× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 2، در جلسه ای که به منظور بهسازی رود دره فرحزاد برگزار شد از تبدیل این رود دره به یک اکو پارک و تفرجگاه زیست محیطی در آینده ای نزدیک خبر داد. به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه2، جلسه هماهنگی مدیران شهری […]

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 2، در جلسه ای که به منظور بهسازی رود دره فرحزاد برگزار شد از تبدیل این رود دره به یک اکو پارک و تفرجگاه زیست محیطی در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه2، جلسه هماهنگی مدیران شهری منطقه با حضور امیر ناصر هراتی معاون خدمات شهری و محیط زیست، محمد رضا کرمی معاون فنی و عمرانی، یوسف مزارعی معاون امور اجتماعی و فرهنگی، مجید رجبی شهردار ناحیه 9 و برخی از روسای ادارات این منطقه درمحل ناحیه 9 شهرداری منطقه 2 برگزار شد.

امیر ناصر هراتی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 2 در این جلسه با تاکید بر لزوم بهسازی وضعیت رود دره فرحزاد گفت: به منظور بهبود وضعیت رود دره فرحزاد و جلوگیری از تخلیه زباله و نخاله در این محل توسط برخی شهروندان و وجود معتادین، مدیریت شهری منطقه تبدیل رود دره فرحزاد را به یک پارک اکولوژی و تفرجگاه زیست محیطی در دستور کار خود قرار داد.

وی با بیان اینکه اکو پارکها ترکیبی از منظر طبیعی و منظر فرهنگی هستند افزود:پارک های اکولوژی به مثابه اکو سیستم شهری به شمار می آیند که در آنها فضای جمعی با رویکرد اکو لوژیکی طراحی می شوند و عواملی از جمله افزایش تعاملات اجتماعی هدفمند در راستای آموزش مستقیم و غیر مستقیم و ارایه راهکارهای حفاظت از محیط زیست چهارچوب اصلی آنها را تشکیل می دهد.

وی افزود: مدیریت شهری منطقه 2 با اجرای این طرح سعی بر آن دارد تا با علاوه بر بهبود وضعیت رود دره فرحزاد و پاکسازی آن با جمع آوری زباله و نخاله و معتادین، بستر مناسبی برای ایجاد فضاهای شهری سالم، پویا و سرزنده ایجاد کند و با افزایش سرانه فضای سبز و تفرجگاه های شهری نیاز شهروندان را بیش از پیش پاسخ دهد.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه