× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

امام جمعه پاکدشت با اشاره به الگوی مدریتی شهید رئیسی و لزوم تبیین آن گفت: الگوی مدیریتی اسلامی شهید رئیسی در دانشگاه ها تدریس شود

 

به گزارش پایگاه خبری ثمره نیوز، حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار در خطبه های عبادی سیاسی و دشمن شکن این هفته نماز جمعه با اشاره به جایگاه پیاده روی اربعین در عرصه جهانی اظهارداشت: در جهانی شدن اربعین مدیون شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم نقش مهمی را ایفا کردند. بزرگترین همایش و اجتماع جهانی در مراسم پیاده روی اربعین شکل گرفته است. همه مردم بدون دعوتنامه با همه امکانات پای کار می آیند و پیاده روی اربعین را ساماندهی می کنند. از همه کشورهای جهان چه مسلمان چه غیرمسلمان، چه شیعه و سنی گرد هم می ایند تا فریاد آزادی و آزادی خواهی و منجی خواهی سردهند.
امروز حماسه حسینی جهانی شده و پایه گذار شکل گیری تمدن نوین اسلامی است. همه با هر زبان و گویش و تمدن و فرهنگی به دنبال مهدی فاطمه (عج) هستند.

وی افزود: نخست وزیر رژیم منحوس صهیونیستی همان شمر زمانه است و هنوز حرمله ها گلوی کودکان را هدف قرار می دهند. در مسیر پیاده روی اربعین می توان به قدرت تشخیص و تمیز دادن به این موضوع پیدا کرد.

جوکار در ادامه خطبه ضمن تبریک فرا رسیدن یکم شهریور زادروز تولد علی بن سینا و روز پزشک بیان داشت: در بیمارستان فوق تخصص شهدای پاکدشت کسری در سرمایش وجود داشت و اکنون سرمایش بیمارستان شهدای پاکدشت با کمک دانشگاه علوم پزشکی فراهم شد و این در تداوم خدمت رسانی بسیار موثر است.

خطیب نمازجمعه پاکدشت با اشاره به اهمیت رفع مشکل تعطیلی پایگاه انتقال خون اضافه کرد: پایگاه انتقال خون در شهرستان ۸۰۰نفره پاکدشت فقط یک روز (سه شنبه) از ۸صبح تا ۱۳ ظهر خون می گیرند. خطاب به مسئولان انتقال خون می گویم یک مرام بشر دوستانه داشته باشید مردم می خواهند خون بدهند نه خون بگیرند.

امام جمعه پاکدشت تصریح کرد: دولتهای رجایی و باهنر و شهید رئیسی الگوها و استوره های مردمی بودند که مسیر تداعی خدمت را نمایان ساختند. عمر خدمت شهید رئیسی چندین برابر عمر خدمت شهید رجایی بود و اقدامات ارزنده را در این ایام شکل داد و هماهنگی خوبی بین قوا در کشور ایجاد و آیت الله رییسی توانست یک مدل و الگوی مدیریتی اسلامی را ترسیم کند. این سرمایه در کشور و دولت بویژه در دانشگاه ها است و امید است تا ضمن تبیین در دروس دانشگاها تدریس شود.
در ایام گذشته نیز شاهد بودیم که مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در دستگاه های دولتی صادقانه خدمت کردند و با متانت دولت سیزدهم را به دولت چهاردهم تحویل دادند.

جوکار ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دولت و خدمت اذعان کرد: تحویل دولت چهاردهم همزمان با هفته دولت مقارن شده و امروز سرمایه گران سنگ شهید رجایی و شهید رئیسی در اختیار دولت چهاردهم قرار دارد که می تواند از آن بهره برداری کند. هفته گذشته هم قدم محکم و موثری از سوی مجلس در وفاق دولت ملی برداشت، گام نخست را دولت در انتخاب وزرا و در زمان قانونی و گام دوم را مجلس در رای اعتماد به وزرا برداشت. در نتیجه موفقیت دولت که همان موفقیت ایران اسلامی است را در مرحله نخست شاهد هستیم. گرچه جا داشت که ۴تا ۶وزیر دولت چهاردهم رای نیاورد که در فراکسیون انقلابی مجلس بیان شد.

امام جمعه پاکدشت در تبیین رای اعتماد های زیر دویست نفر نمایندگان مجلس به وزرای دولت چهاردهم یادآورشد: رای اعتماد زیر دویست نماینده مجلس دارای حرفهای بسیاری است یعنی ما بانمره مشروط وزیر را قبول کرده و به دقت موضوع را بررسی می کنیم.

خطیب نمازجمعه پاکدشت با اشاره به برخی صحبت ها در معرفی گزینه وزرا در دولت چهاردهم از سوی مقام معظم رهبری(حفظه الله) بیان کرد: مقام معظم رهبری در این سالهای رهبری شان گزینه را بر هیچ دولتی تحمیل نکردند. رهبری مشورت می دهد کمک می کند اما گزینه را معرفی نمی کند. گزینه های وزرای دولت همه توسط رئیس جمهور و مشاورین راهبردی شان تعیین می شود.

وی خاطرنشان کرد: دیگر وقت “نگذاشتن”، “نشد”، تمام شده و مجلس در مسیر شکل گیری دولت وفاق ملی کار خود را انجام داده و اکنون باید در حوزه رفع مسائل معیشتی و اقتصادی مردم گامهای موثری برداشته شود. از وزرای دولت چهاردهم انتظار داریم در انتخاب مدیران کل شایسته سالاری و جوان سالاری را ملاک قرار دهند.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه