× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

طراح نقاشی دیواری میدان شعاع گفت: انتخاب دقیق محل اجرای طرح‌ نقاشی‌های دیواری در شهر که زاویه دید مناسبی برای مردم داشته باشد، اثرگذاری طرح را بیشتر می‌کند. به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، ایلگار رحیمی‌ کارشناس ارشد تصویرسازی با بیان این مطلب درباره […]

طراح نقاشی دیواری میدان شعاع گفت: انتخاب دقیق محل اجرای طرح‌ نقاشی‌های دیواری در شهر که زاویه دید مناسبی برای مردم داشته باشد، اثرگذاری طرح را بیشتر می‌کند.
به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، ایلگار رحیمی‌ کارشناس ارشد تصویرسازی با بیان این مطلب درباره طرح خود، افزود: پس از اعلام فراخوان گستره رنگ، ترکیبات رنگی با پرنده‌های در حال پرواز را ایجاد کردم. دیواری هم که انتخاب شد در واقع به نوعی راه پارک است و ترکیب این پرنده‌ها با رنگ آبی آسمانی از دور جلوه خیلی خوبی دارد.
وی ادامه داد: این طرح در واقع به نوعی بیانگر این موضوع است که باید از حیوانات بویژه پرنده‌ها در شهر حمایت کنیم، از طرفی ترکیب رنگی متناسب با شهر و القای حس آسمان، از دیگر ویژگی‌های این طراحی دیواری به شمار می‌رود.
رحیمی‌ با اشاره به مساحت دیواری که این نقاشی روی آن اجرا شده است، افزود: دیواری که این طرح بر روی آن اجرا شده در حدود 340 مترمربع بوده و دقیقا در میدان شعاع قرار گرفته است.
طراح نقاشی دیواری میدان شعاع درباره سابقه فعالیت خود در زمینه هنر شهری گفت: سه دوره است که در بهارستان کارهای هنری انجام می‌دهم، امسال هم بالاتر از باغ فردوس طرحی با مضمون «زورخانه» اجرا کردم هدف آن حفظ این ورزش باستانی است.
وی تصریح کرد: اجرای طرح ماه مهربانی بر دیوار مدرسه، پلان شهر با استفاده از تصاویر قدیمی‌ کلیله و دمنه و خلق تصاویری در مهدهای کودک و چندین کار دیگر فراتر از این فراخوان‌ها، بخشی از سوابق کاری‌ام محسوب می‌شود.
رحیمی ‌درباره نحوه انتخاب طرح خود در فراخوان، گفت: با توجه به نام فراخوان یعنی «گستره رنگ در شهر»، فکر می‌کنم چون طرحی که آماده کرده بودم رنگ زیادی داشت انتخاب شد. البته اصلاحاتی متناسب با دیوار انجام و بالاخره بعد از چند ماه در میدان شعاع اجرا شد.
طراح نقاشی دیواری میدان شعاع اجرای طرح‌های رنگی در شهر تهران را ضروری می‌داند و معتقد است: تهران نیاز به رنگ دارد چراکه این شهر، شهری خاکستری است، اگر دیوارهایی که روی آنها نقاشی می‌شود در ابعاد بزرگ انتخاب شوند مسلما تاثیر این نقاشی‌ها بیشتر خواهد شد. طرح‌هایی زیادی در مسیر اتوبان‌ها کار شده که به نظرم مورد توجه مردم قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: البته نقاشی‌های کوچک هم جذاب‌اند و به هنرمند این فرصت را می‌دهند تا کارشان را مانند بوم، در سطح شهر اجرا کنند. گسترده رنگ بویژه در فضاهای بزرگ، زیبایی بیشتری به شهر می‌بخشد و اتفاق خوبی بوده است.
رحیمی‌ در پاسخ به این سوال که آیا واقعا انجام چنین اقداماتی در شهری مانند تهران می‌تواند در بهبود وضعیت بصری شهری کمک کند، اظهارکرد: به نظرم می‌تواند تاثیر خودش را در شهر داشته باشد، اما با این شرط که محیط اجرای طرح‌های نقاشی و رنگ دیواری وسیع باشد تا جلوه لازم رنگ‌ها به وضوح دیده شود.
وی درباره ضرورت حمایت از هنرمندان از سوی شهرداری و سازمان زیباسازی گفت: به نظرم افراد کمی ‌در این فراخوان‌ها انتخاب می‌شوند و پروسه اجرایی کار خسته کننده است. طولانی شدن روال انتخاب دیوار و جریان اداری باعث کاهش انگیزه هنرمند می‌شود. اگر خود مسوولان شهرداری و سازمان زیباسازی در انتخاب دیوار همکاری بیشتری داشته باشند شرایط خیلی بهتر خواهد بود.
برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد