× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

رئیس شورای شهر تهران گفت: شورایاری‌ها نیز باید در سطح کشور فعالیت خود را به‌صورت جدی شروع کنند و خودشان را بر محلاتشان حاکم کنند و دادن مشورت‌ به شوراهای شهر در اولویت‌بندی مسائل و هزینه‌ها نقش خودشان را ایفا کنند. به گزارش خبرنگار اجتماعی ثمره نیوز، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران ظهر امروز […]

رئیس شورای شهر تهران گفت: شورایاری‌ها نیز باید در سطح کشور فعالیت خود را به‌صورت جدی شروع کنند و خودشان را بر محلاتشان حاکم کنند و دادن مشورت‌ به شوراهای شهر در اولویت‌بندی مسائل و هزینه‌ها نقش خودشان را ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ثمره نیوز، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران ظهر امروز در محل اخذ رأی مسجد فخریه منطقه ۱۱ تهران در خصوص انتخابات امروز شورایاری‌ها گفت: خوشبختانه انتخابات تا این ساعت مطابق برنامه‌ریزی در حال برگزاری است و از ساعت ۸ صبح مسئولان تمام حوزه‌ها در محل مأموریت حضور داشتند و انتخابات آغاز شد.
به گفته رئیس شورای شهر تهران سیستم انتخاباتی استفاده‌شده در انتخابات کاملاً امن و معتبر و امکان خطا و تقلب را به حداقل رسانده است. همچنین وزارت کشور، فرمانداری‌ و شهرداری‌های مناطق مختلف شهر تهران همکاری و حمایت مناسبی برای برگزاری انتخابات داشتند؛ و در هر منطقه یک ستاد کل انتخاباتی تشکیل‌شده است که به‌صورت آنلاین بر روند انتخابات نظارت دارند تا در صورت بروز مشکل، در کمترین زمان نسبت به رفع آن اقدام شود.
هاشمی در ادامه ضمن تشکر از مردم برای شرکت در انتخابات بر اهمیت و نقش آن تأکید و تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان برای ایجاد تلاطم و حالت بحرانی در نظام و کشور تلاش دارند برگزاری چنین انتخاباتی با این متانت می‌تواند نقش مؤثر بین‌المللی داشته باشند. از طرفی ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی مشخص‌شده است و از رهبری، دولت، مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و روستا و درنهایت شورایاری‌ها تشکیل‌شده است و مسلماً نقص در هر قسمت از این زنجیره می‌تواند به ساختار کل نظام آسیب برساند.
وی در بخش دیگر صحبت‌های خود درباره نقش اجرایی شورایاری‌ها عنوان کرد: طبق قانون هفت اصل به شورایاری‌ها اختصاص داده‌شده است و در اختیارات آن‌هاست. این‌که عده‌ای می‌گویند شورایاری‌ یک مقام تشریفاتی است و قدرت و نقش اجرایی ندارد از گلایه‌های معمول در بین مقام‌های سیاسی است، شورایاری‌ها نیز باید در سطح کشور فعالیت خود را به‌صورت جدی شروع کنند و خودشان را بر محلاتشان حاکم کنند و دادن مشورت‌ به شوراهای شهر در اولویت‌بندی مسائل و هزینه‌ها نقش خودشان را ایفا کنند.
گفتنی است انتخابات شورایاری‌های شهر تهران برای معرفی ۳ هزار و ۵۰۰ نفر شورایار، از ساعت هشت صبح امروز در ۳۵۲ محله و دو صندوق مختص اقلیت‌های مذهبی، با حضور یک هزار و ۳۱۳ نامزد در سطح شهر برگزار و تا ساعت ۴ بعدازظهر ادامه خواهد داشت و در صورت نیاز می‌تواند در دو تایم دوساعته تمدید شود.

انتهای پیام/

حسین رشیدی

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد