× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

مدیر دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد با تأکید بر لزوم حرکت به سمت بانکداری دیجیتال، آن را گامی مؤثر در تغییر هزینه‌ها و درآمد بانک‌ها و نیز افزایش نرخ نوآوری در کشور دانست. به گزارش خبرنگار ثمره نیوز، عباس مرادپور، مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد،صبح امروز شانزدهم تیر ماه،در نخستین […]

مدیر دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد با تأکید بر لزوم حرکت به سمت بانکداری دیجیتال، آن را گامی مؤثر در تغییر هزینه‌ها و درآمد بانک‌ها و نیز افزایش نرخ نوآوری در کشور دانست.

به گزارش خبرنگار ثمره نیوز، عباس مرادپور، مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد،صبح امروز شانزدهم تیر ماه،در نخستین دوره دکتری مهارتی بانکداری دیجیتال (DBA) که با مشارکت فابا و دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود بر ضرورت حرکت به سمت اقتصاد هوشمند تأکید کرد و گفت: نخستین بار برنامه کلی اقتصاد هوشمند باهدف افزایش نرخ نوآوری و تزریق عامل دانش به فرآیند تولید و حمایت از نوآوری، تکنولوژی و استارت آپ‌ها، توسط وزیر امور اقتصادی به مجلس ارائه شد.»

مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد با توجه به جایگاه و نقش بانک‌ها در اقتصاد کشور، اقتصاد هوشمند بدون بانکداری هوشمند را غیرممکن دانست و افزود: بانک‌ها بالغ‌بر ۹۰ درصد تأمین اقتصاد کشور را بر عهده دارند و به همین دلیل وزارت اقتصاد در دوره جدید، بستر استقرار بانکداری دیجیتال را در دستور کار خود قرار داده است؛ و از اوایل سال ۹۸, سند بانکداری دیجیتال به بانک‌ها ابلاغ و ضمن اعلام ضرورت حرکت در این مسیر و ارائه نقشه عمل و راه بانک‌ها، از آن خواسته شد تا ظرف مدت چهار ماه، به‌صورت عملی‌تر و اختصاصی‌تر نقشه راه خودشان را به وزارت اقتصاد ارائه دهند و به دنبال آن با توجه به پتانسیل و ظرفیت هر بانک، مراحل پایش و ارزیابی صورت خواهد گرفت.

مرادپور، بانکداری دیجیتال را گذر از بانکداری الکترونیک خواند و ابراز امیدواری کرد که این بانکداری تنها در صورت و ظاهر قضیه نباشد و به‌صورت عملی اجرا شود. وی در تعریفی بانکداری دیجیتال را یکپارچه‌سازی IT با کسب‌وکار عنوان کرد و اظهار داشت: البته تغییر و توجه به IT تنها بخشی از این بانکداری است و علاوه بر تکنولوژی، مباحث فرایند سازی و نیاز مشتریان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. درواقع هسته بانکداری دیجیتال تمرکز بر تجربه مشتری و راه‌کار بانک‌ها برای برطرف کردن نیاز مشتریان و گذر از محصول گرایی به خدمت گرایی و مشتری‌گرایی است.»

مدیر دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد در بخش دیگر صحبت‌های خود با استناد به روندهای آتی بانکداری و تغییر نیازها و رفتارهای مشتریان و تأثیر آن هزینه و درآمد بانک‌ها، حرکت در مسیر بانکداری دیجیتال را اجتناب‌ناپذیر خواند و با تأکید بر ضرورت تبدیل آموزش‌های بانکداری از حالت عمومی به کاربردی، این دوره را مؤثر در تربیت نیروهای شایسته و مناسب در حوزه اقتصاد و بانکداری دانست.

انتهای پیام/

حسین رشیدی

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد