× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

‎معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از اصلاح هندسی میدان سپاه و ممنوعیت احداث پارکینگ طبقاتی و عمومی در هسته مرکزی شهر خبر داد. به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، صبح امروز (21 آبان ماه) در جلسه نظارت ستادی […]

‎معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از اصلاح هندسی میدان سپاه و ممنوعیت احداث پارکینگ طبقاتی و عمومی در هسته مرکزی شهر خبر داد.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، صبح امروز (21 آبان ماه) در جلسه نظارت ستادی حوزه حمل‌ونقل و ترافیک منطقه 7 با اشاره به اقدامات موثر ترافیکی صورت گرفته در منطقه گفت: اصلاح هندسی خطوط بی آر تی، نصب دوربین ثبت تخلف در پایانه‌های تاکسیرانی به‌منظور جلوگیری از ورود خودروهای شخصی، هم‌سطح سازی معابر و آزادسازی پیاده‌راه‌ها از کارگاه‌های عملیات عمرانی ازجمله اقدامات موثر صورت گرفته است.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری دو رکن مهم شهر مدرن امروز است گفت: اگر می‌خواهیم شهروندان از خودروی شخصی کمتری استفاده کنند باید حمل‌ونقل عمومی کارآمد را در کنار معابر پیاده‌ی استاندارد در اختیارشان قرار دهیم، ازاین‌رو مناسب‌سازی پیاده راه‌ها و اصلاح معابر برای معلولین، جانبازان و نابینایان و حتی شهروندان در اولویت برنامه مدیریت شهری قرار دارد.

به گفته‌ی پورسیدآقایی مناسب‌سازی فضاها و خدمات شهری با توجه به نیازهای جانبازان و معلولان، از ضروریات هر جامعه‌ای است.

وی در ادامه به پیشنهاد احداث پارکینگ در مصلی تهران اشاره کرد و گفت: سیاست ما در هسته مرکزی شهر کاهش تردد خودرو و توسعه حمل‌ونقل عمومی کارآمد است. معتقدم احداث پارکینگ به‌نوعی تشویق شهروندان به استفاده از خودروی شخصی است .

پورسیدآقایی تاکید کرد: به‌هیچ‌عنوان مجوز احداث پارکینگ طبقاتی و عمومی در مناطق مرکزی شهر مانند 6، 7، 11 و 12 داده نخواهد شد.

معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به بازنگری و اصلاح هندسی میدان سپاه و رفع گره ترافیکی این محدوده از مطالعه طرح کوچک‌سازی میدان سپاه خبر داد و گفت: تبدیل میدان سپاه به یک تقاطع در دستور کار گرفت و مقرر شد طرح کوچک سازی بدون خسارت زدن به درختان این میدان مطالعه و بررسی شود.

‎وی از پیشنهاد احداث دومین ورودی ایستگاه طالقانی با تجهیزات كامل پله‌برقی و آسانسور خبر داد و گفت: با توجه به اینكه ایستگاه طالقانی یكی از پرترددترین ایستگاه‌هاست و تنها یك ورودی دارد، امکان‌سنجی ساخت دومین ورودی در ضلع شمال شرقی خیابان طالقانی و مفتح در دستور كار قرار گرفت.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد