگزاری نشست های اندیشه ورز، گفت: جلسات ماهانه زمینه هم اندیشی علمی و تجربی بسیار مهمی را با حضور مدیران ارشد بانک و نخبگان بانکی و دانشگاهی در بانک فراهم ساخته است و زمینه تصمیم سازی مبتنی بر تلفیق اندیشه و تجربه را مهیا می نماید.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه