× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

محمدجواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در مراسم افتتاحیه نهمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران، با تاکید بر اهمین هنر شهری، گفت: مجسمه سازی در بین هنرهای شهری نزدیک ترین هنر شهری به مردم است. به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی […]

محمدجواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در مراسم افتتاحیه نهمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران، با تاکید بر اهمین هنر شهری، گفت: مجسمه سازی در بین هنرهای شهری نزدیک ترین هنر شهری به مردم است.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب افزود: یکی از اهدافی که مدیریت شهری دنبال می کند توجه به شهر پایدار است که زمینه ای برای زیست اجتماعی انسان تلقی می شود و باید از هنر کمک گرفت تا به هویت اجتماعی در شهر کمک کنیم بنابراین مدیریت شهری و هنرمندان باید دست به دست هم بدهند که استفاده بهینه از هنر کنند تا به هویت جمعی شهری کمک کند.

وی با اشاره به ارتباط مجسمه با شهروندان گفت: در میان هنرهای شهری مجسمه سازی والاترین هنر در ارتباط با شهروندان است و سمپوزیوم مجسمه سازی هم تلاش می کند بهترین ارتباط را با شهر و هنر برقرار کند.

حق شناس گردهمایی هنرمندان ایرانی و خارجی را در کنار دانشجویان ایرانی از نقاط قوت این سمپوزیوم دانست و اظهار کرد: رویکرد آموزشی و پرورشی این سمپوزیوم شایسته تشکر است اما شهر تهران به خوبی از بضاعت هنری هنرمندان در هنر شهری بهره نگرفته است.

وی با بیان این که هنر مجسمه سازی ایران دچار یک گسست تاریخی است به تاریخ این هنر در طول ۲۵۰۰ سال گذشته اشاره و ابراز امیدواری کرد که این هنر بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی فرصت بیشتری برای بروز و ظهور پیدا کند و این هنر بیشتر در خدمت هویت بخشی و معرفی فرهنگ و هنر ایران قرار گیرد.

در پایان این مراسم از مجسمه نمادین نهمین سمپوزیوم مجسمه سازی پرده برداری و این سمپوزیوم به طور رسمی آغاز شد.

نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه سازی از ۱۱ آبان تا ۴ آذرماه در منطقه گردشگری عباس آباد، مجاور بوستان نوروز برگزار می‌شود.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد