× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

سمینار بانک ها، پرداختی ها و اپراتورها، رقابت یا شراکت در دومین روز از نمایشگاه تراکنش ایران برگزار شد. به گزارش ثمره نیوز به نقل از فابانیوز، یکی دیگر از رویدادهای دومین روز نمایشگاه تراکنش ایران، برگزاری سمینار بانک ها، پرداختی ها و اپراتورها، رقابت یا شراکت بود که با حضور علیرضا طلوع، رسول سراییان، مظفر پوررنجبر، […]

سمینار بانک ها، پرداختی ها و اپراتورها، رقابت یا شراکت در دومین روز از نمایشگاه تراکنش ایران برگزار شد.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از فابانیوز، یکی دیگر از رویدادهای دومین روز نمایشگاه تراکنش ایران، برگزاری سمینار بانک ها، پرداختی ها و اپراتورها، رقابت یا شراکت بود که با حضور علیرضا طلوع، رسول سراییان، مظفر پوررنجبر، مهدی غیناقی، علی حکیم جوادی، باقر صمدی و مصطفی امینی برگزار شد.

در ابتدای این نشست مصطفی پوررنجبر،عضو هیات مدیره همراه اول با بیان اینکه اگر وظیفه صنعت مخابرات را در حد اتصال نقطه تعریف کنیم نباید به آن ورود کنیم گفت:  وقتی می گوییم سرویس های ارزش افزوده به این معنا است که یک سرویس پایه وجود دارد و ما یک سری سرویس های اضافه به آن اضافه می کنیم. در این بین هر خدمتی که قابل دیجیتال شدن است را ارائه می دهم.

وی با اشاره به اینکه خدمات در عصر دیجیتال بابد بررسی شود قابل دیجیتال شدن است یا نه، گفت : در خدمات مالی و پولی و پرداخت آنچه که قابل دیجیتال شدن است قابل ارائه است.

وی تاکید کرد:هر اپراتور می تواند خدمات مالی دهد و اگر این کار را انجام دهد نفعی در این حوزه ندارد.

مصطفی امینی در پاسخ به این سوال که بانک و اپراتور می توانند شرکای راهبردی برای یکدیگر باشند؟ گفت: شاخص همگرایی دیجیتال به تجربه مشتری بستگی دارد، اپراتورها تهدید جدی تری برای بانک ها در زمینه خرد هستند نه برعکس.

باقر صمدی، معاون دیجیتال ایرانسل در ادامه گفت: هدف راهبردی ما تبدیل شدن به اپراتور دیجیتال و مدیریت کسب و کار خود به صورت دیجیتال است.

مهدی فیناقی، عضو هیئت مدیره همراه اول نیز در بخش دیگری از این نشست گفت: اپراتورها تهدیدی برای بانک ها نیستند و این طرز تفکر باید اصلاح شود و تحول دیجیتال راهبرد اصلی همراه اول است.

وی افزود: تحول دیجیتال متعلق به کل کشور است و نباید جزیره ای در این بخش رفتار شود. تحول دیجیتال باید از سوی نهاد بالادستی ارائه و ابلاغ شود.

زادمهر، کارشناس بانکی نیز در ادامه گفت: هم بانک ها هم اپراتورها در فضای رقابتی شدیدی کار می کنند، و نرخ سود آنها بسیار کاهش پیدا کرده و راه این است که به سرعت از این شرایط عبور کنند. 95 درصد از تراکنش ها در کانال های غیر از شعبه است که بستر آن را اپراتورها فراهم کرده اند و یک شراکت پنهان میان آنها وجود دارد.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد