× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران استانی سازمان متبوع خود که با موضوع استقرار سامانه الکترونیک برگزار شد بر کیفیت خدمات سلامت تاکید کرد. به گزارش ثمره نیوز به نقل از  آی ‌هینا،طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، دراین جلسه گفت: باید شرایط از سوی ارائه دهنده و خریدار خدمت به […]

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران استانی سازمان متبوع خود که با موضوع استقرار سامانه الکترونیک برگزار شد بر کیفیت خدمات سلامت تاکید کرد.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از  آی ‌هینا،طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، دراین جلسه گفت: باید شرایط از سوی ارائه دهنده و خریدار خدمت به نحوی باشد که بین پرداخت و کیفیت ارائه خدمات سلامت رابطه معنا داری وجود داشته باشد تا از این طریق رضایتمندی مردم به خصوص در بیمارستان‌ها را افزایش دهیم.

وی در ادامه بر حمایت بیمه سلامت از اقشار نیازمند جامعه تاکید کرد و افزود: پوشش بیمه‌ای بحث جدی است و باید توسعه یابد. در این راستا هدفمند کردن بیمه رایگان به سمت گروه های نیازمند امر مهمی است که باید جدی گرفته شود به نحوی که اگر نیازمندی احصا شد از کمک و بیمه کردن او دریغ نکنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: اینکه افراد متمول نیز از بیمه همگانی رایگان برخوردار هستند، مشکلی است که باید برطرف شود که در این راستا قرار است ارزیابی وسع صورت گیرد تا تنها افراد نیازمند تحت پوشش و حمایت قرار گیرند.

موهبتی به اهمیت سواد سلامت اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات ما این است که مردم از خدمات بیمه و سلامت آگاهی لازم را ندارند. کسی نمی داند که بیمه سلامت چه میزان از مبلغ درمان بیمه شده را پرداخت می‌کند و سهم بیمار چه میزان است.

وی گفت: راهنماهای بالینی و اجرای پروتکل‌ها را باید جدی بگیریم. باید در تمام این اقدامات از ظرفیت‌های انجمن‌های علمی، نظام پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی در تصمیمات استفاده کرد تا بتوان اقدامات را به بهترین شکل و اصولی عملیاتی کرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه مدیریت منابع به معنای کاهش ارائه خدمات نیست، افزود: مدیریت هزینه به این معناست که هزینه‌ها را منطقی کنیم. باید منابع و مصارف را مدیریت کرد تا بتوان اقدامات وسیعی انجام داد. خوشبختانه با اقدامات مشترک بیمه سلامت و دانشگاه‌ها  تا 10 درصد از هدر رفت هزینه‌ها جلوگیری شده است که این موضوع در نهایت به ارائه خدمات هر چه بهتر به بیماران کمک خواهد کرد.

وی الکترونیکی شدن فرآیندها را اولویت اول و خط قرمز سازمان بیمه سلامت ایران دانست و گفت: نداشتن آی تی همانند نداشتن رادار برای خلبان است. به دلیل اهمیت موضوع معاونتی تحت عنوان معاونت آی تی تشکیل شد تا با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، در استان‌ها نیز اقداماتی از جمله نسخه‌نویسی الکترونیک و رسیدگی الکترونیک به اسناد بیمارستان‌ها به طور مشترک و کشوری توسعه یابد.

موهبتی بیان کرد: سازمان بیمه سلامت اگرچه تابع وزارت بهداشت بوده، ولی در راستای تاکید وزیر محترم بهداشت مستقل عمل می‌کند و باید نقش خود را به عنوان خریدار به صورت منطقی و درست ایفا کند.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد