× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

خطیب نمازجمعه شریف آباد گفت: آیت الله بهشتی باعث جذب مردم به انقلاب شد لذا منافقین قدرت جذب شهید بهشتی را نتوانستن تحمل کنند

به گزارش پایگاه خبری ثمره نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین قاسم خداپرست در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به مناسبت های ماه ذی الحجه اظهارداشت:مناسبتهای مختلفی در ماه ذی الحجه است اما در هفتم ذی الحجه شهادت امام باقر(ع) است،پیامبر در وصف ایشان میفرمایند، کسی که ولادت امام باقر(ع) را قبول داشته باشد در روز قیامت با چشم روشن می آید، این به چه معناست  یعنی دلشان آرام و قلبشان شاد است، هرکس به دیدار امام باقر(ع) می آمد وی را میپذیرفتند و به کارشان رسیدگی می کردند، من وقت ندارم و فرصت ندارم در کارشان نبود، این مدیریت در جامعه اسلامی است، این مدل خدمت مایه چشم روشنی است.

خطیب نمازجمعه شریف آباد با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه گفت: روز عرفه روز بزرگ دعا و نیایش و فرصت شناختن است روزی که انسان اقرار می کند که نعمات خدا را نمی توان شمرد، بدرستی روز عرفه روز توجه به خداست. دعای روز عرفه طولانی است اما توجه به برخی فراض ها خیلی تاثیرگذار است، حاجی باید در غروب روز عرفه یقین کند که خدا اورا بخشیده است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز عیدقربان و اهمیت اجرای امور مربوط به این عید بزرگ ، ابراز کرد: عید قربان، عید گذشت از نفسانیات و شهوات و تعلقات و یک عرفان نظری است.ذبح گوسفند به عنوان قربانی به عنوان‌نماد تقوا و گذشت در راه خدا و یک معرفت عملی است.قربانی کردن خوب است حتی اگر چند نفر باهم یک قربانی انجام دهند به دلیل شرایط اقتصادی کشور؛ بعداز قربانی صله رحم را فراموش نکنید و به فقرا و محرومین سر بزنید. قربانی ها را نیز می توانید به کمیته امداد و موسسات خیریه بدهید.

خداپرست در ادامه با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی که از ۶ تا ۱۲ تیرماه آغاز می شود، اذعان کرد: ۶تیرماه ترور مقام معظم رهبری در سال ۶۰، ۷تیر شهادت آیت الله بهشتی و هفتاد و دوتن از یارانشان، ۸تیر بمباران شیمیایی سردشت در سال ۶۶، ۱۱تیر شهادت شهید محراب آیت الله صدوقی در سال ۶۱ و ۱۲ تیرماه شلیک به هواپیمای مسافربری در سال ۶۷ و شهادت ۲۹۰ نفر از مردم بیگناه اینها بخشی از جنایت آمریکا ست. شهید بهشتی مظلومترین مدیر انقلاب اسلامی است، دکتر بهشتی دارای شخصیتی که از نظر علمی فرهنگی سیاستمدار، فیلسوف فقیه کارشناس حقوق دان واقعی مسلط بر مبانی اسلام و صبور بود. منافقین تلاش کرد تا ایشان را از نظر شخصیتی ترورش کنند و هرجا برای سخنرانی می رفت شعار می دادند اما آیت الله بهشتی باعث جذب مردم به انقلاب شد لذا منافقین قدرت جذب شهید بهشتی را نتوانستن تحمل کنند، دکتر بهشتی اهل برنامه و برنامه ریزی و کاردان بود.

خطیب نمازجمعه شریف آباد در ادامه اظهارکرد: قوه قضائیه حساس ترین و خطیرترین منسب در اسلام است، قوه قضائیه پناه و ملجا مردم است، هرکس هرجا احساس کند حقش خورده شده به دادگاه می رود، دستگاه قضا یک نقطه امید است اینکه مردم نگاه مثبت به عنوان یک فریادرس به یک دستگاه دارد خیلی مهم است، احقاق حق،برقراری عدل، ایجاد امید برای مظلومان، پیشگیری از فساد و جلوگیری از ظلم و مفاسد اقتصادی از جمله ویژگی های دستگاه قضا میباشد.

وی در پایان با اشاره به دیپلماسی قوی دولت سیزدهم در حیاط خلوط آمریکا خاطرنشان کرد: سفر رئیس جمهور ایران اسلامی به ۵کشور آمریکای لاتین و حیاط خلوت آمریکابه معنای حضور مقتدرانه و نظم نوین جدید جهانی در قلب آمریکاست، کسانی که تعامل را در گرو مذاکرات می دانستند الان بیایند و معنای مذاکره و تعامل را بفهمند، دراین سفر اسناد مهم همکاری اقتصادی و تجاری امضاء شد،اما مهمترین دستاورد  این سفر نگاه منفی مردم و دولتمردان آمریکای لاتین به سیاست‌های قلدرمآبانه آمریکا،وتحکیم وتقویت ائتلاف محور ضدامپریالیسم در حیاط خلوت آمریکا است. امروز به برکت جمهوری اسلامی یک نظام دوقطبی در حال شکل‌گیری است که یک طرف آن غرب و طرف دیگر آن «شرق جدید» است که بدنبال حفظ منافع و مصالح و حاکمیت مستضعفان جهان و مقابله با استکبار جهانی است

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه