× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

استاندار تهران با تاکید بر اقدامات مهم بازآفرینی در استان گفت: بازآفرینی با ایجاد مشوق برای مشارکت بخش خصوصی پیگیری شود

به گزارش پایگاه خبری ثمره نیوز؛ علیرضا فخاری در گفت‌وگو با رادیو با اشاره به اقدامات هفته دولت اظهار داشت: در هفته دولت و روز تحول و مردم پایه قرار داریم که از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان الگوی دولتمردان و ۱۱ هزار شهید دولت که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند، یاد می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: در استانی هستیم که به لحاظ وسعت در جایگاه ۳۱ قرار دارد و به لحاظ جمعیت در رتبه اول است و ویژگی‌های تهران با جغرافیای خاص فضای جدیدی به وجود آورده است.

 

استاندار تهران عنوان کرد: استان تهران ۲۸ درصد سرانه تولید ناخالص داخلی را دارد و ۵۲ درصد مالیات کشور در تهران کسب می شود و آنچه به عنوان رتبه رشد اقتصادی، آموزش و پرورش در جایگاه خوبی قرار دارد، البته در حوزه بهداشت و درمان کسری داریم، اما در سایر مسائل از جمله تولیدات صنعتی در موقعیت خوبی هستیم و صنعت کفش، کیف و لبنی در انحصار تهران است.

 

فخاری سپس گفت: با وجود این مزیت‌ها اما واقعیت این است که استان تهران، استانی برخوردار نیست و به خاطر سطح هزینه ها، عدم تناسب درآمد و هزینه ها و نبود بخشی از زیرساخت هایی که باید به رفع نیازمندی های مردم کمک کند، مشکلاتی وجود دارد که تلاش می کنیم در حوزه‌های مختلف اقدامات را پیگیری کنیم.

 

وی افزود: با توجه به شرایط این اقلیم کوچک از جمله در حوزه های اجتماعی و فرهنگی، وجود جمعیت نامتجانس و خرده فرهنگ ها و غیره با ایران کوچک در تهران مواجه هستیم؛ خوشحالیم که خادم هموطنان هستیم اما از طرفی در حوزه مسکن با مشکل مواجه هستیم.

 

استاندار تهران با اشاره به مشکل تامین مسکن در تهران بیان کرد: در بخش شمالی‌ تهران به سبب کوهپایه ای بودن نمی توانیم در سطح حرکت کنیم و مجبوریم به بخش های جنوب شرق، جنوب غربی یا شرق و غرب برویم که اولین مشکل تغییر کاربری اراضی از کشاورزی است که زمان‌بر است اما مهم ترین مشکل تامین آب می باشد.

 

فخاری اظهار داشت: تامین آب از چاه هایی که شرایط شرب دارند، در دستورکار است و امسال با بحران هایی مواجه بودیم که مدیریت شد از جمله حوادث و بارندگی در پشت سد امیرکبیر و ورود سیلاب به بخش توزیع آب که در فاصله کوتاهی پاکسازی شد؛ در حوزه کشاورزی تغییر شیوه آبیاری غرقابی به قطره ای در دستورکار است.

 

 

وی تصریح کرد: کشاورزی در جنوب شرق از جمله کشت گندم، جو و ذرت به صورت غرقابی است و تغییر سیستم آبیاری ضروری است که باید فرهنگ سازی و زمینه جایگزینی از طریق سایر استان ها تامین شود تا

بعضی محصولات راهبردی را دیگر استان‌ها به صورت دیم کشت و آب در شبکه توزیع تهران وارد شود.

 

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن یکی از راهکارهای مهم از طریق بازآفرینی است تا به جای سطح جاهایی که امکان درجاسازی دارد، این اقدام صورت گیرد که این ظرفیت می تواند تا ۳۰ درصد نیازمندی های تهران در حوزه مسکن را تامین کند، البته باید خط آسمانی تعریف شود و در حوزه شهرسازی مورد توجه قرار گیرد.

 

فخاری افزود: حدود ۷۵۰۰ واحد مسکونی در تهران در قالب بازآفرینی افتتاح شد و بایستی بخش خصوصی برای کمک به خانه دار شدن هموطنان ورود پیدا کند، همچنین از مجموعه ۱۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی که طی هفته دولت افتتاح شد ۱۰ درصد سهم تهران بود.

 

وی ادامه داد: ۱۰ هزار واحد در پردیس در قالب مسکن مهر به زودی افتتاح می شود که تعهد دولت‌های گذشته بوده و ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن صرف شد.

 

استاندار تهران در مورد پروژه های هفته دولت گفت: ۹۲۶ پروژه به ارزش ۳۲ هزار میلیار تومان در استان تهران بهره برداری شد که برای ۱۰ هزار نفر اشتغال ایجاد میکند و برای سال های آینده ۱۱۷ پروژه کلنگ زنی شد که ۱۳ هزار میلیارد ارزش فعلی پروژه‌ها می‌باشد.

 

فخاری در مورد شرایط آب و هوایی تهران بیان کرد: با شرایط آب و هوایی خاص و جهت حرکت جریان های آب و هوایی از غرب به شرق مواجه هستیم و با توجه به حضور صنایع، وجود برخی معادن و تولید شن و ماسه در غرب، آلایندگی از غرب به شرق حرکت می کند و با سکون در تهران مواجه است که سال گذشته نیز وارونگی و غیره سبب بروز مشکلاتی شد.

 

وی خاطرنشان کرد. کارگروه هوای پاک با مشارکت دستگاه های مربوطه تشکیل می‌شود، همچنین اقدامات اخیر جهت برقی کردن خودروها نوید این را می‌دهد که باید با فرهنگ استفاده ازخودروهای برقی آشنا شویم و تلاش می کنیم تا خدمت لازم در شان مردم استان انجام دهیم.

#استانداری_تهران

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه