× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: در پی فرهنگسازی و اطلاع رسانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران همچنین افزایش توجه شهروندان نسبت به محیط زیست و رعایت اقدامات ساده‌ای از قبیل خریده به اندازه، استفاده از مواد باکیفیت و لوازم چندبار مصرف، در 9 ماهه پایانی سال 97 پسماند کمتری تولید شد. به […]

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: در پی فرهنگسازی و اطلاع رسانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران همچنین افزایش توجه شهروندان نسبت به محیط زیست و رعایت اقدامات ساده‌ای از قبیل خریده به اندازه، استفاده از مواد باکیفیت و لوازم چندبار مصرف، در 9 ماهه پایانی سال 97 پسماند کمتری تولید شد.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، رضا عبدلی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به کاهش بیش از یک هزار تنی میانگین تولید پسماند در ۹ ماهه پایانی سال ۱۳۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل، در توضیح این موضوع گفت: سال گذشته بنا بر دستور دکتر یزدانی معاون محترم خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، از ورود چوب و سرشاخه، پسماندهای حجیم، لاستیک‌های فرسوده خودرو و پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی به مجتمع پردازش و دفع آرادکوه جلوگیری به عمل آمد و مقرر شد که این دسته از پسماندها در سطح مناطق 22گانه جداسازی و به صنایع تبدیلی و بازیافت تحویل داده شود.

وی در همین خصوص ادامه داد: مناطق موظف شدند که چوب و سرشاخه ها را جمع آوری و پس از تبدیل به چیپس چوب، به مصارف مختلف همچون تولید نئوپان و غیره برسانند. همچنین لاستیک های فرسوده نیز پس از جمع آوری به کارخانه های تبدیلی و تولیدکننده های کف پوش و غیره تحویل داده شود. در همین راستا نیز با توجه به آموزش و اطلاع‌رسانی های انجام شده در خصوص جداسازی پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی، این دسته از پسماندها از سوی شهروندان تفکیک و به غرف بازیافت مستقر در سطح شهر واگذار گردید.

وی تغییر در سبک زندگی و توجه هر چه بیشتر شهروندان به اصلاح الگوی مصرف را یکی دیگر از دلایل کاهش تولید پسماند طی 9ماهه پایانی سال 1397 عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در پی فرهنگسازی و اطلاع رسانی سازمان مدیریت پسماند همچنین افزایش توجه شهروندان نسبت به محیط زیست و رعایت اقدامات ساده‌ای از قبیل خریده به اندازه، استفاده از مواد باکیفیت و لوازم چندبار مصرف، پسماند کمتری تولید شد. علاوه بر این، پسماندهای خشک ارزشمند به خوبی تفکیک شده و توسط شهروندان به غرف بازیافت یا خودروهای وانت ملودی تحویل گردید؛ به طوری که کلیه عوامل مذکور از جمله علل کاهش تولید پسماند طی ماه های انتهایی سال گذشته بوده است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه «مشارکت اجتماعی شهروندان» حلقه مفقوده مدیریت پسماند شهر تهران است، خاطر نشان کرد: رکن اصلی مدیریت صحیح پسماند و رشد صنعت بازیافت اين است كه شهروندان نقش خود را به درستي ايفا کرده و پسماندهای تر و خشك را در بدو تولید با دقت تفكيك کنند. در واقع بهبود وضعیت پسماند پایتخت تنها در شرایطی ممکن است که تفکیک پسماندهای خشک ارزشمند در مبدا انجام پذیرد که این امر منتج به حفظ بیش از پیش محیط زیست و کاهش هزینه های مدیریت شهری خواهد شد.

 

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد