× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه خدمات ارائه شده به روستاها در ۵ سال گذشته و در زمان فعالیت دولت تدبیر و امید کم نظیر بوده گفت: با توجه به وضعیت مناسب روستاها در سالهای اخیر میزان مهاجرت از روستاهای کشور به شهرها کاهش قابل توجهی یافته است. به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط […]

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه خدمات ارائه شده به روستاها در ۵ سال گذشته و در زمان فعالیت دولت تدبیر و امید کم نظیر بوده گفت: با توجه به وضعیت مناسب روستاها در سالهای اخیر میزان مهاجرت از روستاهای کشور به شهرها کاهش قابل توجهی یافته است.
به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری اسلامشهر مسعود مرسلپور که در نشست رضا جندقیان معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بخشداران، دهیاران و روئسای شوراهای اسلامی روستاهای اسلامشهر سخن می گفت افزود: فعالیت های عمرانی و رفاهی مناسبی در سطح ۲۱ روستای شهرستان اسلامشهر در دست اجراست.
وی به توافقات صورت گرفته با بنیاد مسکن جهت نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده روستایی شهرستان اسلامشهر اشاره کرد و گفت: تسهیلات مناسبی برای این امر اختصاص یافته و مجوزهای مربوط به ساخت واحدهای فرسوده نیز بصورت رایگان صادر می شود.
فرماندار اسلامشهر به حضور غیر قانونی شهرداری منطقه ۱۸ تهران در برخی مناطق روستایی شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته شهرداری تهران از محدوده قانونی شهرستان خارج شده و درآمدهایی که این شهرداری از برخی روستاهای اسلامشهر جذب می کرد از این پس به حساب دهیاری های مربوطه واریز خواهد شد.

همچنین در ادامه این مراسم رضا جندقیان معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه زیربنای زندگی روستایی کشاورزی است، توجه به کشاورزی مبتنی بر تکنولوژی، دانش و فناوری جدید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این مهم موجب می‌شود تا نقش روستاها در تولید ناخالص ملی پررنگ‌تر شود.
وی با بیان اینکه ما بالغ بر ۳۷ هزار دهیاری در سراسر کشور مستقر کردیم، گفت: این سازمان مهم یک نهاد عمومی غیردولتی است، در حالی که اگر بخش دولتی این بخش را در اختیار داشت موظف بود تا بخش قابل توجهی از اعتبارات را در این حوزه هزینه کند.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه امروز شرایطی وجود دارد که دهیاران فضای لازم برای زندگی در روستاها را فراهم می‌کنند، افزود: اگر نهاد دهیاری تقویت شود و اختیارات متناسب با نیاز و تعریف شده در قانون به آنان تفویض شود شاهد تحولی در این عرصه خواهیم بود.

جندقیان با بیان اینکه در دوره قبل ۷۲ درصد دهیاران ما ثابت بودند، گفت: با بخش نامه‌ها و نامه نگاری‌های صورت گرفته توصیه شده تا از دهیاران به دلیل دارا بودن دانش و گذراندن دوره‌های لازم در امور تخصصی بکارگیری شوند اما باید دانست که شرایطی در حال حاضر وجود ندارد که بتوان بالغ بر ۳۷ هزار دهیار را استخدام و آنها را از بودجه دولتی بهره مند کرد.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد