true
true
true
سید حمید موسوی شهردار منطقه یک تهران گفت:افزایش پارکینگ های طبقاتی ، میل به جذب خودروها را بیشتر کرده و این امر نه تنها ترافیک را کاهش نمی دهد بلکه باعث ایجاد ترافیک در میادین و معابر اصلی می شود. به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، سید حمید […]
true
سید حمید موسوی شهردار منطقه یک تهران گفت:افزایش پارکینگ های طبقاتی ، میل به جذب خودروها را بیشتر کرده و این امر نه تنها ترافیک را کاهش نمی دهد بلکه باعث ایجاد ترافیک در میادین و معابر اصلی می شود.
به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک در جلسه نشست با شوراياران محلات امامزاده قاسم(ع)، گلابدره، دربند و… در ناحیه سه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: مهمترین معضل منطقه یک ترافیک آن است که رویکرد مدیریت شهری منطقه حل این مشکل با تبدیل شهر به انسان محور و نه خودرو محور است.
وی گفت : پارکینگ های طبقاتی به خصوص در نزدیکی میادین و در معابر اصلی خود به یک گره ترافیکی تبدیل شده اند در حالی که در علم شهرسازی احداث پارکینگ های طبقاتی در شعاع معقول و نسبتا دور از میادین هم اجرا نمی شود چون باعث انسداد مسیرها می شود.
شهردار منطقه یک با اشاره به اینکه تعریض معابر، احداث پارکینگ ها و پل های طبقاتی تاثیری بر روند کاهش ترافیک محلی ندارد تصریح کرد: اگر یک باغ 5 هزار متری را هم تبدیل به پارکینگ کنیم باز ترافیک معابر منطقه یک کاهش نمی یابد چرا که خود پارکینگ ها جاذب سفر هستند.
موسوی افزود : تنها راهکار ساماندهی ترافیک منطقه یک توسعه شبکه حمل و نقل عمومی و خطوط مترو است تا سهم پیاده را به حداکثر و سواره را به حداقل برسانیم.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر امکان سنجی و مطالعات لازم در خصوص اتصال خط 1 به 3 مترو، اجرای رینگ ترافیکی میدان قدس و تجریش و… در حال انجام است.
true
true
true
شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید
- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد
true