× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

  موسوی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای برای بررسی دلایل سیل و نحوه کنترل آن گفت: این کمیته فردا (چهارشنبه) اولین جلسه خود را برگزار می‌کند و تا زمان رسیدن به نتیجه به فعالیت خود ادامه خواهد داد. به گزارش ثمره نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها،سید عبدالرزاق موسوی نماینده استان […]

 

موسوی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای برای بررسی دلایل سیل و نحوه کنترل آن گفت: این کمیته فردا (چهارشنبه) اولین جلسه خود را برگزار می‌کند و تا زمان رسیدن به نتیجه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها،سید عبدالرزاق موسوی نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها و عضو شورای شهر شیراز در  با اشاره به سیل اخیر شیراز گفت: شورای شهر شیراز در اولین اقدام پس از سیل اقدام به برگزاری جلسه در محل ساختمان شهرداری کرد که تا ساعت 2 بعد از نصف شب نیز طول کشید. در این جلسه از سوی شهردار و رئیس ستاد بحران شهرداری و شهردار منطقه‌ای که سیل در آن منطقه رخ‌داده بود گزارش‌هایی ارائه شد.

موسوی ادامه داد: در این جلسه ایراداتی مانند لایروبی نکردن کانال‌های آب به شهرداری گرفته شد که شهرداری در گزارش خود اعلام کرد که ما به‌صورت منظم این کانال‌ها را لایروبی کرده‌ایم و هشدارهایی هم در خصوص احتمال وقوع سیل داده بودیم اما افزایش حجم بارش در مدت‌زمان کوتاه سبب شد که سیل راه افتاده و خساراتی را به بار آورد.

عضو شورای شهر شیراز بابیان اینکه پیش‌بینی‌های خوبی در خصوص وقوع سیل انجام و هشدارهایی داده‌شده بود بیان کرد: در برخی از مناطق دیگر شهر شیراز مانند منطقه‌ای که بازار وکیل در آن قرار دارد نیز احتمال وقوع سیل وجود داشت اما با توجه به اینکه آمادگی لازم وجود داشت حجم آب کنترل شد.

وی تأکید کرد حجم آب ورودی به شیراز نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته و قابل پیش‌بینی نبوده است بیان کرد: درگذشته در کنار دروازه قرآن یک مسیل یا دره‌ای وجود داشت که محل عبور آب بود و آب ورودی را به بستر رودخانه خشک هدایت می‌کرد که تا حدودی آب در آنجا پخش و کنترل می‌شد اما در سال‌های اخیر برای توسعه جاده این آبراه مسدود شده و دو لوله برای خروج آب تعبیه‌شده بود که برای حجم ورودی آب کافی نبوده است و به همین دلیل آب در سطح خیابان پخش‌شده و منجر به وقع سیل شد.

نایب‌رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: در این حین وجود گردشگران در دروازه قرآن و حجم بالای خودروهای شخصی سبب وارد آمدن خسارت به مردم شد و تعداد زیادی کشته و مجروح به‌جای گذاشت. دیروز هم با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شد حجم بارندگی افزایش یابد. ساعت 4 صبح بازهم سیلاب رخ داد اما با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده، حضور نیروهای شهرداری و خالی بودن آن منطقه از جمعیت آب به‌سرعت تخلیه شد و خسارتی را به بار نیاورد.

موسوی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه تدبیری برای بازسازی آبراهه کنار دروازه قرآن اندیشیده خواهد شد، توضیح داد: مطمئناً ما در هرجایی که در سیستم طبیعی اختلال ایجاد کرده‌ایم مشکلاتی پیش‌آمده است. در حال حاضر نیز تمرکز شورای شهر و شهرداری بر روی دو مسئله دلیل وقوع سیل و نحوه کنترل آن است و کمیته‌ای هم برای این منظور در شورای شهر شیراز تشکیل‌شده است که فردا (چهارشنبه) اولین جلسه خود را برگزار می‌کند و تا زمان رسیدن به نتیجه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: اما پس از رسیدن به پاسخ درست شورای شهر در خصوص این بحث هم خواهد اندیشید. برخی بر این باور هستند که باید به تعداد کانال‌ها افزود و عده‌ای هم معتقد هستند باید وضعیت آنجا را به شرایط پیش بازگرداند؛ اما این کار باید به‌صورت کارشناسی انجام شود.

 

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد