× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

تماشاخانه سرو میزبان گونه ای از تئاتر دینی در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان تهران است که گروهی جوان به هدایت و کارگردانی کیانوش احمدی با رویکردی اجتماعی، نمایشی با تم و موضوع مذهبی را دست گرفته اند و به اجرا گذاشته اند . به گزارش ثمره نیوز ،“عاشقستان” نمایشی است از رویدادها و […]

تماشاخانه سرو میزبان گونه ای از تئاتر دینی در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان تهران است که گروهی جوان به هدایت و کارگردانی کیانوش احمدی با رویکردی اجتماعی، نمایشی با تم و موضوع مذهبی را دست گرفته اند و به اجرا گذاشته اند .

به گزارش ثمره نیوز ،“عاشقستان” نمایشی است از رویدادها و معضلات جامعه که افراد آن هر کدام با داستان و قصه ای در صحن رضوی رخ نشان میدهند و بازتابی از طیف و گروه بزرگ خود در اجتماع ایرانی هستند.

تماشاگر تئاتر مذهبی یا با شعار زدگی در این گونه نمایش مواجه میشود که هیچ ارتباطی به فضا و محیطی که در آن زندگی میکند ندارد یا با تصویری خشک و زمخت از نمایش دینی روبرو میشود که سرگرمی و لذت تماشای تئاتر را در روح مخاطب خشک میکند.

اما کیوان صباغ نویسنده نمایشنامه “عاشقستان ” به اثر چاشنی طنز را افزوده تا بیان دغدغه درون نمایش با یک لیوان آب شوخ طبعی از گلوی تماشاچی پایین رود .

کارگردان به جای تزریق تجمل و تصویر سازی در تئاتر دینی همچون بسیاری از نمایش های مذهبی درگیر در زر و برق قاب صحنه تمرکز خود را بروی گزینش و انتخاب متنی با ساختار و چارچوب دراماتیک معطوف کرده است .

شاید بهترین مصداق گونه تماشاگر پسند تئاتر دینی تجربه های نمایشی جواد هاشمی بر روی صحنه تئاتر بود که مخاطب با هر گرایش و طیفی زیر سقف سالن تئاتر به تماشای یک اثر نمایشی می نشست و نه قرار گرفتن زیر هژمونی معنویات تبلیغ شده و شعارهای منسوخ شده .

کیانوش احمدی هم از همین روش برای برقراری ارتباط میان تئاتر و مخاطب مذهبی آن یاری گرفته است .

هنر تئاتر ایجاب میکند مخاطب با هر گرایش و سلیقه فکری در نهایت به سالن نمایش قدم بگذارد و جلوه ای از خود را بگونه ای هنرمندانه بر روی صحنه ببیند و لذت ببرد بدون آنکه هدف انتقال پیام و شعاری قرار گرفته باشد . تئاتر بیش از هر چیز یک سرگرمی است و عاشقستان توانسته است تماشاگر خود را تا آخرین بازی صحنه در سالن سرگرم نگه دارد .

محمود ساعی ، مرجان آقا نوری ، سیامک زین الدینی ، فرزاد آیتی ، مهدی رمضانزاده ، ستوده خیاطی ، مهرداد نصیری ، عباس رحمانی مطلق ، رضا کاشی لو نقش آفرینان نمایش عاشقستان هستند که به نویسندگی کیوان صباغ و کارگردانی کیانوش احمدی تا ۳۰ آبان ماه در تماشاخانه سرو به روی صحنه میرود.

همچنین کیانوش احمدی و گروه جوان و توانایش با نمایش” پیکار کنار پل” در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان تهران نیز حضور دارد .

بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان تهران از ۹ تا ۱۲ آبانماه در پردیس تئاتر تهران به کوشش انجمن هنرهای نمایشی استان تهران و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیری ابراهیم شریفی برگزار میگردد .

 

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد