× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

مدیرکل امور شهروندی شهرداری تهران گفت: تعداد 418 دانش آموز به عنوان شهردار و معاون مدرسه انتخاب شده و مشغول فعالیت هستند. به گزارش ثمره نیوز به نقل از شهرنوشت، مجتبی دانشور مدیرکل امور شهروندی شهرداری تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال قرار بود طرح شهردار مدرسه در 440 مدرسه پایتخت برگزار شود […]

مدیرکل امور شهروندی شهرداری تهران گفت: تعداد 418 دانش آموز به عنوان شهردار و معاون مدرسه انتخاب شده و مشغول فعالیت هستند.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از شهرنوشت، مجتبی دانشور مدیرکل امور شهروندی شهرداری تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال قرار بود طرح شهردار مدرسه در 440 مدرسه پایتخت برگزار شود اظهار کرد: البته به دلیل برخی از مشکلات این موضوع تنها در 418 مدرسه در 20 آبان برگزار شد و امروز نیز مراسم تنفیذ این 418 دانش‌آموز صورت گرفت.

وی تصریح کرد: شورایاری‌ها سهم شهروندان در ادامه شهر را نشان می‌دهند و این یکی از قدیمی‌ترین طرحهای شهرداری تهران است که 25 سال قدمت دارد.

مدیرکل امور شهروندی شهرداری خاطرنشان کرد: 124 هزار دانش‌آموز در حال حاضر در مدارسی که شهردار مدرسه دارند مشغول تحصیلند و اگر این تعداد را با خانواده‌های آنها در نظر بگیریم بیش از چند هزار نفر می‌شوند که این افراد در اداره شهر و همکاری با شهرداری می‌توانند اقدامات موثری انجام دهند.

او گفت: دانش‌آموزان به صورت آنلاین می‌توانند ایده‌های خود را در سایت شهردار مدرسه ارائه دهند و واحدهای کاری برای این افراد با کد اختصاصی در نظر گرفته شده است. آموزش و پرورش نیز تاکنون همکاری‌های خوبی با شهرداری انجام داده است.

دانشور گفت: نسبت مشارکت دختران در طرح شهردار مدرسه 10 درصد بیشتر از پسران است. آموزش شهروندی در قالب شهردار مدرسه نیز اجرایی می‌شود که یکی از این برنامه‌ها پیشگیری از حوادث ناشی از چهارشنبه سوری خواهد بود.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه