true
true
true
معاون حملونقل و ترافیك شهرداری تهران گفت: در خصوص طرح نوسازی اتوبوسها، با هماهنگیای كه با دولت صورت گرفت مقرر شد میزان صرفهجویی حاصل از هر اتوبوسی كه از رده خارج و گازسوز میشود رقم ١٤٢ هزار دلار برای نوسازی اختصاص یابد. به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت حملونقل و ترافیك […]
true
معاون حملونقل و ترافیك شهرداری تهران گفت: در خصوص طرح نوسازی اتوبوسها، با هماهنگیای كه با دولت صورت گرفت مقرر شد میزان صرفهجویی حاصل از هر اتوبوسی كه از رده خارج و گازسوز میشود رقم ١٤٢ هزار دلار برای نوسازی اختصاص یابد.
به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت حملونقل و ترافیك شهرداری تهران، محسن پورسیدآقایی صبح امروز در آیین بهرهبرداری و توسعه ناوگان شركت واحد اتوبوسرانی شهر تهران بر ضرورت توسعه ناوگان عمومی شهر اعم از ناوگان ریلی و اتوبوسرانی تاكید كرد.
وی با اشاره به نقش مهم مینیبوسها بهعنوان یك مُد حملونقلی در شهر تهران تصریح كرد: متاسفانه در دورهی قبل در موضوع توسعه و نوسازی مینیبوسها غفلت شد و تمام خطوط به اتوبوس تبدیل شد.
معاون حملونقل و ترافیك شهرداری تاكید كرد: برای جلوگیری از تولید آلودگی مینیبوسهای فرسوده، بهجای حل مسئله، صورتمسئله را پاك كردند و مینیبوس را بهغلط از چرخه حملونقل عمومی حذف كردند گفت: معتقدم این اقدام اشتباه بود چرا كه نباید در تمامی مسیرها یك خط اتوبوس راهاندازی كنیم.
به گفته پورسیدآقایی با مطالعه بر روی ظرفیتها و خطوط حملونقل عمومی در پایتخت، مسیرهای مناسب مینیبوس تعیین شد و نهایتا در برنامه ٥ ساله شهرداری مندرج شد چه خطوطی ظرفیت استفاده از مینیبوس را دارد.
وی با اشاره به اینكه خرید و تامین ٨٠٠ دستگاه مینیبوس كه مجهز به فیلتر دوده هستند تا پایان سال در دستور كار شهرداری تهران دارد گفت: امروز نخستین سری از مینیبوسهای خریداری شده تحویل شد و قرارداد ٥٠٠ دستگاه مینیبوس دیگر امروز منعقد خواهد شد.
پورسیدآقایی از تجهیز اتوبوسهای پایتخت به فیلتر دوده خبر داد و گفت: فیلتر دوده تكنولوژی ثابت شدهای است كه تجربهی موفق آن در تمام دنیا تایید شده و در حال حاضر ١٠٠ دستگاه فیلتر دوده خریداریشده و تا پیش از شروع سال تحصیلی بر اتوبوسهای پایتخت نصب میشوند.
معاون شهردار تهران در ادامه تاكید كرد: با پیگیریهای صورت گرفته در خصوص طرح نوسازی اتوبوسها، با هماهنگیای كه با دولت صورت گرفته مقرر شد میزان صرفهجویی حاصل از هر اتوبوسی كه از رده خارج و گازسوز میشود كه به رقم ١٤٢ هزار دلار رسید، برای نوسازی اختصاص یابد.
به گفته پورسیدآقایی بر اساس این مصوبه، وزارت نفت متعهد شد به هر شرکت خصوصی كه اتوبوس گازسوز جدید خریداری كند ١٤٢ هزار دلار بهعنوان صرفهجویی سوخت پرداخت كند كه بر این اساس با سرمایهگذار و حمایت دولت قفل نوسازی اتوبوسهای پایتخت خواهد شكست.
true
true
true
شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید
- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد
true