× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

اداره آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر انتشار مطالبی در فضای مجازی مبنی بر مشکلات دبستان دخترانه ایران تایر را تکذیب کرد.

به گزارش ثمره نیوز،اداره آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر انتشار مطالبی در فضای مجازی مبنی بر مشکلات دبستان شهدای دخترانه ایران تایر را تکذیب کرد.

در این راستا اداره آموزش و پرورش اسلامشهر با ارسال تکذیبیه ای در خصوص موارد مطرح شده توضیح داد:

«ن والقلم و ما یسطرون» سوگند به قلم و آنچه می نویسد …

 

در راستای ضرورت پاسخ به سلسله مطالب در چهار پارت از جانب یکی از رسانه های شهرستان اسلامشهر و اتهامات و ادعاهای مطروحه از جانب رسانه علیه مدیر مدرسه هیئت امنایی دخترانه شهدای ایران تایر، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان در جهت تبیین موضوع و تنویر افکار عمومی موارد ذیل به حضور ایفاد می گردد:

۱- همانطور که نص صریح کلام خداوند به آن قسم یاد نموده است، بیان- اعم از هر کدام از اشکال آن جایگاه مقدس و ارزشمندی دارد که به تبع آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علاوه بر قانون اساسی در سایر منابع حقوقی نظیر قانون عادی و آیین نامه نیز بر حق آزادی نشر،آزادی مطبوعات و حق دسترسی و انتشار اطلاعات تاکید و معنا بخشیده شده است. اما همین اصل چه در موازین فقهی و شرعی و چه در قوانین و مقررات داخلی بر اصول بنیادینی پایه گذاری شده است و بدون شک رعایت مسائلی مانند بیطرفی، اصل انصاف و عدالت از اصول اولیه و بنیادین هر نشریه می باشد که عدم توجه به آنها می تواند به جای آثار مثبت جنبه منفی و معکوس داشته باشد.

۲- رسانه مجازی منتشر کننده مطالب در قسمت سوم مدعی «ناظر، ناشر و بیطرف بودن» شده است؛ این درحالی است که الفاظ و معانی محمول بر موضوع چنین القا می کند که صرفا در قالب یک کلمه و قسمت ذکر شده اند و عملا در این چهار قسمت منتشر شده، مورد رعایت آن شبکه مجازی نبوده است.

۳-به عنوان مثال در هر چهار قسمت منتشر شده، از واژه هایی بهره برده شده است که نمی تواند مصداق و معنای رسالت حقوقی و اجتماعی یک نهاد مقدس مانند رسانه باشد که ذیلاً به برخی از آن ها اشاره می شود:

–  «بیل خوردن باغچه های دبستان دخترانه شهدای ایران تایر بعد از انتشار روند مدیریتی شیر تو شیر و کاسب کارانه … »

– «…دولا پهنا و کاسب کارانه حساب شده است … »

– «اردو های من درآوردی …»

– «ناظرین اداره آموزش پرورش …توجیه کردن …»

– « … گروکشی …»

– ادعای «آسیب روحی و جسمیبه دانش آموز …. و عدم رسیدگی …»

– ادعای «طرفداری ناظرین از مدیر مدرسه …»

و …

این درحالی است که همان اصولی که در قسمت سوم مدعی شده اند (بی طرفی، ناظر و ناشر بودن) عملاً با علامت سوال مواجه خواهد شد و اینکه آیا این نوع بیان قطعی از سوی رسانه مصداق بی طرفی و رعایت اصل انصاف است؟

۴-از طرف دیگر این رسانه  با قاطعیت مدعی شده اند که به اعضای هیئت امنا اهانت شده (قسمت اول)این درحالی است که با قاطعیت در بخشهای دیگر از کلیپ های ارسالی (قسمت سوم) مطالب بیان شده از سوی ناظرین آموزش و پرورش در جلسه ۳ ساعته توهین و مصادیق اتهامی یک شخص را صرفا یک ادعا بیان نموده است. و این دو گانگی البته در هر چهار قسمت منتشر شده  کاملا مشهود می باشد.

۵-آن رسانه محترم ای کاش بیان می داشتند که با دعوت  از سوی مدیریت آموزش و پرورش و تکریم و احترام جایگاه حقوقی آن رسانه از سوی مدیریت آموزش و پرورش جلسه سه ساعته برگزار گردید و ای کاش محتوای جلسه سه ساعته و اقناع خبرنگار محترم در خصوص موارد مطروحه را نیز بیان می نمودند.

۶-آری! اگر قرار بر رعایت اصل بی طرفی و ناظر و ناشر بودن می باشد حرمت مفهوم خبرنگاری و مطبوعاتی ایجاب می نمود موارد مطروحه و مطالب ارائه شده از سوی مدیر مدرسه و ناظرین که توسط شخص نماینده رسانه مورد پذیرش واقع شده بود نیز در قسمت های پس از آن جلسه منتشر می شد که متاسفانه چنین اقدامی انجام نشده است و حتی در قسمت های سوم و چهارم با موضع گیری غیر منصفانه و غیر مستند بیشتری مدیر مدرسه و اداره آموزش و پرورش مورد هجمه قرار گرفته است و مدعی شده اند پاسخی داده نشده است این در حالی است که در جلسه مربوطه موضوع مختومه گردید!

۷-در قسمت اول منتشر شده، گزارشگر در آن کلیپ بیان نموده است که در « …مدرسه نیمه دولتی…»؛ این درحالی است که با مراجعه به منابع حقوقی داخلی آموزش و پرورش می توان به کاربرد نادرست این واژه در مورد مدارس هیات امنایی پی برد و اینکه بهتر است آن رسانه ویژگی و آثار حقوقی یک  نهاد را ابتدا بررسی نمایندو با اشراف به قوانین و مقررات اصطلاحات را به کار ببرند. آنچه مسلم است مدارس هیئت امنایی بر اساس ساختار حقوقی و آموزشی خاص، بنا نهاده شده است که علاوه بر نحوه مدیریت، در مصادیقی مانند شهریه تابع مقررات خاص و نظارت پیشینی شورای آموزش و پرورش و نهاد های نظارتی برون منطقه ای می باشد که البته علاوه بر تعیین هزینه خدمات خارج از برنامه درسی (فوق برنامه) براساس مفهوم نظارت پیشینی، نظارت حین عمل و نظارت پسینی نیز جزء الزامات و مفاهیم اولیه اصول حکمرانی شایسته مانند اصول شفافیت و پاسخگویی است که همواره توسط نهادهای نظارتی اعم از اداره مدارس غیردولتی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و … اعمال می گردد. پس عدم اطلاع از این روند نمی تواند محملی برای ادعای عدم نظارت باشد و بدون شک یکی از ویژگی های رسانه معتبر آگاهی دقیق و علم به اتفاقات و اعمال انجام شده در یک موضوع است که ظاهرا آن رسانه محترم قبل از یقین و حتی ظن به صرف شک قضاوت نموده و معنای یقین را حمل نموده است.

۸- از سوی دیگر با عنایت به جایگاه دستگاه های اجرایی در سیستم دولت از نوع عدم تراکم، در سلسله مراتب نظارتی بر این امر تاکید شده است و می شود که مراحل رسیدگی به اعتراضات و شکایت مشخص است. به عنوان مثال در صورت اعتراض هر کدام از اولیاء و هر شخص سامانه های مختلف درون سازمانی وجود دارد که شخص میتواند نسبت به ثبت اعتراض و شکایت اقدام نماید. به ویژه که همواره مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر علاوه بر آنکه به صورت حضوری آمادگی رسیدگی به اعتراضات را داشته است خود را مکلف و موظف به پاسخگویی به اعتراضات و شکایات در سامانه های مختلف دانسته است.

۹- بدون شک اگر آن رسانه محترم در پی بررسی واقعیت باشد بهتر آن است قبل از انتساب چنین اتهامات و ادعاهایی به اشخاص مختلف، در جلسه حضوری و پیشینی موضوع و موارد مطروحه را مورد کنکاش و راستی آزمایی قرار می دادند به نحوی که اگر در قسمت اول مدعی شده اند این مطالب «گزارش» است باید این لفظ همان معنا را به ذهن متبادر می کرداین در حالی است که  هر چهار قسمت جانبدارانه و در قالب معنای اتهام، مدیر مدرسه و اداره آموزش و پرورش را متهم به مواردی نموده است که به هیچ عنوان صحیح و مقرون به صحت نمی باشد.

۱۰- این به دور از انصاف است که زحمات یک همکار فرهنگی به عنوان مدیر مدرسه نادیده گرفته شود و با تازیانه الفاظی مانند شیر تو شیر، کاسب کارانه ومدیر مدرسه را مورد هجمه قرار دهیم.

از رسانه محترم این پرسش مطرح می گردد و البته فقط در ذهن و قلب خود به آن پاسخ دهند که آیا براساس چه معیار و مستنداتی «مدیریت شیر تو شیر دولا پهنا و کاسب کارانه» رااثبات نموده اند؟ آیا این موارد، مصداق اتهام و افترا وتوهین نیست؟ آیا به کار بردن این مفاهیم و عبارات به قصد تحریک اولیا و مردم نیست؟ آیا چنین سیاه نمایی و بزرگنمایی و اغراق در دریافت هزینه خدمات خارج از برنامه درسی (فوق برنامه) یک مدرسه هیئت امنایی و نحوه مدیریت یک مدرسه ابتدایی مصداق اخلال در فرآیند اداری و آموزشی، پرورشی مدرسه و اداره نیست. آیا مگر نه آنکه در حقوق اداری، هدف یک سازمان اداری ارائه خدمات عمومی مستمر و باثبات است؛ پس با چنین فضا سازی و تحریک اولیا بر علیه یک نهاد حاکمیتی آن هم خدمات رسان به فرزندان عزیز این آب و خاک آیا میتوان آن ثبات و آرامش لازم برای سال تحصیلی و تحقق مفاهیم و معانی پروژه مهر را به ارمغان آورد؟

۱۱- نکته قابل تأمل دیگر در قسمت سوم ارائه شده از سوی آن رسانه محترم این است که در جلسه دعوت شده که موضوع اصلی آن پاسخ به موضوع مدیریت مدرسه و دریافتی های آن مدرسه بوده است،نماینده رسانه ، خواسته عجیب دیگری خارج از موضوع نسبت به شخص ثالثی را مطرح نموده اند که «… فایل و تصویر و مستندات توهین یکی از اعضای هیئت امنا در اختیار آن رسانه قرار بگیرد …»!حال سوال این است که آیا با یک بررسی ساده قانون اساسی و آیین دادرسی کیفری، نمی توان به این امر ساده دست یافت که این مصادیق جزء موارد حریم خصوصی شخص است و نمی توان در اختیار عموم یا رسانه گذاشت؟ آیا میتوان مکاتبات قضایی علیه یک شخص را بدون رضایت شخص رسانه ای نمود؟

لذا از آن رسانه محترم تعجب می کنیم که مسئله اصلی را در جلسه رها نموده و به موضوع شخص حقیقی ثالث می پرداختند به نحوی که حتی در قسمتسوم خواسته غیرقانونی و غیر حقوقی خود را مجددا تکرار نموده اند.

 در نهایت ضمن تقدیر و تشکر مجدد از پیگیری رسانه محترم  به استحضار می رساند که نظارت پیشینی،حین فعالیت بر شخص حقیقی و حقوقی مدیر مدرسه از سوی نهادهای نظارتی اعمال شده است و از طرف دیگر ادعاها و اتهامات مطروحه کاملا محکوم به رد و خواهشمند است جهت ارائه خدمات مطلوب حاکمیتی آموزش و پرورش، آن رسانه ضمن یاری و مساعدت در جهت تحقق آرامش دانش آموزان، رسالت خود را مانند گذشته بر پایه بیطرفی، رعایت اصل انصاف و عدالت بنا نهاده و از بیان اتهامات و مطالب غیر اثبات شده ممانعت و خودداری نماید.

باشد که انشاءالله تمام ارکان درون شهری بتوانیم سالی پر مهر، سرشار از آرامش برای اولیا و دانش آموزان فراهم نماییم.

 

انتهای پیام/

 

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه