× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

علیرضا آشنا در همایش روز ملی شوراهای اسلامی که با حضور رئیس شورای عالی استانها برگزار شد گفت: مقاومت دستگاه‌های اجرایی در واگذاری اختیارات به شورا نخستین آسیب جدی عملکرد شورایی در کشور است و نظام تصمیم‌گیری باید بپذیرد که کار را به مردم واگذار کند.   به گزارش ثمره نیوز به نقل از پایگاه […]

علیرضا آشنا در همایش روز ملی شوراهای اسلامی که با حضور رئیس شورای عالی استانها برگزار شد گفت: مقاومت دستگاه‌های اجرایی در واگذاری اختیارات به شورا نخستین آسیب جدی عملکرد شورایی در کشور است و نظام تصمیم‌گیری باید بپذیرد که کار را به مردم واگذار کند.

 

به گزارش ثمره نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها،علیرضا آشناگر استاندار سمنان  در همایش روز ملی شوراها که با حضور مرتضی الویری رئیس شورای عالی استانها برگزار شد، ضمن خوش آمدگویی به مهمانان با اشاره به اصل ۱۰۷ قانون اساسی که در ارتباط با شوراهای شهر و روستا است اظهارداشت: حدود دو دهه از فعالیت شوراهای اسلامی می گذرد در این مدت شوراهای سیر تکاملی را طی کرده اند و میزان خطای آن ها در تصمیمات به حداقل رسیده است.

وی در ادامه سخنان خود در مراسم روز ملی شوراها شوراها را فرصت بسیار خوبی برای افزایش مشارکت مردم و آبادانی شهر و روستا دانست و گفت:4۰ درصد اعضای شوراهای استان سمنان دارای تحصیلات دانشگاهی و حوزوی هستند و این ظرفیت مناسبی برای نظام تصمیم گیری و مدیریت شهری و روستایی کشور را  فراهم می کند. دولت و ملت و نظام باید قدردان حضور شوراها در عرصه تصمیم گیری باشد.

 آشناگر در ادامه شوراها را جلوه جدی حضور مشاور ارشد نظام تصمیم‌گیری دانست و با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی(ره) شرکت مردم در امور و تعیین حق سرنوشت را مورد تاکید قرار داد و افزود: انتخابات مجلس را پیش رو داریم و شوراها باید در این زمینه کمک کنند تا مشارکت مردم با توجه به فضای سیاسی در داخل کشور و فضای بین‌المللی بسیار چشمگیر و پرشور باشد.

استاندار سمنان ادامه داد: معتقد هستم نیاز داریم که ساختار و قوانین مربوط به شوراهای اسلامی را بازنگری کنیم چرا که پس از 2 دهه کار با شوراها بازنگری در این حوزه ضروری است. پایه عملکرد شوراها را هم باید شناسایی کنیم باید تلاش شود تا این عموم بهبود پیدا کند.

وی در مورد یکی از آسیب‌های وارده بر شوراهای کشور گفت: مقاومت دستگاه‌های اجرایی در واگذاری اختیارات به شورا نخستین آسیب جدی عملکرد شورایی در کشور است و نظام تصمیم‌گیری باید بپذیرد که کار را به مردم واگذار کند.

آشناگر افزود: شوراها دلسوز و آشنا به درد مردم هستند و انگیزه کافی برای کار در عرصه های مختلف را دارا هستند و امیدواریم پس از فعالیت شوراها و گذشت چهار دهه هر کار اجرایی در مدیریت عالی کشور پس از انقلاب این زمینه ایجاد شود تا اختیارات شورای اسلامی بیشتر از گذشته باشد و مجموع ظرفیت شوراها در نظام تصمیم گیری کشور استفاده شود.

وی  در پایان با اشاره به گذشت ۵ دوره از فعالیت شوراها، سیاست زدگی و برخی اختلافات در برخی از شوراها را از آفت‌های فعالیت شوراها دانست و افزود: شورا نباید سیاسی باشد و اگر چنین اتفاقی افتاد در اجرا به مشکل برمی‌خوریم.

 

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد