× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

جلسه کمیسیون سلامت و بهداشت سازمان زیباسازی شهر تهران عصر امروز (۳۱ اردیبهشت ماه) با حضورناهید خداکرمی، زهرا صدراعظم نوری، آرش حسینی میلانی، از اعضای شورای شهر تهران، برزین ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، معاونین سازمان زیباسازی و اعضای کمیسیون سلامت و بهداشت برگزار شد. به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی […]

جلسه کمیسیون سلامت و بهداشت سازمان زیباسازی شهر تهران عصر امروز (۳۱ اردیبهشت ماه) با حضورناهید خداکرمی، زهرا صدراعظم نوری، آرش حسینی میلانی، از اعضای شورای شهر تهران، برزین ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، معاونین سازمان زیباسازی و اعضای کمیسیون سلامت و بهداشت برگزار شد.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران،در ابتدای این جلسه برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در حوزه سلامت و بهداشت ارائه کرد و گفت: درآمد سالانه سازمان زیباسازی از محل درآمدهایش مشخص است که ۵۰ درصد از این درآمد طبق مصوبه شورا به خزانه شهرداری واریز می شود و در باقی موارد به گونه ای برنامه ریزی شده است که برای ۱۶ پروژه اساسی سازمان تا پایان سال به خوبی برنامه‌ریزی و اجرا صورت گیرد.

ضرغامی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین پروژه های سازمان خانه اتحادیه است، ادامه داد: فاز نخست این خانه که ضلع شرقی آن است ۲۳ تیر به مناسبت ولادت امام رضا (ع) افتتاح میشود.

در ادامه یاسر جعفری، معاون فنی و طراحی شهری سازمان در پاسخ به سوال  صدراعظم نوری، عضو شورای شهر در خصوص وضعیت سقاخانه ها به عنوان یکی از پروژهایی که سازمان درمورد آن درحال برنامه ریزی است گفت: با توجه به تغییر فرهنگ عمومی جامعه و استفاده از آب معدنی طرح توسعه سقاخانه ها متوقف شده و برنامه ریزی هایی در خصوص به‌روزرسانی آنها صورت گرفته است.

به گفته جعفری پیشتر بیش از ۶۰ سقاخانه در تهران وجود داشت که به دلیل مشکلات نگهداری تعداد آنها در حال حاضر بسیار کمتر شده و سازمان به دنبال برنامه ریزی برای تغییر کاربری و بهره برداری مناسب از آنهاست.

ضرغامی ضمن ارائه گزارش از وضعیت خانه موزه هایی که از سوی سازمان فعالیتهایی در آن انجام شده و یا در حال انجام است، گفت: نظام بهره‌برداری این خانه موزه ها در شهرداری تهران تعریف نشده است و متاسفانه بعد از راه‌اندازی خانه موزه‌ها تعریف درستی از نحوه نگهداری این فضاها صورت نگرفته است از این رو در سازمان زیباسازی به دنبال بروزرسانی این نظام بهره‌برداری و تعریف درست و صحیح در این خصوص هستیم تا بخشی از فعالیت های تعریف شده در این فضا بتواند درآمدزا باشد.

جعفری، معاون فنی و طرح های شهری سازمان به یکی از طرح های مهم سازمان در مجموعه کوه‌های بی بی شهربانو اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا اولین سایت موزه شهر تهران را در این مجموعه راه اندازی کنیم.

مجموعه بی بی شهربانو یکی از بخش های باستانی شهر تهران است که میتوان با راه اندازی سایت موزه در این بخش در کنار کاوش های باستان شناسی این منطقه را به مکانی برای گردشگری و توریستم تبدیل کنیم.

صدراعظم نوری، عضو شورای شهر تهران در مورد این موضوع گفت: شهرری یکی از قطب های گردشگری تهران است و پیشنهاد میکنم مدیرعامل سازمان زیباسازی با شهرداری این منطقه و بخشهای فرهنگی حاضر در آنجا به هم افزایی در این زمینه رسیده و بهره برداری مفید و موثری را در این بخش داشته باشند.

طراحی، ساخت و نصب مبلمان شهری موضوعی بعدی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضای شورای شهر به یکسان سازی این موضوع تاکید کردند.

صدراعظم نوری بااشاره به اینکه از اسم سازمان زیباسازی کاملا مشخص است که این سازمان وظیفه دارد تا درمورد زیبایی های بصری شهر اقدامات موثر انجام دهد، گفت: متاسفانه در شهر تهران با یک به‌هم ریختگی و آشفتگی در این حوزه مواجه هستیم که باعث نازیبایی شهر شده است.

ضرغامی در توضیح این موضوع با اشاره به تدوین کتاب قوانین و مقررات طراحی مبلمان شهری گفت: این کتاب در اختیار مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران قرار گرفته است و مناطق موظف هستند در این زمینه از دستورالعمل های موجود در این کتاب پیروی کنند.

در ادامه جعفری به برگزاری جشنواره دایره خلاق در چند سال اخیر اشاره کرد، افزود: درآخرین دوره برگزاری ۴۰۰ اثر از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شد که در نهایت ۴۰ اثر انتخاب و ۱۰ اثر به عنوان اثر برتر انتخاب و اجرا شد و کارهای به اجرا درآمده در باغ کتاب قرار دارد و به دنبال این هستیم تا این ده اثر برتر به صورت انبوه تولید و درسطح شهر جانمایی شود.

صدراعظم نوری با اشاره به اینکه در اتفاقاتی که به شهر و حوزه بصری آن مربوط است باید سازمان حضور داشته باشد تا از به‌هم ریختگی و آشفتگی جلوگیری شود، گفت: سازمان زیباسازی باید بتواند به جایگاهی برسد که وقتی اتفاقی در میادین و سطح شهر می افتد پای ثابت ماجرا باشد.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد