× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

استاندار تهران گفت:اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در حوزه مدیریت بحران به جد پیگیری و اعمال شود.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، علیرضا فخاری استاندار تهران،در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان تهران که با حضور حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران و مدیران سایر دستگاه‌های اجرایی و عضو ستاد مدیریت بحران در استانداری تهران برگزار شد، با انتقاد از اینکه دستگاه‌های اجرایی عمده سیاست‌های کاری را بر استقرار مدیریت بحران گذاشته اند، اظهار کرد: در حوزه‌های برق و آب و گاز باید برآوردهای دقیق در مرحله پیش از بحران داشته باشیم.

استاندار تهران با اشاره به اینکه اتخاذ تدابیر در شرایط متفاوت جز تکالیف دستگاه‌ها است گفت: دستگاه‌های اجرایی استان تهران یک ماه فرصت دارند برنامه‌های شرایط عادی و اضطرار خدمت رسانی به مردم را بر اساس سناریوهای تعریفی و سطوح مختلف حوادث اعلام کنند.

فخاری با تاکید بر مصرف بهینه افزود: ضروری است که مصرف انرژی در استان تهران قبل از مرحله پاسخ بررسی و چاره اندیشی شود و نباید این گونه باشد که به کل مصرف بهینه را کنار بگذاریم و به لحاظ مدیریتی پشت بحران پنهان شویم، باید تعریف واحدی از بحران داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حتماً باید بدانیم در زمان قطعی برق‌ها میزان خسارت به بخش صنعت چقدر برآورد شده و چه کسی مسئول جبران است گفت: باید آثار این ضرور و زیان‌ها را بشناسیم و تکلیف را برای پیک و نوع و چگونگی مصرف بدانیم و به لحاظ توسعه‌ای مطلع باشیم که کجا کسری داریم و کمبودها در چه قسمت‌هایی قابل جبران هستند و یک برنامه ریزی مشخص برای کمبودها داشته باشیم.

استاندار تهران به برنامه بازدیدهای استانداری تهران از شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: طی این بازدیدها حرف‌ها و درد دل صنعتگران را شنیده ایم، این نکته حائز اهمیت است که بدانیم چه برنامه‌هایی را به لحاظ قانونی و اقتصادی برای جبران ضررهای ناشی از قطعی برق داریم و مردم کجا باید برای این ضرر و زیان‌ها مراجعه کنند در این زمینه لازم است که حوزه صنعت و کشاورزی تمهیداتی را بیاندیشند و موارد به یک مدل برای پاسخگویی به مردم تبدیل شوند.

فخاری با تاکید بر اتخاذ الگو، مدل و برآوردهای مناسب برای تمام موضوعات استان عنوان کرد: باید با آمار، اطلاعات و موضوعات مرتبط با برنامه ریزی استان جلسات محدود تر و ظرفیت سنجی های درست داشته باشیم و قوانین غیر قابل استفاده را اصلاح کنیم و همزمان با اینکه خودمان را با حقیقت تطبیق می‌دهیم با پیش بینی‌های صحیح پیشگیری را در دستور کار قرار دهیم و برای هر شرایط سناریو داشته باشیم.

وی به فرصت یک ماهه برای ارائه سناریو توسط دستگاه‌های اجرایی برای شرایط بحران اشاره کرد و گفت: وقتی هر دستگاه برای وقوع بحران‌های مختلف سناریوی متفاوت و محتمل داشته باشد که بر اساس آن مدل رفتاری درست تعیین و سازمان‌ها پای کار بیایند آنگاه می‌توانیم بگوییم که کار انجام شده است مثلاً باید سناریوی تدوین شده برای حوادث مترقبه با سناریوی اقدام متخاصمین و انفجار مشخص باشد، باید برای شرایط عادی و پیک مصرف مدل و برآورد مشخص داشته باشیم و نقاط سر به سر توسط دستگاه‌ها تعیین و توان‌های ظرفیتی و نقطه بحران را اعلام و در نتیجه آن تاب آوری ها مشخص شوند.

استاندار تهران گفت: سازمان برنامه ضمن داشتن برنامه برای حال و آینده باید سند و چشم انداز ۲۰ ساله ترسیم کند و به این موضوع توجه داشته باشیم تا زمانی که نگاه برنامه ریزانه و کنترلی نداشته باشیم در بحران به سر خواهیم برد.

فخاری در ادامه بر اهمیت رسانه در مدیریت بحران تاکید کرد و افزود: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در حوزه مدیریت بحران به جد پیگیری و اعمال شود.

 

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه