× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: علی رغم تشکیل این جلسات و تاکید بر نظام‌نامه کماکان در خیلی از مناطق عدم هماهنگی و اجرای برخی از آثار هنری بدون مجوز شورای هنری سازمان را شاهد هستیم. به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر […]

معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: علی رغم تشکیل این جلسات و تاکید بر نظام‌نامه کماکان در خیلی از مناطق عدم هماهنگی و اجرای برخی از آثار هنری بدون مجوز شورای هنری سازمان را شاهد هستیم.
به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، سید مجتبی موسوی معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهر تهران،در جلسه «هم اندیشی روسای ادارات زیباسازی مناطق 22 گانه شهرداری تهران» که شب گذشته در محل سازمان زیباسازی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: بحث آثار هنری در سطح شهر یکی از بندهای مهم اساسنامه ابلاغی شهردار است و علی رغم تشکیل این جلسات و تاکید بر نظام‌نامه کماکان در خیلی از مناطق عدم هماهنگی و اجرای برخی از آثار هنری بدون مجوز شورای هنری سازمان را شاهد هستیم.
وی ادامه داد: همین الان با بازرسی کل کشور به علت انجام کار هنری بدون مجوز در سال 91 و 92 در برخی از مناطق درگیر هستیم، امروز از بنده و مدیرعامل سازمان ‌در این باره بازخواست شده‌ایم که چرا در طول زمان با منطقه مربوطه برخورد نکرده‌ایم.
موسوی تاکید کرد: ما همکاریم و قصد برخورد قهری نداریم اما باید در نظر داشته باشید که نتیجه این اقدامات در جایی گریبان گیر خواهد شد. الان که اتفاقات زیادی در حوزه نقاشی دیواری بدون مجوز توسط گروه‌های دانشجویی غیرحرفه‌ای و با طرح‌های ضعیف و اجراهای پیش پا افتاده، رخ داده به چشم یک شهروند عادی کار سازمان زیباسازی است.
معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: در حالیکه آدم متخصص متوجه ضعیف بودن کار می‌شود، در واقع امروز مناطق هزینه می‌کنند اما کمتر از یکسال بعد این نقاشی‌ها هزینه مازاد برای شهرداری تولید می‌کند. آنجاست که باید روی این طرح‌ها دوباره کار شود.
وی افزود: فلسفه تشکیل شورای هنری برای اعمال نظر تخصصی در این زمینه با تجربیات بیش از دو دهه بی ربط نبوده و باید به این امر توجه شود.
موسوی با اشاره به اینکه گاها گفته می‌شود که این اقدامات با فشار شهردار منطقه یا خارج از شهرداری صورت گرفته است، تاکید کرد: نظام‌نامه توجیه بسیار خوبی است که مناطق زیر بار این فشارها نروند، از طرفی ما نگفتیم هیچ طرحی در مناطق پذیرفته نشود.
معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: مناطق می‌توانند طرح‌ها را به شورای فرهنگی بفرستند تا در این شورا درباره آن تصمیم گیری شود در اینصورت هیچکس نمی‌تواند به مناطق برای اجرا شدن یا نشدن طرح‌ها فشار بیاورد.
وی تصریح کرد: ما نباید در اجرای طرح‌ها به مدت 6 ماه و یکسال فکر کنیم و رنگ‌های بی ربطی را به جداره شهرها بزنیم که خود اینها بعد از مدتی نازیبایی برای شهر تهران ایجاد کند.
موسوی درباره استفاده از باتیس و پوشاننده، اظهار کرد: استفاده از پوشاننده در شهر ممنوع شده است، باتیس‌هایی که زمانی در شهر تهران مد و اجرا شد امروز معضل همه مناطق شهرداری است. همه اینها باید تراشیده و جایی که وضعیت وخیمی‌ دارد دوباره رنگ‌آمیزی شود.
معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: دو جداره در شهر داریم که یا مناسب بوده و نیازی به کار خاصی ندارد یا جداره نامناسبی مانند بتن و سیمان است که با رنگ‌آمیزی ساده تمیز می‌شود. برای همه اینها هم نباید به سراغ رنگ‌آمیزی دیواری برویم. رنگ آمیزی هنری ارج و قرب هنری‌ای دارد که باید در جای خودش مورد استفاده قرار بگیرد.
وی تاکید کرد: یکی از مشکلات ما مانند تابلوهای تبلیغاتی عدم هماهنگی با فضای سبز است، فضای سبز فکر می‌کند که کار خودش مهمتر است ما هم فکر می‌کنیم که حضور هنر برای شهر ضروری است. خیلی از مجسمه‌هایی که آسیب می‌بینند به دلیل کاشت درخت در مقابل آن است که پس از رشد باعث مخفی شدن مجسمه شده و آن را قابل سرقت می‌کند.
موسوی توضیح داد: در دنیا علم معماری منظر وجود دارد که در کشور متخصص آن کم است و آنهایی هم وجود دارد جدی گرفته نمی‌شوند، ما اگر بخواهیم نهالی بکاریم مهندس معمار منظر باید درباره آن نظر بدهد اما واقعیت این است که هر کسی می‌خواهد کار خودش را بکند.
برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد