× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

رییس کمیته اجرایی دومین رقابت معاملات الگوریتمی گفت: تیم های شرکت کننده در دومین مسابقه معاملات الگوریتمی در طول این رقابت  با الگوریتم هایی که نوشته اند رقابت می کنند زیرا این رقابت الگوریتم ها و هوش مصنوعی است،ماشین ها هستند که بر اساس استراتژی هایی که نوشته شده است شروع به انجام معاملات می کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ثمره نیوز،صبح امروز دومین مسابقه معاملات الگوریتمی بازار سرمایه در سالن حافظ  ساختمان سابق شرکت بورس تهران با حضور مدیران بازار سرمایه و اعضای هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

در حاشیه این مراسم یاسر فلاح مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و رییس کمیته اجرایی دومین رقابت معاملات الگوریتمی،در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ثمره نیوز گفت:دومین مسابقه معاملات الگوریتمی از امروز ۲۸ دی ماه به صورت رسمی با حضور میهمانان و تیم های شرکت کننده آغاز به کار کرد و تا روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه ادامه خواهد داشت و مراسم اختتامیه آن نیز با اعلام تیم­‌های برتر در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس اظهار داشت:در سال گذشته ما شاهد حضور۲۰ تیم در اولین مسابقه الگوریتمی بودیم ولی امسال با استقبال بسیار خوبی روبرو بودیم و ۶۵  تیم متقاضی حضور در این مسابقه بودند که ما با توجه به امکاناتی که داشتیم مجبور به پذیرش ۲۷ تیم شدیم.

رییس کمیته اجرایی دومین رقابت معاملات الگوریتمی افزود:رقابت معاملات الگوریتمی به صورت کاملا آزاد برگزار می شود و هیچ محدودیتی از نظر دانشگاهی و یا غیر دانشگاهی وجود ندارد و هرکسی که آشنا به علوم کامپیوتر و آشنا به علوم مالی باشد می تواند در این رقابت ها شرکت کند.

وی گفت:طول رقابت ۶ هفته است و تیم ها در عرض این ۶ هفته با الگوریتم هایی که نوشته اند رقابت می کنند زیرا این رقابت الگوریتم ها و هوش مصنوعی است،ماشین ها هستند که بر اساس استراتژی هایی که نوشته شده است شروع به انجام معاملات می کنند.

یاسر فلاح گفت:در مسابقات معاملات الگوریتمی چند منفعت مهم وجود دارد،اول اینکه به سرعت معاملات به شدت افزوده خواهد شد و دوم اینکه در معاملات میزان تخلف میل به صفر پیدا می کند و دیگر اینکه از طریق معاملات الگوریتمی می شود عمق بازار را بیشتر کرد و تحلیل در بازا بیشتر خواهد شد و پدیده هایی چون صف نشینی و تقلید هم نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس  خاطر نشان کرد:ما برای اقشار مردم جامعه در سازمان بورس رقابت هایی را بنا بر نیاز افراد شرکت کننده برگزار می کنیم برای مثال مسابقات لیگ ستارگان بورس که هر ساله برگزار می شود مخصوص دانشجویان است یا مسابقه معاملات الگوریتمی که در حال برگزاری است  ویژه متخصصین و حرفه ای های کامپیوتر و علوم مالی و بازار سرمایه است.

 

انتهای پیام/

حسین رشیدی

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه