× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

سازمان زیباسازی شهر تهران پنجمین دوسالانه دیوار نگاری شهر تهران را برگزار می کند. به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، این سازمان در راستای اهداف و به منظور رشد، توسعه و گسترش هنر شهری و فراهم آوردن فرصت های خلق آثار هنری و ایجاد […]

سازمان زیباسازی شهر تهران پنجمین دوسالانه دیوار نگاری شهر تهران را برگزار می کند.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، این سازمان در راستای اهداف و به منظور رشد، توسعه و گسترش هنر شهری و فراهم آوردن فرصت های خلق آثار هنری و ایجاد رقابت سالم بین هنرمندان و … در حوزه دیوارنگاری پنجمین دوسالانه دیوارنگاری شهر تهران را برگزار می کند.

رویکرد این دوره “هنر، شهروند، محله و خیابان” است. رویکردی نو که به کیفیت زندگی شهری و پیوند شهروندان به هویت محله و خیابان از طریق خلق آثار هنری کمک می کند.

اهداف این دوره شامل دستیابی به ایده های خلاق و نوآوری در دیوار نگاری شهری، تداوم رویکردهای فرهنگی، ملی و آیینی در قالب ایده های نو، حمایت و هدایت راهبردی برای دست یافتن به بیانی ممتاز در زمینه دیوار نگاری شهری و بازیابی هویت فرهنگی و روایت های محله ای در مناطق شهری تهران است.

همچنین در پنجمین دوسالانه دیوار نگاری شهری تهران موضوع آزاد است و از طرح ها و ایده هایی که توصیفی، ارجاعات واقعی و دارای بیان موثر باشند استقبال می شود.

در این دو سالانه انتخاب دیوار و محل اجرای اثر بر عهده هنرمند است که ضمن معرفی دیوار مناسب ایده پیشنهادی خود را ارائه می دهند. همچنین مکان یابی صحیح و موقعیت دیداری مناسب دیوار معرفی شده حائز اهمیت است و ایده پردازی و جانمایی برای دیوارهای محله ها و خیابان‌های اصلی شهر تهران انجام شود که دیوارهای مشرف به بزرگراهها و اتوبان های شهر مدنظر نیست. نکته مهم دیگر این است که توجه به تراکم عناصر بصری در طرح ها و ایده های شهری و اجتناب از چیرگی فضاهای خالی حائز اهمیت است.

در پنجمین دوسالانه دیوار نگاری شهری تهران برزین ضرغامی (رئیس دوسالانه) و سید مجتبی موسوی (دبیر) هستند.

اعضای هیأت داوری معصومه مظفری، علی ذاکری، مصطفی گودرزی، کیوان عسگری و هادی ضیاالدینی بوده و همچنین عطیه مرکزی، سیروس آقاخانی، مرتضی احمدوند، کمال طباطبایی و محمدرضا فیروزه ای اعضای شورای انتخاب آثار این دوره هستند.

طرح های رسیده به دبیرخانه توسط شورای انتخاب آثار بررسی و برای شرکت در نمایشگاه دوسالانه انتخاب می شوند و نمایشگاه به مدت یک ماه برای بازدید علاقه مندان دایر است.

همچنین داوری پنجمین دوسالانه دیوار نگاری شهر تهران در دو مرحله انجام می شود، در مرحله اول با رأی هیأت داوران حداکثر ۱۵ طرح منتخب برای اجرا در شهر انتخاب شده و با عقد قرارداد وارد مرحله اجرایی می شود.

در مرحله دوم هیأت داوران دو سالانه پس از بررسی ۱۵ طرح منتخب اجرا شده، پنج اثر را به عنوان برگزیدگان نهایی دو سالانه معرفی می کنند. همزمان با برپایی نمایشگاه نشست های تخصصی با هدف آسیب شناسی، نقد، بررسی، تحلیل و ….. برگزار خواهد شد.

از شرایط و مقررات این دوره این است که هر هنرمند می تواند در مجموع حداکثر سه طرح پیشنهادی برای یک الی سه دیوار ارائه کند. ثبت نام و تحویل آثار از ۱۰ تا ۳۰ مهرماه سال جاری است و برگزاری جلسات انتخاب آثار ۲۱و ۲۲ و ۲۳ آبان ماه است. همچنین اعلام نتایج چهارم آذر ماه سال جاری است.

زمان و محل برگزاری نمایشگاه پس از انتخاب آثار توسط شورای انتخاب اعلام می شود.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد