× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

سید حمید موسوی شهردار منطقه یک تهران گفت:تعرض به حریم رودخانه ها و ساخت و سازهای غیر قانونی می‌تواند موقعیت شهر را به خطر بیاندازد و آسیب‌های جدی وارد کند. به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک تهران با اعلام این خبر اظهار […]

سید حمید موسوی شهردار منطقه یک تهران گفت:تعرض به حریم رودخانه ها و ساخت و سازهای غیر قانونی می‌تواند موقعیت شهر را به خطر بیاندازد و آسیب‌های جدی وارد کند.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک تهران با اعلام این خبر اظهار داشت: ما به عنوان بخشی از مدیریت شهری اعلام آمادگی کردیم در کنار نیروی انتظامی، سازمان آب منطقه‌ای، فرمانداری، بخشداری و دهیاری‌های مرتبط قرار بگیریم تا وضعیت حریم رودخانه های شمال تهران را ساماندهی کنیم .

وی با اشاره به اقدامات اجرایی در سال گذشته گفت: با توجه به بارش‌های شدیدی که در سال گذشته داشتیم اگر اقدام به موقع شهرداری نبود خطرات جدی شهر را تهدید می‌کرد.

موسوی افزود:منطقه یک ۴۳ کیلومتر رود دره و مسیل‌های در جریان دارد و بواسطه موقعیت بومی و فضا‌های طبیعی این منطقه، میل گردشگری در این منطقه بسیار بالاست بنابراین نیاز شهروندان به فضا‌های پذیرایی اجتناب ناپذیر است و این امر باعث شده تا در سنوات گذشته میل به تخلف و توسعه فضا‌های گردشگری و پذیرایی غیر قانونی در این منطقه بیشتر شود.

وی گفت: هم اکنون در حاشیه رودخانه دربند ۱۰۲ واحد پذیرایی وجود دارد که بعضی در حریم و بعضی در بستر رودخانه قرار گرفته اند و ۲۵ مورد آن دارای رای ماده ۱۰۰ هستند که بعضی با رای توقف دیوان اداری مواجه اند.
شهردار منطقه یک افزود : شهرداری بصورت مستمر وضعیت موجود را پایش می‌کند و با هر ساخت و ساز جدید برخورد و نسبت به رفع خلاف اقدام می‌کند به طوری که سال گذشته تعدادی از رستوران‌ها و پل‌هایی که روی رودخانه ساخته شده بودند و به لحاظ ایمنی در شرایط استاندارد قرار نداشتند، تخریب شدند و از سال گذشته تا به امروز هیچ ساخت و ساز جدیدی در این محور انجام نشده است.

موسوی خاطر نشان کرد: با توجه به قوانین موجود (تبصره ۴ ذیل ماده ۲) و اهمیت رودخانه‌ها و تمهیداتی که در قانون توزیع عادلانه آب دیده شده است، سازمان آب منطقه‌ای با نظارت مقام قضایی و دادستان می‌تواند به این موضوع ورود کند و بستر و حریم رودخانه را از هرگونه ساخت و ساز پاکسازی کند و شهرداری به تنهایی نمی تواند اقدام موثری داشته باشد.

وی گفت: این رستوران‌ها و فضا‌های پذیرایی از آنجايی که غیرمجاز و فاقد پروانه هستند و بعضاً در حریم شهر تهران واقع شده اند کد‌های نوسازی ندارند و مالکیت این فضا‌ها برای ما محرز نیست و تصورمان این است که آن‌ها در حریم و بستر رودخانه واقع اند و فاقد سند مالکیت هستند وهیچگونه مالیات و عوارضی پرداخت نمی‌کنند.

موسوی افزود: رویکرد شهرداری منطقه یک از سرمایه گذاری بخش مسکن به سرمایه گذاری در بخش خدمات و گردشگری است و ما به دنبال ایجاد توریسم مذهبی، طبیعی، سلامت و… هستیم و امیدواریم بتوانیم برنامه‌های مورد نظرمان را بدرستی اجرا کنیم.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد