× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

رئیس اتاق اصناف شهرستان اسلامشهر تعداد واحدهای صنفی در شهرستان را ۳۰ هزار واحد عنوان کرد که نزدیک به یک سوم آن را واحدهای تولیدی تشکیل می‌دهد. به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی ثمره نیوز،وحید مهرپویان طارانی، رئیس اتاق اصناف شهرستان اسلامشهر با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۳۰هزار واحد صنفی در […]

رئیس اتاق اصناف شهرستان اسلامشهر تعداد واحدهای صنفی در شهرستان را ۳۰ هزار واحد عنوان کرد که نزدیک به یک سوم آن را واحدهای تولیدی تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی ثمره نیوز،وحید مهرپویان طارانی، رئیس اتاق اصناف شهرستان اسلامشهر با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۳۰هزار واحد صنفی در شهرستان مشغول فعالیت هستند گفت:بخش عمده اشتغال شهرستان مرهون واحدهای صنفی است و تعداد ۹ هزار واحد تولیدی در چارچوب این ۳۰ هزار واحد صنفی مشغول فعالیت هستند.

رئیس اتاق اصناف اسلامشهر اظهار داشت:در اسلامشهر به اندازه پنج استان کشور واحد صنفی وجود دارد و نسبت به شهرستان‌های مجاور، آمار بالایی را به خود اختصاص داده است که تمام این‌ها اهمیت موضوع را نشان می‌دهد.

طارانی با توجه به نزدیکی روز اصناف، این روز را به فعالان اصناف مختلف تبریک گفت و افزود: روز اول تیرماه روز اصناف است و تا دهم تیر ماه که روز صنعت معدن و تجارت است به عنوان دهه تولید محسوب می‌شود و من این روز و این ایام را تبریک می‌گویم. در حقیقت به خاطر اهمیت شهرستان، اصناف آن نیز حائز اهمیت می‌شوند و خوشبختانه در این زمینه از پتانسیل‌های بالایی برخوردار هستیم.

وی گفت:دو نفر از اعضاء هیات رئیسه اتاق اصناف شهرستان جزء پارلمان اصناف کشوری هستند و ما تلاش می‌کنیم تا با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در سطح کشوری دستاوردهای لازم را کسب کنیم. قبول داریم که در حین انجام کار ممکن است اشتباهاتی رخ دهد که قطعا سهوی است و از انتقاد و تذکرات همه عزیزان استقبال می‌کنیم و معتقدیم اگر انتقاد نباشد پیشرفت و اصلاح کار به کندی بدست خواهد آمد.

به گفته رئیس اتاق اصناف شهرستان اسلامشهر علی رغم تعداد کم نیروی انسانی متخصص، بازرسی ها بصورت مستمر و با دقت و نظارت بالا در حال انجام است و ماهانه ۳۰۰ واحد صنفی پلمپ و فک پلمپ می‌شوند.

طارانی با اشاره به تقسیم‌ کار بازرسی بین اتاق اصناف و سازمان صنعت،معدن و تجارت شهرستان تصریح کرد: بازرسی تولیدی‌های کوچک و واحدهای توزیع و خدمات به عهده اتاق اصناف و بازرسی واحدهای تولیدی بزرگ و شرکت‌ها با اداره صنعت،معدن و تجارت است. بازده زمانی رسیدگی به شکایاتی که از طریق ۱۲۴ اعلام می‌شود ۲۴ ساعت و مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های خود اتاق اصناف در صورت نبود شاکی، حداکثر ۶ روز است. در سال گذشته بالغ بر ۲هزار پرونده در اتاق اصناف رسیدگی و حل شد و البته در کنار ما، خود اتحادیه‌ها نیز در امر بازرسی و رسیدگی به اختلافات کمک می‌کنند.

وی در ادامه نقش اصناف در گرانی‌ها را رد کرد و با اشاره به اینکه اصناف یک واسطه بین تولید کننده و تامین کننده کالا و مردم می‌باشد بیان داشت: اصناف یک سود مشخص از فروش کالا یا خدمات دارند و مشکل اصلی در گرانی تامین کالا است نه در بخش توزیع،در واقع اصناف بخشی از نظام توزیع هستند و عمده تامین کننده کالا در کشور دولت است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان اسلامشهر در ادامه با بیان اینکه درآمد و منابع مالی حاصل از برگزاری نماشگاه‌های عرضه کالا زیر نظر کمیته خصوص و به حساب همان کمیته واریز می‌شود، برگزاری نمایشگاه‌ها را در شرایط فعلی بازار بدون سود توصیف کرد بطوریکه اتاق اصناف از منابع خودش برای برگزاری آن‌ها استفاده و هزینه می‌کند.

طارانی در بخش پایانی صحبت‌های خود به موضوع پروانه‌های کسب پرداخت و گفت:در اسلامشهر حدود ۲ هزار و چهارصد واحد صنفی فعال بدون پروانه شناسایی شدند و ما تا جایی که توان داشته باشیم از فعالیت آن‌ها جلوگیری میکنیم. طبق قانون هیچ محدودیتی برای افراد در گرفتن پروانه کسب وجود ندارد مگر آنکه یک سری آیین‌نامه‌های داخلی برای آن صنف تعیین شده باشد که فرد موظف به رعایت آن‌هاست. در مورد تالار و رستوران‌ها، اتاق اصناف نمی‌تواند در بخش قیمت غذاها و خوراکی‌ها ورود کند ولی در مورد قیمت خدمات قانون اجازه تعیین قیمت را به ما داده است که در چهارچوب تعیین شده، ورود کردیم و تعیین قیمت انجام شد.

انتهای پیام/

حسین رشیدی

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد