× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

سعید خال مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) و شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) و جمعی از مسئولان شهرداری تهران که در زمینه فعالیت های عمرانی انجام گرفته در آرامستان های ارامنه تهران مشارکت فعال داشته اند روز یکشنبه 3 شهریور 1398 میهمان خلیفه گری ارامنه تهران بودند. به گزارش ثمره نیوز به نقل از […]

سعید خال مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) و شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) و جمعی از مسئولان شهرداری تهران که در زمینه فعالیت های عمرانی انجام گرفته در آرامستان های ارامنه تهران مشارکت فعال داشته اند روز یکشنبه 3 شهریور 1398 میهمان خلیفه گری ارامنه تهران بودند.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س) تهران، اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران ضمن خوش آمد گویی به میهمانان گرامی و تقدیر از فعالیت های انجام گرفته در آرامستان های ارامنه تهران از شهرداری تهران و سازمان بهشت زهرا(س) به جهت بذل توجه نسبت ارزش هایی که جنبه انسانی مشترک دارند، سپاسگزاری کرد.

خلیفه ارامنه تهران با اشاره به جامعه ارامنه ایران اظهار داشت: ما همگی یک کلیت را شکل می دهیم و وظیفه همه ما مساعدت در تعالی ایران عزیز است و ارامنه ایران نیز همواره خود را بخشی از ایران دانسته اند.

سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و شهردار حرم مطهر امام راحل در سخنانی ضمن تشکر از برگزاری این دیدار تأکید کرد: سازمان بهشت زهرا(س) فعالیت های صورت گرفته در آرامستان های ارامنه تهران را بخشی از وظایف خود می داند.

وی همچنین افزود: در صدد هستیم با انجام فعالیت های عمرانی در فضایی به مساحت 75 هزار متر مربع در منطقه دولاب که پنج آرامستان و از جمله آرامستان قدیمی ارامنه را نیز شامل می شود، این منطقه را به یکی از مراکز جذاب و دیدنی تبدیل کنیم.
ایشان همچنین از همکاری و مساعدت های شورای خلیفه گری ارامنه و نهادهای وابسته به آن در این زمینه قدردانی و تشکر کرد.

دکتر کارن خانلری نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن قدردانی از فعالیت های انجام گرفته تأکید کرد، آرامستان ها آشکار کننده هویت یک ملت هستند. وی همچنین افزود: چنین فعالیتهایی در ایران اتفاقی نیستند و پیروان ادیان توحیدی در طول قرون متمادی در این مجموعه فرهنگی، همزیستی مسالمت آمیز داشته اند و نه تنها وجود فیزیکی خود را حفظ کرده اند بلکه به فعالیت های فرهنگی، روحانی و معنوی مشغول بوده اند. دکتر خانلری چنین فضایی را نمونه ای کمیاب در کشورهای دیگر دانست و بر اهمیت آن تأکید کرد.

سپس مهندس محمد رضا حائری مجری ساماندهی آرامستان دولاب جزئیات این طرح را برای حاضران تشریح کرد.

در پایان به پاس قدردانی، تقدیرنامه هایی توسط اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان، نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی و نماینده شورای خلیفه گری ارامنه تهران به مدیریت و معاونین سازمان بهشت زهرا(س) و مسئولان دیگر بخش‌ها اهدا شد.

 

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد