× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

علي امام از نهايي شدن نتيجه مناقصه پايانه آزادگان در بخش جنوبي خط 3 خبر داد و عنوان كرد: اين پايانه كه يكي از عوامل موثر در كاهش سرفاصله حركتي در خط 3 متروي تهران است، به 100 ميليارد تومان سرمايه گذاري نياز دارد و فاز اول آن تا سال آينده تمام مي شود. به […]

علي امام از نهايي شدن نتيجه مناقصه پايانه آزادگان در بخش جنوبي خط 3 خبر داد و عنوان كرد: اين پايانه كه يكي از عوامل موثر در كاهش سرفاصله حركتي در خط 3 متروي تهران است، به 100 ميليارد تومان سرمايه گذاري نياز دارد و فاز اول آن تا سال آينده تمام مي شود.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام مدیرعامل این شرکت با اعلام خبر نهایی شدن نتیجه مناقصه پایانه آزادگان عنوان کرد: پایانه آزادگان یکی از پروژه های مهم و اولویت دار برای شرکت مترو تهران است که در بخش جنوبی خط ۳ قرار دارد.

او با اشاره به اینکه این پایانه یکی از عوامل اثر گذار در کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در خط ۳ متروي تهران است، خاطر نشان کرد: پایانه آزادگان حدود 50 هکتار است و به مبلغی برابر با ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

امام با اشاره به انتخاب نهايي پیمانکار این پایانه عنوان کرد: روند اجرایی شدن مناقصه پایانه آزادگان از مدت ها پیش آغاز شده بود و اكنون با انتخاب پيمانكار در مرحله انعقاد قرارداد است .

مدیر عامل شرکت مترو با اشاره به اینکه زمان‌بندی این پروژه برای یک بازه زمانی 2 ساله تعیین شده است، گفت: این پروژه در مجموع در 2 فاز طراحي شده است که فاز اول آن تا سال آینده به پایان می‌رسد.

او در پايان عنوان كرد: فاز اول اين پروژه شامل پاركينگ و چاله سرويس قطارها است و به همين دليل براي تعميرات كوتاه مدت نيز قابل استفاده است. فاز دوم نيز شامل تعميرگاه و تجهيزات آن است كه در اين صورت تعميرات سنگين و بلند مدت نيز قابل اجرا است.

گفتني است پايانه ها از جمله بخش هاي مهم خطوط مترو هستند كه عمده كاربري آنها كمك به تنظيم سر فاصله حركت قطارها، محلي براي پارك شبانه ناوگان، انجام بازرسي و تعميرات احتمالي و نيز شستشوي واگن ها است. لذا راه اندازي پايانه ها در ابتدا يا انتهاي خطوط از اهميت بالايي برخوردار است .

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه