× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

مدير عامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه تقریباً بیش از 50 درصد شش کیلومتر توسعه جنوبي خط 6 متروي تهران حفاری شده است،گفت: با حمايت هاي شهرداري منطقه 20 و تامين منابع مالي پیش بینی می شود کار حفاری تونل اين بخش تا اردیبهشت ماه سال ۹۹ به اتمام […]

مدير عامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه تقریباً بیش از 50 درصد شش کیلومتر توسعه جنوبي خط 6 متروي تهران حفاری شده است،گفت: با حمايت هاي شهرداري منطقه 20 و تامين منابع مالي پیش بینی می شود کار حفاری تونل اين بخش تا اردیبهشت ماه سال ۹۹ به اتمام برسد.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومي و بين الملل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو)،علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) درمراسم امضای تفاهم نامه همكاري مشترك با شهرداري منطقه 20 با هدف گسترش و توسعه بخش جنوبي خط ۶ متروي تهران كه با حضور حسن خلیل آبادی، عضو شوراي اسلامي شهر تهران، فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰و پيمانكار اين پروژه برگزار شد، با اشاره به اينكه خدمت به شهروندان شهرستان ري از افتخارات ما به شمار مي آيد، گفت: در طرح اوليه خط 6 متروي تهران ، توسعه جنوبي اين خط مد نظر نبود اما به دليل برخورداري مردم اين منطقه از خدمات مترو، اين امر در دستور كار ما قرار گرفت.

وي با اشاره به اينكه از دو سال پيش تا كنون ، بيش از 50 درصد مسير ۶ کیلومتري بخش جنوبی خط 6 متروي تهران از دولت آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم حسني(ع) با دستگاه حفاري TBM، حفاری شده است، افزود: اگر حمایت‌های لازم وجود داشته باشد تکمیل حفاری تا ضلع شرقی حرم عبدالعظیم تا اردیبهشت ماه سال آینده مقدور و ميسر خواهد بود.

مدير عامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) با اشاره به بودجه محدود در نظر گرفته شده براي توسعه خطوط مترو در بودجه سنواتي دولت، گفت:بر اساس قانون حمايت از سامانه هاي ريلي مصوب 1385 دولت اجازه دارد 50 درصد از هزينه هاي مترو در كلانشهرها را تامين كند اما در سال هاي اخير به دليل كمبود منابع مالي اين امر رخ نداده است.

وي ادامه داد: در دوره مديريت جديد شهرداري، دولت از طريق تعهد و ضمانت بازپرداخت سود ۵۰ درصد اوراق مشاركت ؛ شهرداري تهران را حمايت كرده است كه اين امر جاي تقدير و تشكر دارد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهر تهران و‌حومه (مترو) با اشاره به اينكه هزينه توسعه مترو نسبت به ساير مدل هاي حمل و نقل بسیار بالاتر است، بيان داشت: مهمترین اتفاق در راستاي حل مشكل ترافيك و آلودگي هوا در كلانشهر ها به ويژه تهران، توسعه مترو است.

وي با تاكيد بر اينكه توسعه ضلع جنوبی خط ۶، اتفاق ارزنده و‌ خجسته‌ای است، افزود: اين امر می‌تواند برای سفرهای درون شهری و جابه‌جایی شهروندان منطقه ۲۰ بسيار حايز اهميت باشد.

امام با بیان اینکه درحال حاضر برنامه طراحی اتصال توسعه جنوبی خط ۶ از ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم حسني(ع) تا ایستگاه شهر ری با خط يك متروي تهران در دستور کار ما قرار دارد، اظهار داشت: با طراحی كه به زودي به نتيجه مي رسد دستگاه حفار در انتهاي توسعه جنوبي خط۶ همچنان به كار خود ادامه خواهد داد تا خط 6 به خط يك در ايستگاه شهر ري متصل شود.

امام در ادامه با اشاره به اينكه بودجه‌ مصوب سال جاری مترو، 2 هزار میلیارد تومان است که 600 میلیارد تومان از این مبلغ بودجه غیرنقدی است، گفت: اقداماتي همچون عقد اين قبيل تفاهم نامه ها كمك مي كند تا كار توسعه مترو از طريق ظرفيت هاي غير نقدي انجام شود و پيمانكاران مطالبات خود را غير نقدي دريافت كنند.

وي با اشاره به اينكه از طريق اين تفاهم نامه شهرداري منطقه 20 تا سقف 100 ميليارد تومان تعهد كرده است تا در اختيار پيمانكار مترو قرار دهد، گفت: ما نيز از اين اقدام كه در شرايط حاضر شهرداري تهران با مشكلات نقدينگي مواجه است ، استقبال مي كنيم.

حسن خليل آبادي ، عضو شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اهميت توسعه حمل و نقل ريلي، گفت: در دوره جديد شوراي اسلامي شهر تهران، تكميل و تسريع خطوط متروي تهران در اولويت كار ما قرار دارد كه اميدواريم با همكاري همه بخش هاي مرتبط اين امر سرعت بيشتري بگيرد.

وي با تاكيد بر اينكه ترافیک بخش مهمی از سرمایه های مادی و انسانی را هدر می دهد، گفت: وقتی به آلودگی که در اثر تردد خودروها در تهران نگاه می کنیم مشخص می شود که با وجود هزینه ای که برای آن صرف شده، بیماری هایی متعاقب این آلودگی ها برای شهروندان ایجاد می شود که شاید اگر سهم حمل و نقل ریلی توسعه پیدا می کرد، این ضایعات و آسیب ها وجود نداشت.

فرهاد افشار ، شهردار متطقه 20 نيز با اشاره به اينكه عقد تفاهم نامه با شرکت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) در راستای کمک به تسریع احداث بخش جنوبي خط 6 مترو است،گفت :با عقد این تفاهم‌نامه شهر ری علاوه بر خط ۱ مترو از خط ۶ نیز بهره مند خواهند شد.

وي اضافه کرد: پیش بینی شده که ۴ ایستگاه به علاوه ایستگاه دولت آباد در ضلع جنوبی این خط توسعه پیدا کند که طول این توسعه حدود ۶ کیلومتر است كه در حال حاضر حدود 3 کیلومتر حفاری شده که با تأمین منابع مالی ، تا اردیبهشت ماه با حفر این تونل به ضلع شرقی حرم عبدالعظیم خواهد رسید.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد