× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: مصوبه جدید شورای شهر تهران برای جلوگیری از ساخت‌وساز در باغ برج ها و مربوط به ۶۲ موردی است که تمام عوارض مربوط را پرداخت کرده اند.       به گزارش ثمره نیوز،مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری پانزدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها […]

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: مصوبه جدید شورای شهر تهران برای جلوگیری از ساخت‌وساز در باغ برج ها و مربوط به ۶۲ موردی است که تمام عوارض مربوط را پرداخت کرده اند.

 

 

 

به گزارش ثمره نیوز،مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری پانزدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران گفت: موضوع بررسی برج باغ‌ها که دیروز در شورای شهر تهران مطرح شد درست منعکس نشد.

وی ادامه داد: این موضوع مربوط به سال ۸۳ از زمانی که آقای احمدی‌نژاد شهردار بود و لایحه‌ای را به شورای شهر برد که باغ درجاهایی که هستند به‌جای ۶۰ درصد استفاده از زمین برای ساخت‌وساز این میزان به ۳۰ درصد برسد و همچنین از ساخت‌وساز در ارتفاع نیز در این باغ‌ها استفاده شود.

الویری تأکید کرد: اسفند امسال شورای شهر تهران این لایحه را ملغی کرد و توقفی بر ۶۰۰ تا ۷۰۰ مصداق ساخت‌وساز در برج باغ‌ها بود که می‌توانستند از آن استفاده کنند.

عضو شورای شهر تهران گفت: مواردی در ساخت برج باغ‌ها بودند که به صورت محدود و شامل ۶۲ مورد بودند که تمام عوارض مربوط را پرداخت کرده اند و بر این اساس این لایحه آن‌ها می‌توانستند علیه شهرداری به دیوان عدالت اداری شکایت کنند.

وی تاکید کرد: مصوبه دیروز شورای شهر تهران نیز به این ۶۲ مورد مربوط است و آن‌ها کسانی هستند که عوارض مربوطه را پرداخت کرده اند و این موارد برای آن‌ها انجام می‌شود و مواردی که بعدازاین مصوبه از دیگر نمی توانند از این موضوع برخوردار شوند.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه شاید این ۶۲ مورد از رانت استفاده کرده‌اند و از اطلاعات ویژه برخوردار شده‌اند. گفت: شاید بعضی‌ها از اطلاعاتی برخوردار باشند اما ما به این نتیجه رسیده ایم که جلوی ساخت‌وساز در باغ‌های تهران را بگیریم و مانع از بین رفتن آن‌ها می‌شویم.

*انتخابات شورایاری‌ها

الویری گفت: ‌امروز طرح دوفوریتی در خصوص برگزاری انتخاب شورایاری‌ها در شهرهای بالای 100 هزار نفر موردبررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به خلاء قانونی تشکیل شورایاری‌ها و قانونی نبودن انتخابات شورایاری‌ها بررسی این موضوع را در دستور کار قرارداده است و شورایاری‌ها به طور قطع در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت ظرفیت مناسبی خواهند داشت که می‌توان از آن‌ها در مدیریت شهری بهره‌ گرفت.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در جلسه امروز طرح دیگری با قید یک فوریت در دستور کار قرار گرفت که آیین‌نامه اجرایی بند 32 ماده 80 قانون تشکیلات و وظایف انتخاب شوراها و شهرداران سراسر کشور را موردبررسی قرارداد.

الویری اظهار داشت: در حال حاضر این طرح در کمیسیون‌های تخصصی مورد بحث قرارگرفته و پیشنهادهایی در این خصوص ارائه داده‌اند و اگر این طرح امروز مصوب شود به مجلس شورای اسلامی برای تائید نهایی ارسال خواهد شد.

وی در باره تامین بار مالی انتخابات شورایاری‌ها گفت: انتخابات از محل بودجه عمومی دولت بار مالی به همراه نخواهد داشت و تامین مالی انتخابات بر عهده شهرداری‌ها خواهد بود.

رئیس شورای عالی استان‌ها درباره بودجه سال آینده شورای شهر تهران نیز گفت: شورای شهر در کمیسیون‌‌های شش گانه و تلفیق، بودجه سال آینده شهرداری را موردبررسی قرارداد و میزان این بودجه به 18 هزار و 824 میلیارد تومان به تصویب رسید.

 

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد