× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

امام جمعه پاکدشت با اشاره به اهمیت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: امروز به عملیات مرصاد جهاد تبیین نیاز داریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ثمره نیوز، حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار در خطبه های این هفته نمازجمعه پاکدشت با اشاره به اهمیت درک قیام امام‌حسین(ع) اظهارداشت: بعداز پیامبر مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص)، امت مهمترین معروف یعنی امامت را فراموش کردند و منکر را بر سر جایگاه معروف قرار دادند. سید و سالار شهیدان قیام کردند و بدانیم که امام حسین(ع)، شهید راه امر به معروف و نهی از منکراست.

وی در ادامه افزود: اگر عموم مردم در امر معروف حضور یابند. مردم دست به دست هم بدهند در مقابل منکر باایستند تاثیرات بسیاری در امر اجتماعی حاصل می شود. بدترین درد بشریت بی تفاوتی است. بدترین نوع منکرات این است که بی تفاوتی ها هنجارشکنی ها خود را با مقدسات عجین کند.

امام جمعه پاکدشت با اشاره به نهج البلاغه و درک اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: درنامه ۴۷ نهج البلاغه آمده است “برحذر باشید از ترک امر به معروف و نهی از منکر بدها گفتمان قالب شده و بر شما تسلط پیدا می کنند.”

جوکار با اشاره به عزاداری های برگزار شده از ابتدای محرم تا روز گذشته بیان کرد: در این ۱۳شب گذشته عزاداری های پرجمعیت و پرمعنایی در شهرستان برگزار شد هم از ایرانی های عزیز هم اتباع حاضر در شهرستان پاکدشت شاهد برگزاری جلسات عزاداری های بسیاری بودیم. از شورای هییت های مذهبی، شورای مداحان، نیروهای گمنام امام زمان(عج)، نیروی انتظامی، بسیج و سپاه، امور مساجد در راستای شکل گیری این عزاداری ها و امنیت مطلوب، تشکر می کنم. عزاداری هایی امسال نمایشگاهی از عشق و دلدادگی به اباعبدالله الحسین(ع) است. عزاداری های امسال دارای صحنه های ارادت مردم به اباعبدالله الحسین(ع) بود ، بویژه صحنه بسیار مورد توجه قرار گرفت. مغازه داری که با یک دستگاه تصویری، فیلم مختارنامه را روی صفحه به سمت درب مغازه ش گذاشته بود که مردم نگاه کنند. هرکس به شیوه امسال ارادت خود را به امام حسین(ع) نشان داد.

امام جمعه پاکدشت با اشاره به آغاز هفته نمازجمعه عنوان کرد: هفته نخست مردادماه هفته نماز جمعه آغاز می شود و در این راستا از اعضا ستاد نمازجمعه تشکر می کنم، در سال ۱۳۵۸ آیت الله طالقانی به دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، نخستین نمازجمعه را در تهران برگزار کردند.
وی تصریح کرد: ۵مردادماه ۲مناسبت مهم سالروز برگزاری نمازجمعه و هم عملیات مرصاد در دل خود ثبت کرده است. امروز هم نیازمند عملیات مرصاد رسانه و فضای مجازی در قالب جهاد تبیین هستیم. نقشه دشمنان، نقشه تخریب انقلاب و فاصله انداختن بین مردم و مسئولان است و نمازجمعه کانون وحدت و افزایش
قدرت سیاسی و اجتماعی و اقتصادی در جامعه و قرارگاه مهدی یادران و مهدی باوران است. هر هفته رزمایش مهدی یاوران برگزار می شودو این دستاورد و رها ورد را خود مردم برای هرچه بیشتر نزدیک شدن به لشکر امام زمان(عج) با حضور باشکوه خود انجام می دهند.

وی با اشاره به فراخوان شکل گرفته در پاکدشت با عنوان” اگر من امام جمعه بودم” تاکید کرد: فراخوان ایده پردازی با موضوع ” اگر من امام جمعه بودم” برای ارتقای جایگاه فرهنگی اجتماعی جامعه چه می کردید؟ برای بهره گیری از همه نظرهای ارسال شده و نظراتی که ارسال خواهد شود برگزار شده است.
جوکار با دعوت از مردم برای حضور یافتن در کنگره ملی سرداران شهید شهرستان های استان تهران، خاطرنشان کرد: کنگره سرداران شهید شهرستان های استان تهران را در پیش داریم. چند ماهی است که نسیم این کنگره در استان تهران در حال وزیدن است که پنجشنبه پیش رو در حرم امام راحل برگزار می شود،
راه شهدا تقویت کننده و معرفت بخشی به جامعه و پادزهر توطئه های دشمنان است. لذا از عاشقان و دوستداران شهدا دعوت می کنیم تا در این جلسه زیبا شرکت کنند.

امام جمعه پاکدشت با اشاره به کابینه دولت چهاردهم یادآورشد: در آستانه شکل گیری دولت چهاردهم، هستیم یکی از کارهای سنگین و مهم، گزینش یاران برای شکل گیری کابینه دولت چهاردهم است. حرفهای خوب و بدی به گوش می رسد. امیدواریم رئیس جمهور منتخبخودشان کابینه را مشخص کنند و فاصله خود را از اشخاص معلوم الحال و فتنه گران مشخص کند.در این برهه مجلس بزنگاه اصلی است و امیدواریم با انتخاب دقیق به مسئولانی که ادامه دهنده راه خدمت عزتمندانه و مخلصانه است رای مثبت دهند.
وی در پایان افزود: روزنامه های معلوم الحال از بیت المال استفاده می کنند و تیترهایی می زنند که نشان دهند روشنفکری نیست، اینها ازادی نیست اینها بیحیایی و ولنگاری است.
اشتباهاتی دارند به عنوان مثال منتخب مردم را گرباچف می نامند آنها با این نگاه می خواهند بگویند که انقلاب اسلامی نظام دیکتاتوری و شوروی است البته آنها نقش بی بدیل رهبری در ایران را بهتر درک کردند و می دانند آنکه از هم فرخواهد پاشید طناب پوسیده تفکرات آنها ست نه نظام‌نقدس جمهوری اسلامی ایران.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه