× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

به گزارش ثمره نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها؛خداداد خارایی نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به گلایه دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در خصوص تأثیر قطعی معدل در کنکور سراسری، گفت: از دولت چهاردهم و شخص رئیس‌جمهور منتخب تقاضا دارم […]

به گزارش ثمره نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها؛خداداد خارایی نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به گلایه دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در خصوص تأثیر قطعی معدل در کنکور سراسری، گفت: از دولت چهاردهم و شخص رئیس‌جمهور منتخب تقاضا دارم به این موضوع و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود کنند.

وی افزود: از شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی این توقع نمی‌رفت که مصوبه‌ای را به تصویب برسانند که به ضرر طبقات محروم و دانش‌آموزان روستاها و شهرهای کوچک باشد.

عضو شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: تأثیر قطعی معدل در کنکور، تبعیض‌آمیز و به دور از عدالت است. این مصوبه به نفع طبقات ثروتمند و دانش‌آموزان شهرهای بزرگ است که در مدارس خاص و غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند و از تمام امکانات و کلاس‌های خصوصی و کتاب‌های کمک آموزشی بهره می‌برند نه دانش‌آموزان در روستاها و شهرهای دورافتاده و محروم که از کمترین و متداول‌ترین امکانات آموزشی هم نصیب چندانی ندارند چه برسد به کلاس‌های خصوصی با معلم پروازی و مدارس گران‌قیمت غیر دولتی.

وی تصریح کرد: با این مصوبه نه مافیای کنکور از بین می‌رود نه استرس دانش‌آموزان کاهش می‌یابد بلکه بالعکس سبب تقویت مافیای کنکور می‌شود و استرس کنکوری‌ها را نیز از یک سال به سه سال و تمام دوران متوسطه دوم افزایش می‌دهد.

خارایی ادامه داد: همچنین نمره‌گرایی در سیستم آموزشی از قبل از کنکور شروع می‌شود و تبعات خاص روانی بر دانش‌آموزان خواهد داشت. علاوه بر آن، حق دانش‌آموزان با معدل‌های پایین که کنکور را فرصت جبران برای خود می‌بینند تضییع می‌شود.

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها، بیان داشت: لغو مصوبه تأثیر معدل در کنکور، خواسته اکثریت دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان است و از رئیس‌جمهور منتخب که دغدغه عدالت و توجه به مناطق و طبقات محروم دارند، تقاضا دارم پس از آغاز به کار خود این موضوع را در اولویت بررسی قرار داده و نگرانی‌ها در این زمینه را رفع کند.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه