× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

‌اعضای شورای شهر تهران به همراه شهردار منطقه یک از «خانه نیما یوشیج» و «خانه‌موزه سیمین و جلال» بازدید کردند. به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران،حسن‌ خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از «خانه نیما یوشیج» و «خانه‌موزه سیمین و جلال» به مناسبت روز «شعر و […]

‌اعضای شورای شهر تهران به همراه شهردار منطقه یک از «خانه نیما یوشیج» و «خانه‌موزه سیمین و جلال» بازدید کردند.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران،حسن‌ خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از «خانه نیما یوشیج» و «خانه‌موزه سیمین و جلال» به مناسبت روز «شعر و ادب فارسی» که با همراهی محمدجواد حق‌شناس دیگر عضو شورای شهر تهران انجام شد درباره وضعیت «خانه نیما یوشیج» اظهار کرد: خانه نیما ان‌شاءالله یک پاتوق فرهنگی و یکی از خانه‌موزه‌های فاخر تهران خواهد شد.

او درباره زمان اجرایی شدن این پروژه نیز افزود: زمان را باید زیباسازی قول بدهد و ما مجری طرح نیستیم. امیدواریم اواسط ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

سید حمید موسوی شهردار منطقه یک نیز درباره «خانه نیما» گفت: پس از تلاش های زیاد اردیبهشت‌ماه امسال موفق شدیم این‌جا را تملک کنیم و قرارداد آن را منعقد و خرداد نیز خانه را تحویل گرفته و به سازمان زیباسازی دادیم. ملک ۵۵۸ مترمربع است و ۱۴۰ متر زیربنا دارد. ۱۳ و نیم میلیارد تومان ثمن معامله بوده که پرداخت شده است.

او خاطرنشان کرد: برای ما مهم است که هویت و معماری اثر حفظ شود و کمترین تغییرات در معماری‌اش اتفاق بیفتد،در عین حال ایستایی و مقاوم‌سازی بنا هم مهم است، به همین دلیل طراحی ساختمان را به سازمان زیباسازی سپرده‌ایم تا با توجه به حافظه تاریخی مراجعان این خانه که در خاطرات خود آن را بیان کرده‌اند و همچنن وسایلی که احتمالا از این خانواده باقی مانده این‌جا را تجهیز و مرمت کنند.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد