× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

مدیرعامل شرکت مترو با بيان اين كه تا پايان دي ماه مراحل انتخاب مشاور طراحی خط ۱۰ مترو نهايي مي‌شود، گفت: مقدمات توسعه اين خط به محض تامين منابع مالي از اسفند ماه جاري امكان پذير است. به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه […]

مدیرعامل شرکت مترو با بيان اين كه تا پايان دي ماه مراحل انتخاب مشاور طراحی خط ۱۰ مترو نهايي مي‌شود، گفت: مقدمات توسعه اين خط به محض تامين منابع مالي از اسفند ماه جاري امكان پذير است.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه ( مترو)، علی امام مدیرعامل این شرکت با اعلام خبر اتمام انتخاب مشاور طراحی خط ۱۰ متروي تهران تا پایان دی ‌ماه جاری عنوان کرد: همچنين در صورت وجود منابع مالی این امکان وجود دارد که از اسفند ماه مقدمات توسعه خط ۱۰ را کلید بزنیم.

امام با اشاره به اینکه خط ۱۰ متروي تهران یک خط شرقی – غربی است، عنوان کرد: این خط در مجموع 4 منطقه از شهر تهران را پوشش می‌دهد و با خط یک و نیز با خطوط ۳ تا ۷  متروي تهران در تقاطع است.

او گفت: بر اساس برآوردهای اولیه مقرر است 11 و نيم کیلومتر از این خط از منطقه ۲۲ ، 12 و نيم کیلومتر از منطقه ۵، ۹ کیلومتراز منطقه یک و ۹ کیلومتر  نیز ازمنطقه ۴ شهر تهران عبور کند.

امام با بيان اینکه برای این خط تعداد ۳۱ ایستگاه طراحی شده است، خاطرنشان كرد: نقاط مختلفي را برای آغاز عملیات اجرایی در نظر گرفته‌ایم اما بر اساس توجيه اقتصادي و نيز ديدگاه‌هاي توسعه شهري بهترین نقطه براي فازيك، بخش غربي آن است.

او با اشاره به اینکه برای آغاز عمليات اجرايي هر خط مترو، نیاز به حفر تونل برای جابه‌جایی قطعات و تجهیزات است، گفت: انتهاي خط ۵ از سمت وردآورد، سه‌راهي خیابان پیامبر در خط ۶ و نيز میدان کتاب در خط ۷ از جمله این ظرفیت‌ها است.

مدیرعامل شرکت مترو در پایان تاکید کرد: از میان ظرفیت‌های ذکر شده میدان کتاب مي‌تواند بهترین گزینه باشد زیرا در حال حاضر یک دستگاه تی بی ام (TBM) آماده که مراحل حفاری خود را برای خط ۷ به پایان رسانده است در اين نقطه قرار دارد. اين دستگاه حفار قرار بود با تفکیک قطعات از این نقطه خارج شود اما به عنوان یک ظرفیت در اين نقطه نگاه داشته شده تا به محض تامین منابع مالی وارد فاز عملیاتی خط 10 شویم.

گفتني است جلسات جذب سرمايه‌گذار براي آغاز عمليات اجرايي خط 10 در حال جريان است و اين خط بر اساس تصميم شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو) و نيز دستور شوراي اسلامي شهر تهران اولين خط از خطوط متروي تهران است كه بر اساس الگوي مشاركت عمومي- خصوصي اجرايي مي‌شود.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه