× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

امام جمعه پاکدشت گفت: ربا اعلام جنگ با خدا و میامبر خدا است همچنان که خداوند نزول دهنده و نزول گیرنده را نمی بخشد.

به گزارش پایگاه خبری ثمره نیوز، حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار در خطبه های عبادی سیاسی و دشمن شکن این هفته نماز جمعه با اشاره به پیامبر مکرم اسلام(ص) به عنوان اسوه و الگو بدون زمان اظهارداشت: قرآن برای تربیت انسان الگو معرفی می کند، الگویی در سطح آینه خداوندی که تجلی صفات خداوند می باشد و ایشان پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) است، خصوصیت اصلی شان سبک زندگی ایشان است. پیامبر(ص) هرچه گفت، وحی الهی و سخن خدا است. حضرت محمد(ص) مطلوب و محبوب خداست. در سوره آل عمران، خدای متعال می فرماید” پیغمبر بگو اگر شما خدا را دوست دارید من پیغمبر را تبعیت و پیروی کنید. سبک زندگی پیغمبر را دنبال کنید خدا شما زا دوست دارد.”

وی افزود: همه نمی تواند این الگو گیری را انجام دهد کسانی که خدا را باور و روز قیامت را قبول داشته و اهل یادخدا بودن است می تواند این الگو گیری را تجربه کند. ذکر خدا و یاد خدا در زندگی پیامبر(ص) سرشار است (خداباور، خدا یاور و خدا دوست ).

هرچه دشمنی با قران بیشتر باشد پیروان راستین بهتر موضوع این معجزه جاودان پیامبر (ص) درک می کند. آنچه مهم است عمل به آیات قران به عنوان یک کتاب زندگی ساز و حیات بخش است.

خطیب نمازجمعه پاکدشت با اشاره به فرا رسیدن روز بانکداری اسلامی بیان کرد: در آیه ۲۷۸ سوره بقره آمده است، “سراغ ربا و نزول نروید آتش به زندگی می اندازد.” “ربا اعلام جنگ با خدا و رسول خدا است” این را بمناسبت روز بانکداری اسلامی بیان کردم، حتما کسانی که مبلغی را در اختیار بانک در قالب حسابهای مختلف قرار می دهد، حتما قرارداد را با دقت مطالعه کنید و طبق قرارداد رعایت کنید. اگر امور به درستی رعایت شود بانکداری اسلامی است در غیر اینصورت از چارچوب اسلام خارج می شود. از ۲بانک قرض الحسنه در پاکدشت تشکر می کنم چون واقعا قرض الحسنه و در چارچوب قانون اسلامی عمل می کند. اما یادمان نرود که ” خدا هم نزول دهنده و نزول گیرنده را نمی بخشد”.
جوکار در ادامه خطبه با اشاره به حضور باشکوه مردم در اربعین حسینی تاکید کرد: ۲۱میلیون برای زیارت اباعبدالله (ع) در ایام اربعین راهی عراق و کربلا شدند و با این حضور باشکوه عظمتی بزرگ شکل گرفت. طریق القدس و طریق القصی از این‌قدم ها شکل گرفت که تحقق صحبت گرانبهای امام راحل را شاهد بودیم که راه قدس از کربلا می گذرد. عملیات اربعین حزب الله لبنان با پرتاب ۳۴۰ موشک به اهداف نظامی مشخص انجام شد و این عملیات در راستای گرفتن انتقام خون سردار حزب الله و حمایت از شهدا و مردم غزه بود، این عملیات چون طوفان القصی غیرمنتظره بود و گنبد آهنین را دور زد و امروز حزب الله لبنان به یک قدرت تعیین کننده در منطقه یاد می شود.

امام جمعه پاکدشت با تسلیت ایام پایانی صفر و رحلت پیامبر(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: ایران ما امام رضایی ترین کشور جهان و پاکدشت امام رضایی ترین شهرستان ایران است. همه دست به دست هم بدهیم تا با برپایی موکب ها به زائران امام رضا خدمت کنیم. امروز هم بدرقه می کنیم جوانان پاکدشتی را که در ایام سوگواری امام رضا(ع) عازم موکب های مشهد برای خدمت رسانی به زائران هشتمین نور از سلاله عصمت و طهارت امام رضا(ع) هستند.

وی با اشاره به دیدار اخیر دولت چهاردهم با رهبری و بیانات مهم رهبری یادآورشد: رهبری در دیدار با دولت چهاردهم به ۱۳ مورد موضوع مهم پرداختند که امید است دولت از آن بهره بگیرد. خصوصیت شهید رجایی و رئیسی همت و تلاش شبانه روزی به خلق خدا و اخلاص عمل در راه خدا و اخلاق و معنویت بود که هر دولتی بر این اساس باشد، ماندگار می شود. رهبری در این دیدار به مباحث مهمی اشاره کردند که از آن جمله می توان به بهره گیری از جوانهای مومن متعهد با انگیزه در جایگاه های مختلف اشاره کرد. همچنین رئیس جمهور عزیز لازم است فاصله خود با اهل فتنه را نگه بدارد. در بین مردم بودن و در کنار مردم بودن و پیگیری مسئله فضای مجازی از دیگر مباحثی بود که رهبری برآن اشاره فرمودند،
اگر ما سراغ آنها نرویم دشمن می گوید ما نباید از هوش مصنوعی و فناوری های بروز استفاده کرده و چون هسته باید مذاکره کنیم. در این ۵ الی ۶ماه ابتدایی سال شعار ۱۴۰۳ به دلیل حوادث مختلف تحت الشعاع قرار گرفت و حتی در زبانهم بیان نشد که لازم است دولت چهاردهم به دقت به آن بپردازد و همچنین موضوع جوان سازی جمعیت که باید به آن پرداخته شود. برنامه ریزی هایی صورت گرفته و رهبری نیز در این خصوص هشدار دادند.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه