× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

حبیب الله صادقی از هنرمندان برجسته هنر نقاشی معاصر ایران گفت: اساتیدی مانند استاد کیخسرو خروش باعث شناساندن آثار و هنر ایرانی به جهانیان شده‌اند. به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، حبیب اله صادقی در مراسم نکوداشت استاد «کیخسرو خروش» یکی از اساتید برجسته خوشنویسی […]

حبیب الله صادقی از هنرمندان برجسته هنر نقاشی معاصر ایران گفت: اساتیدی مانند استاد کیخسرو خروش باعث شناساندن آثار و هنر ایرانی به جهانیان شده‌اند.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، حبیب اله صادقی در مراسم نکوداشت استاد «کیخسرو خروش» یکی از اساتید برجسته خوشنویسی که عصر روز گذشته در موزه خوشنویسی ایران برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: من نقاش هستم و می‌توانم در رابطه با تجربه‌ها و آموخته‌های خودم از نظرات یا آثار زیبای استاد خروش و دیگر اساتید در دانشکده هنرهای زیبا یاد کنم.
وی افزود: سال ۵۵ تا ۵۷ نگاه جامعه به فرآیند هنر اجتماعی در حال شکل گیری بود. هنر اجتماعی از اتفاق‌های سیاسی، شکل گیری نهضت‌ها و جریانات سیاسی مختلف در جریان روشنفکری، نشات گرفت.

این نقاش معاصر ایران گفت: وجود هنر خوشنویسی امروز به واسطه اساتیدی مانند استاد «کیخسرو خروش» مدیون است‌ اگر کتابت قرآن کریم یا دست خط‌هایی که تجلی یا تلقی هنرمندان خوشنویس ما است، نبود نمی‌توانستیم در نهضت ترجمه، مقابل اتفاق‌هایی که عثمانی‌ها و مجموعه کشورهای عربی برای ترجمه‌ای که خودشان برای دین داشتند، بایستیم.

صادقی تصریح کرد: استاد خروش کتاب‌های زیادی را به کتابت درآورده‌اند که لیلی و مجنون، شیرین و فرهاد، مجموعه شعر حضرت حافظ و رباعیات عمرخیام از جمله این آثار هستند.

این نقاش معاصر ایران گفت: ضلع ویژه هنر انسان متعالی و تعالی خواه یعنی استاد خروش این است که به جامعه با آرامش، صبوری، متانت و لطف توجه می‌کند و همه دانش و تجربه‌های تصویری که از مردان نیکی مانند استاد کمال الملک آموخته‌ را صادقانه و عاشقانه در فرایند هنر اجتماعی در چهره نقاشی با شکلی زیبا، جامع و بلند منظر روایت می‌کند.

وی تصریح کرد: چند پرتره زیبا از حضرت امام، مقام معظم رهبری و شهید چمران از آثار مهم و ارزشمند استاد خروش است‌ اصرار دارم تا جلوه‌های معنایی و تکنیکی استاد خروش مورد توجه قرار بگیرد.

صادقی افزود: از سازمان زیباسازی شهر تهران برای افتتاح موزه خوشنویسی ایران تشکر می‌کنم. این موزه جایی شد تا آثار اساتید بزرگ کشور در آن جای بگیرد.

وی اضافه کرد: هنرمندان خوشنویسی توانستند با درخشش، توانمندی و صبوری هنر والای ایران را در غرب آسیا و در جهان معاصر اعتلا بخشند و هنر آیین مهر و مردمان ایران قبل از اسلام را به شکلی زیبا روایت کنند.

صادقی گفت: استاد خروش در مجموعه کارهای خود شعرهایی را انتخاب کرده که از نظر فرم و ترکیب بندی فوق العاده است و امیدوارم یک نمایشگاه تخصصی از مجموعه تلاش‌های استاد خروش برگزار شود.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد