× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

نشست تخصصی با حضور معاون وزارت راه و شهرسازی، سفرای کشورهای صربستان، روسیه، کوبا، قرقیزستان، رایزن بازرگانی سفارت ترکیه، فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران، مفاخریان شهردار منطقه۹، کریمی رئیس شورای سیاستگذاری فدراسیون توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی و مدیران شهری و دولتی در هتل هما انجام شد. به گزارش […]

نشست تخصصی با حضور معاون وزارت راه و شهرسازی، سفرای کشورهای صربستان، روسیه، کوبا، قرقیزستان، رایزن بازرگانی سفارت ترکیه، فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران، مفاخریان شهردار منطقه۹، کریمی رئیس شورای سیاستگذاری فدراسیون توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی و مدیران شهری و دولتی در هتل هما انجام شد.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه9 تهران، در این نشست تخصصی مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مسئله کنترل ترافیک و آلودگی هوا به عنوان دو معضل اساسی شهر تهران بیان داشت:براساس نظر سنجی ها 80درصد از شهروندان شهر تهران این دو موضوع را از اصلی ترین موضوعات می دانند که این دو معضل پایتخت با گسترش حمل و نقل عمومی قابل حل می باشد.

وی با اشاره به رویکرد مدیریت ارشد شهری عنوان کرد: مدیریت شهری بر این باور است که با استفاده از جدیدترین اندیشه های روز و تکنولوژی برتر دنیا و با الگوبرداری از تجربیات کشورهای پیشرفته می توان برای رفع مشکل ترافیکی و آلودگی قدم برداشت.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: از اصلی ترین کارهای مدیریت شهری در دور جدید توجه به مسئله هوشمندسازی و استفاده از استارت آپها برای حل مشکلات شهر تهران است که در این میان منطقه9 شهری به عنوان سرآمد مناطق شهری در توجه به مسئله استارت آپها در راستای ایجاد شهر هوشمند اقدام کرده است.

فراهانی در ادامه به بحث اجرای طرح آزمایشی پارک حاشیه ای در شهر تهران اشاره کرد و اظهار داشت:اجرای طرح آزمایشی پارک حاشیه ای به شکل هوشمند و کاملا مکانیزه و با استفاده از سامانه تهران من از منطقه2 شهری شروع شده است که با انجام موفقیت آمیز آن قابل تسری در سایر مناطق شهری می باشد که می تواند کمک شایانی به ساماندهی پارک های حاشیه ای و درآمد پایدار برای شهرداری تهران کند.

وی همچنین به سایر مواردی که در راستای کاهش آلودگی و ترافیک در سطح شهر تهران توسط مجموعه شهری در حال انجام است اشاره و اذعان داشت: استفاده از سامانه بارانه برای حمل بار،اجرای طرح کنترل آلودگی هوا،تاکسی های آنلاین،پرداخت های الکترونیک کرایه های تاکسی،هوشمند سازی ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین استفاده از اپلیکیشن دوچرخه از جمله اقدامات شهرداری تهران برای ایجاد شهری هوشمند در حوزه حمل و نقل ترافیک و رفع معضلات می باشد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه تاکید کرد: می بایست با همکاری و همدلی تمامی نهادهای ذیربط مشکل ترافیک و آلودگی هوا را با کمک استارت آپها، تکنولوژی برتر روز دنیا، اندیشه خلاق ایرانی و تجربیات خوب جهانی برای رضایت مندی شهروندان مرتفع کرد.

در ادامه سید علی مفاخریان شهردار منطقه9 با اشاره به ظرفیت 750 هزار خودرو در تهران اشاره و بیان کرد: در تهران بیش از 4 میلیون خودرو تردد می کنند که باعث ترافیک سنگین و هدر رفت انرژی و افزایش آلودگی های زیست محیطی می شود.

وی با اشاره به فرهنگ دوچرخه سواری اذعان داشت: برای اینکه جایگزینی برای استفاده از خودرو های شخصی پیدا کنیم، می بایست بستر مناسبی برای استفاده از دوچرخه فراهم و آن را فرهنگ سازی کنیم.

شهردار منطقه9 افزود: استفاده از وسایل حمل و نقل پاک و عمومی متناسب با مدیریت ارشد شهری اجرا و حمایت شده است تا زمینه ساز کاهش ترافیک فراهم شود.

مفاخریان همچنین به توسعه استارت آپ ها اشاره کرد و بیان داشت: شهرداری منطقه9 با کمک مراکزی چون مرکز رشد و کاآفرینی و توسعه کسب و کار های شهری و فناوری های هوشمند شهری با استفاده از شرکت های نوپا و دانشجویان و نخبگان، از مدل های نوینی در حوزه ترافیکی بهره می برد.

وی اذعان داشت: شهر هوشمند نیازمند حمل و نقل هوشمند است که این امر جز با استفاده از فناوری های روز در تمامی جوانب شهری میسر نخواهد بود.

شهردار منطقه 9 به موقعیت جغرافیایی منطقه اشاره کرد و گفت: منطقه9 به عنوان کریدور غربی به واسطه فرودگاه مهرآباد، پایانه غرب و شهرک های اقماری شامل بیش از 5 میلیون سفر روزانه است، از این رو احداث پارکینگ های مکانیزه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ضروری است.

مفاخریان در پایان اظهار داشت: در حال حاضر 13 مرکز پارک خودرو در منطقه 9 با ظرفیت بیش از 20 هزار خودرو در حال فعالیت هستند و امید است با استفاده از ابزار های استارت آپی این امکان فراهم شود که بتوانیم پارکینگ های مکانیزه را در منطقه 9 توسعه دهیم.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد