× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

خطیب نمازجمعه شریف آباد گفت: رهبری در دیدار هفته گذشته رئیس جمهور عراق به جزئیات مهمی اشاره فرمودند و در ادامه یک جمله کلیدی را به آن اشاره کردند و فرمودند حتی یک آمریکایی نباید در منطقه باشد.

به گزارش ثمره نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین قاسم خداپرست در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به اهمیت پیگیری مسائل فرهنگی و شناساندن ان به نسل جدید اظهارداشت: مناسبتهای فرهنگی ماه اردیبهشت را تبدیل به ماه علم و فرهنگ نموده یکم ،سوم، دوازدهم، پانزدهم و هجدهم اردیبهشت نشان از جایگاه فرهنگی  اردیبهشت نمود.

وی در ادامه اضافه کرد: در هفته گذشته جمعی از معلمان به محضر رهبر انقلاب شرف یاب شدند که در این دیدار مقام معظم رهبری امام خامنه ای با جملات مهمی جایگاه معلمان را در کشور بیان فرمودند؛ ایشان در این دیدار معلمان را سربازان گمنام نظام اسلامی و اسلام دانستند و همچنین فرمودند معلمان مجاهدت همراه با سختی را تحمل می کنند.

خطیب نمازجمعه شریف آباد در ادامه شهدای معلم را پلاک طلایی سربلندی این قشر زحمت کش دانست و افزود: ۵هزار معلم شهید در این ۴۵ سال اخیر نشان از جلوه سربلندی معلمین است. همچنین رهبری در وصف جایگاه معلمین فرمودند معلمین پرورش دهندگان جواهر قیمتی نسل نوجوان و جوان و معماران آینده کشور هستند و معلمان را توصیه به دقت در پرورش نمودند و آنان را در جایگاه مادران و پدرانی تعریف نمودند که در بحث تربیت و پرورش نقش بسزایی دارند و خواستار آموزش تربیت انقلابی اسلامی به نسل جدید شدند تا دانش آموز احساس هویت ایران اسلامی و علمی در نوجوانان و جوانان کشور را شکوفا کنند.

خداپرست در ادامه تصریح کرد: پرورش و امور پرورشی اصل ورود به مدرسه است و از دولت سیزدهم این توقع می رود که فعالین فرهنگی در راستای سرعت بخشی به مسیر پرورشی در مدارس حضور یابند.

وی در ادامه به ۲سفر اخیر رئیس جمهور عراق و رئیس جمهور ایران به سوریه اشاره کرد و گفت: رهبری در دیدار هفته گذشته رئیس جمهور عراق به جزئیات مهمی اشاره فرمودند و در ادامه یک جمله کلیدی را به آن اشاره کردند و فرمودند حتی یک آمریکایی نباید در منطقه باشد؛ در سفر رئیس جمهور ایران به سوریه که اتفاقات مهمی را رقم زد و استقبال گسترده ی از مردم، جبهه مقاومت، علمای لبنان فلسطین و سوریه صورت گرفت. این سفر به لحاظ امنیتی خبر بدی برای صهیونیستها دربر داشت یعنی ایران برای هماهنگی جبهه مقاومت، تهران، حذب الله و دمشق در جهت تنگ تر شدن حلقه محاصره علیه اسرائیل حرکت می کند. این حضور یعنی ایران در هرجا بخواهد حضور می یابد و هیچ تهدیدی نمی تواند در مقابل آن باایستد.

وی در ادامه به تحولات اقتصادی این حضور در سوریه اشاره کرد و افزود: بعداز ۱۲سال جنگ سوریه نیاز به بازسازی و سرمایه گذاری دارد کشورهای زیادی به دنبال دست یابی برای سرمایه گذاری هستند و ایران می تواند با حضور شرکتهای توانمند این سرمایه گذاری را انجام دهد.

خداپرست در ادامه خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به گرانی و تورم طاقت فرسا در کشور ابراز کرد: متاسفانه گرانی قرار نیست به اتمام برسد، تسلط بر نظارت در بازار نیست و قدرت مقابله وجود ندارد؛ رهبری در دیدارهای مختلف با بیان مهار تورم و گرانی حتی راهکارهای سازنده نیز دادند اما سران ۳قوه پیام می دهند و می گویند که انجام می شود اما در عمل چیزی احساس نمی شود اگر به تذکرات رهبری گوش داده شود و کوتاهی و سهل انگاری نشود مسائل حل خواهد شد

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه