× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

ساخت پل ارتباطی صالحیه به واوان فقط برای مردم این شهر مفید و مهم است و مردم اسلامشهر به ویژه اهالی شهرک واوان اصلا نیازی به این مسیر نداشته اند و اساسا از این اتفاق خوشحال نیستند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی ثمره نیوز،پل ارتباطی شهر صالحیه شهرستان بهارستان به شهرک واوان اسلامشهر سالهاست که به دلیل بی تدبیری و تخلف برخی مدیران و مسئولین بهارستانی با ورود غیرقانونی به حریم شهرستان اسلامشهر با قلدری تمام قصد ایجاد مشکلات بسیاری بدون هماهنگی و برنامه ریزی لازم جهت پیوست های این پروژه و به صورت یکطرفه داشتند که با هوشیاری رسانه ای و اقدام به موقع شهردار وقت شهرداری اسلامشهر با استناد به مواد قانونی و صدور حکم توقف احداث از سوی مراجع قضایی جلوی اتصال این پل گرفته شد.

 

مساله ای که شهروندان شهرک واوان را آزار می دهد، تخلیه بار ترافیکی صالحیه به عنوان یک شهر متراکم و شلوغ به یک محله در اسلامشهر است در حالی که این با هیچکدام از اصول فنی سنخیت ندارد. این در حالی است که آنها اگر با مسئولان اسلامشهر همفکری می کردند نه تنها آنها استقبال می کردند بلکه راهی را پیشنهاد می دادند که هم برای مردم صالحیه بهتر و مفید تر باشد و هم برای اهالی واوان ایجاد مشکل و زحمت نکند.

 

 

مساله ای که درباره تبادل فرهنگی بین صالحیه و واوان مطرح می کنند دقیقا در تضاد با این موضوع است چرا که وقتی بدون هماهنگی و به شکل بساز بفروش ها شبانه افرادی قصد احداث مسیری قبل از آن که مردم فرهنگ خود را منتقل کنند، مسئولان فرهنگی عدم احترام به حریم سایر شهرها را منتقل می کنند و این نه در تراز مدیران جمهوری اسلامی است و نه، اصلا مردم محترم صالحیه با آن پیشینه فرهنگی اهل چنین موضوعاتی هستند.

 

ساخت پل ارتباطی صالحیه به واوان فقط برای مردم این شهر مفید و مهم است و مردم اسلامشهر به ویژه اهالی شهرک واوان اصلا نیازی به این مسیر نداشته اند و اساسا از این اتفاق خوشحال نیستند.

 

متأسفانه در روزهای گذشته برخی افراد با سو استفاده از تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان،به وسیله لودر به صورت غیرقانونی قصد هم سطح سازی و بازگشایی این مسیر را داشتند که با اطلاع رسانی شهروندان و سرکشی عوامل شهرداری منطقه سه اسلامشهر از محل مجدد مسیر مسدود شد.

 

با رقم خوردن این اتفاق چند سئوال در ذهن شهروندان واوان و اسلامشهری ایجاد می شود:

۱-چه کسی و یا چه کسانی پشت پرده این اقدام غیر قانونی و غیر اخلاقی هستند که به خود اجازه تجاوز به حریم شهرستانی دیگر جهت به ثمر رسیدن خواسته و فرار از پاسخگویی به افکار عمومی صالحیه را داده اند؟

 

۲-آیا مجموعه شهرداری صالحیه، فرماندار و معاونین فرمانداری بهارستان در جریان این اقدام بوده اند یا خیر؟

 

لازم به توضیح است، پیش از این مردم ولایتمدار شهرک واوان شهرستان اسلامشهر بارها در دیدار با بخشدار مرکزی ،اعضای شورای شهر،شهردار،نمایندگان مجلس شورای اسلامی و امام جمعه واوان اسلامشهر ابراز نارضایتی خود را در خصوص پروژه مسیر ارتباطی صالحیه به واوان را به گوش مسئولین رسانده اند و انتظار می رود مسئولین ذیربط از جمله ریاست قوه قضائیه، وزیر کشور،استاندار تهران،سازمان بازرسی کل کشور و دیگر نهادهای نظارتی اقدامات و تصمیمات لازم را درخصوص توقف این پروژه اتخاذ و به مطالبات مردمی شهرک واوان اسلامشهر رسیدگی نموده و نباید هزینه میلیاردی پروژه ای که دارای هیچ  مطالعه و پیوست اجتماعی و امنیتی نمی باشد از جیب مردم پرداخت شود و باید افرادی که به فکر سو استفاده از این طرح بودند از جیب خود خسارت آن را پرداخت کرده و تمام هزینه های استانی و ملی صرف ساخت و بهره برداری از کمربندی جنوبی شهرستانهای رباط کریم،بهارستان و اسلامشهر که پیش از این بیش از ۵۰ درصد ان اجرایی شده شود.

 

انتهای پیام/

حسین رشیدی

 

 

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه