× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهر تهران، گفت: سر درب آگاهی شاپور با رعایت تمام استانداردهای مرمتی و حفاظتی مرمت شد و فضاهای داخلی آن نیز به قدمت 100 سال گذشته خود برگشت. به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان […]

برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهر تهران، گفت: سر درب آگاهی شاپور با رعایت تمام استانداردهای مرمتی و حفاظتی مرمت شد و فضاهای داخلی آن نیز به قدمت 100 سال گذشته خود برگشت.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهر تهران، با اشاره به مرمت سردرب آگاهی تهران؛ گفت: سر درب آگاهی تهران جزو عناصر مهم شهری است که سالها بدون توجه رها شده بود.

ضرغامی افزود: یکی از دلایل رها شدن این سردرب به دلیل موقعیت نظامی محیط بوده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: بر اساس توافقی که سازمان زیباسازی شهر تهران با آگاهی شاپور داشت تصمیم به مرمت این سر درب گرفته شد.

وی تاکید کرد: وظایفی که سازمان زیباسازی در سالهای گذشته در خصوص عناصر هویتی، اجتماعی و فرهنگی شهر داشته باعث شده مرمت سردرب آگاهی شاپور در دستور کار قرار گیرد.

ضرغامی با بیان اینکه با درخواست خود نیروی انتظامی مرمت سر درب آگاهی شاپور در دستور کار قرار گرفت، گفت: نهایتا طرح ها و مطالعات اولیه در این مکان انجام شد اما به دلیل شرایط خاص و مداخلات زیادی که طی سالهای گذشته به صورت غیر تخصصی صورت گرفته بود مشخص نبود چه اتفاقی افتاده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اضافه کرد: مشاهدات اولیه نشان می داد که یک اثر ارزشمند می تواند در زیر اقدامات انجام شده قبلی باشد. نهایتا طرح اولیه شروع و اقدامات اولیه مرمتی آغاز شد.

ضرغامی ادامه داد: بعد از عملیات به تزیینات بسیار ارزشمندی در زیر لایه ی اضافه شده، رسیدیم. همچنین در بخش داخلی بنا قسمت های گوشواره و اتاق های کناری نشان داد که این سر درب نه تنها یک عنصر بلکه یک بنای معماری بوده که فضاها و پلان های خاص خود را داشته و همه آنها به مرور در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: آنچه که امروز مشاهده می کنیم با رعایت تمام استانداردهای مرمتی و حفاظتی سر درب آگاهی تهران مرمت شد و فضاهای داخلی آن نیز به قدمت 100 ساله خود برگشت.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران یادآور شد: امیدواریم بتوانیم مانند این پروژه های مشابه و عناصر هویتی با ارزش را با همین نگاه مرمت و حفاظت کنیم و بخشی از هویت تهران را تکمیل کنیم.

وی گفت: سردرب آگاهی شاپور ۱۸ مهرماه با حضور دکتر حناچی، سردار لطفی، سردار رحیمی و جمعی از اعضای شورای شهر تهران افتتاح می شود.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد