× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

علی امام مديرعامل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو) با تاكيد بر اينكه براساس طرح جامع حمل ‌و نقل ریلی شهر تهران باید چهار خط دیگر همانند خطوط ديگر مترو با عناوین خطوط 8، 9، 10 و 11 در پايتخت ساخته شود، گفت: علاوه بر این چهارخط، دوخط اکسپرس(سريع‌السير) A و B هم باید […]

علی امام مديرعامل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو) با تاكيد بر اينكه براساس طرح جامع حمل ‌و نقل ریلی شهر تهران باید چهار خط دیگر همانند خطوط ديگر مترو با عناوین خطوط 8، 9، 10 و 11 در پايتخت ساخته شود، گفت: علاوه بر این چهارخط، دوخط اکسپرس(سريع‌السير) A و B هم باید ساخته شود.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومي و بين‌الملل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو)، علي امام مديرعامل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو)، با اشاره به اينكه در طرح جامع حمل و نقل ريلي شهر تهران در سال 87 ، هشت خط داخل شهري و چهار خط اكسپرس براي پايتخت در نظر گرفته شده بود ولي در تصويب طرح توسط دولت در سال 87، فقط 7 خط تصويب، خطوط اكسپرس حذف و مابقي خطوط هم به منوريل تغيير يافت، گفت: خطوط اکسپرس، خطوطی هستندکه زیر سایر خطوط مترو حرکت كرده و فواصل ايستگاه‌هاي آنها بيشتر از خطوط معمول بوده و با همه خطوط داخل شهر ارتباط و تبادل و در امتداد خطوط اقماري خواهند بود.

وي با اشاره به اينكه درحال حاضر متروي تهران؛ شش خط درون شهري و دو خط اقماري (كرج و فرودگاه امام خميني(ره)) تا شهر جديد پرند دارد، بيان داشت: در بازنگري طرح جامع كه با مشاركت مشاوران با تجربه داخلي و خارجي تهيه شده؛ 11 خط عادي و 2 خط اكسپرس براي تهران در نظر گرفته شده است.

امام با تاكيد بر اينكه بنابر مصوبات بالادستي؛ 75 درصد حمل و نقل داخل شهر بايد توسط حمل و نقل عمومي انجام شود، گفت: در اين ميان 30 درصد حمل و نقل در داخل شهر به عهده مترو است كه در حال حاضر با جابه‌جايي روزانه دو ميليون مسافر، 13 درصد آن محقق شده است.

وي با اشاره به اينكه براساس طرح جامع حمل و نقل ريلي و برنامه دوم توسعه شهر تهران بايد امروز شاهد جابه‌جايي روزانه حداقل 5 ميليون مسافر از طريق مترو مي‌بوديم، ادامه داد: متاسفانه به دليل كمبود بودجه، كامل نشدن زيرساخت‌هاي مورد نياز خطوط مصوب، همچنين به دليل عدم تصويب خطوط جديد و كاهش نيافتن سرفاصله حركت قطارها؛ اين امر محقق نشده است، اما اميدواريم باتوجه به تکمیل خطوط 6 و 7 وساخت 6 خط ديگر پيش‌بيني شده تاسال 1420 با توجه به رشد جمعيت تعدادسفرهای مترو روزانه به حدود 10 ميلیون سفر برسد.

مديرعامل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو) گفت: البته بايد در نظر داشت كه در برنامه 5 ساله سوم شهرداري تهران كه در سال گذشته به تصويب رسيد، مترو مكلف شده است تا سهم خود را از سفرهاي درون شهري به 20 درصد برساند كه اين امر مستلزم تلاش بسيار ويژه و تمركز خاص و دوچندان مديريت شهري بر روي توسعه مترو است.

امام با اشاره به اينكه در حال حاضر منتظر نظر و تصويب شورایعالی هماهنگي ترافیک كشور در خصوص بازنگري طرح جامع حمل و نقل ريلي شهر تهران هستيم، گفت: درسال 1395 قراردادی با مشاوران ذي‌صلاح بسته شد تا اين طرح جامع، موردبازنگری قرار گيرد، چرا كه باتوجه به تغییراتی که در وضعیت ترافیک و جمعیت شهر تهران اتفاق افتاده بود اين بازنگري ضروری بود.

وي ادامه داد: خوشبختانه این بازنگري چندماه پیش به پایان رسید و برای بررسی به شورایعالی هماهنگي ترافیک کشور فرستاده شده است تا بعد از تأیید و تصويب در برنامه کار شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو) قرار گيرد.

وي با اشاره به اينكه پس از تصويب اين طرح در شورايعالي ترافيك و تامين بودجه؛ طراحي خطوط و اقدامات اجرايي را بر اساس اولويت‌بندي شاهد خواهيم بود، گفت: سياست‌گذاري مديريت جديد در مترو، ساخت خطوط بر اساس افتتاح قطعه‌اي است و نه بهره‌برداري يكباره كل خط، چرا كه امكان بهره‌برداري و استفاده سريع‌تر، بيشتر و ايمن‌تري را براي شهروندان فراهم مي‌كند.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد