× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

مدیرعامل شرکت شهر سالم با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از برگزیدگان حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی تأکید کرد: مسئولیت اجتماعی رابطه بین انسان‌ها را تعمق می‌بخشد و آن را از حالت خشک و مکانیکال خارج می‌کند. به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم،حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم و دبیر علمی […]

مدیرعامل شرکت شهر سالم با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از برگزیدگان حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی تأکید کرد: مسئولیت اجتماعی رابطه بین انسان‌ها را تعمق می‌بخشد و آن را از حالت خشک و مکانیکال خارج می‌کند.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم،حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم و دبیر علمی همایش تجلیل از برگزیدگان حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی گفت: علی‌رغم اینکه جامعه به هم پیوسته‌ای هستیم، اما هویت‌های متفاوتی داریم که این هویت‌ها را نهادهایی چون خانواده، مراکز آموزشی، دین، شغل، فرهنگ و… به ما اعطا می‌کند. در هر کدام از هویت‌ها، نقش‌هایی برعهده ماست که زمانی در انجام آنها موفق خواهیم بود که توجه جدی و عالمانه‌ای به هر یک داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با اشاره به هویت ملی که در عشق به میهن و توجه به چالش‌ها و مشکلات آن بروز پیدا می‌کند، اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی در نقشی که نسبت به جایگاه ملی و فراملی داریم، اهمیت می‌یابد که ابعاد انسانی ما را بیشتر نشان می‌دهد و وظایف سازمانی، کاری، خانوادگی، همسایگی و شهروندی و… با نگاه به مسئولیت اجتماعی بعد انسانی پیدا می‌کند و مؤید آن است که ما نسبت به محیط و افراد پیرامون خود بی‌تفاوت نیستیم.

چوبینه با اشاره به اینکه مسئولیت‌های اجتماعی در همه حوزه‌ها باید پیگیری شود، افزود: دغدغه‌ها و مشکلات را می‌توان با مشارکت جمعی و توجه فراتر از مسئولیت‌های شغلی کاهش داد و بدین ترتیب به ابعاد انسانی و حتی الهی جامعه افزود.

دبیر علمی نهمین همایش ملی و نخستین همایش بین‌المللی تجلیل از برگزیدگان حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی اضافه کرد: حتی در ابعاد فراملی، با دغدغه‌مندی نسبت به انسان‌های اقصا نقاط دنیا می‌توان کیفیت زندگی افراد را ارتقا داد، دغدغه‌هایشان را برطرف کرد، به معیشتشان توجه کرد و در ساخت درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد و مراکز فرهنگی وظیفه انسانی و الهی خود را انجام داد.

وی با بیان این حدیث نبوی که «کسی که هر روز به امور مسلمانان همّت نگمارد، مسلمان نیست» ادامه داد: در واقع مسئولیت اجتماعی است که ایثار را با خود به همراه می‌آورد، حق‌طلبی ایجاد می‌کند، به افراد شجاعت می‌دهد و رابطه بین انسان‌ها را تعمق می‌بخشد و آن را از حالت مکانیکال و خشک و بی‌روح که خمودگی را به جامعه تزریق می‌کند، به جامعه‌ای پر از مهر و محبت و انسانیت و معرفت تبدیل می‌کند.

حمید چوبینه با بیان اینکه در اجرای این همایش به مؤسسه مرهم به عنوان یکی از مجموعه‌هایی که مسئولیت اجتماعی را سرلوحه کار خود قرار داده است و انسان‌های فرهیخته‌ای در آن جمع شده‌اند تا به بخش‌هایی از بیماران دردمند کمک‌رسانی کنند، دست یاری و شراکت دادیم، یادآور شد: با توجه به اهمیتی که مقوله مسئولیت‌های اجتماعی برای شهردار محترم تهران و مسئولین محترم کشوری دارد، ما هم می‌خواهیم کمک کنیم مشکلاتی که سازمان‌های دولتی امکان حل کامل آنها را در شرایط کنونی ندارند، برای جامعه هم دغدغه بشود.

مدیرعامل شرکت شهر سالم در پایان با اشاره به همزمانی برگزاری همایش تجلیل از برگزیدگان حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی با ایام ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، از تقدیر ویژه از پرستاران تلاشگر حوزه مسئولیت اجتماعی در این همایش خبر داد.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه