true
true
true
معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گفت: «درصدد هستیم پیرو برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران، رویدادهای مشابه استانی را به صورت سالانه در شهرهای مختلف کشور برپا کنیم و از این ابزار نیز برای آنکه صنعت گردشگری بتواند همواره در پیشانی اداره کشور جای گیرد، استفاده کنیم»
true
به گزارش ثمره ؛ علیاصغر شالبافیان در وبینار با مدیرانکل و معاونان گردشگری استانها که با هدف برنامهریزی و هماهنگی نهایی پیرامون موضوع برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته از تاریخ ۹ الی ۱۲ بهمن ماه سال جاری در محل نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار خواهد شد، گفت: «درصددیم با تداوم و تکرار نمایشگاه گردشگری در سایر استانها، مشابه آنچه هر سال در تهران برگزار میشود، به صورت مستمر تلاش نماییم تا گردشگری در ویترین اداره کشور جای گیرد.»
معاون گردشگری همچنین با تاکید بر اینکه هر یک از اداراتکل استانی در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران باید معین یکی از بازارهای هدف باشند، گفت: «نیاز است تمشیت فعالان بازار در اولویت کاری استانی قرار گیرد و با حمایت بخش خصوصی برگزاری نشستهای B ۲ B به صورت حضوری و مجازی با مشارکت مهمانان بینالمللی مدنظر قرار گیرد.»
شالبافیان خاطرنشان کرد: «ادارات کل استانی باید با تسهیلگری امکان حضور شایسته بخش خصوصی در این رویداد مهم را فراهم آورند.»
او همچنین همکاری فعال با سایر شرکتها و موسسات معتبر مطرح که فعالیتی غیر از گردشگری دارند را نیز در صدر امور اجرایی استانی قرار داد و تاکید کرد: «با توجه به اینکه بسیاری از شرکتهای مهم بر مبنای مسئولیت اجتماعیشان دغدغه فعالیت و حمایت از حوزه گردشگری را دارند، میتوانیم در راستای ترغیب، تشویق و تبیین حضور شایسته در نمایشگاه گردشگری تهران از آنها به عنوان حامیان این حوزه بهره ببریم.»
معاون گردشگری همچنین از روسای ادارات کل استانی خواست ضمن فعال کردن و تجهیز نرمافزاری و سختافزاری حوزه روابطعمومی و ایجاد زمینه حضور شخصیتهای مطرح و تاثیرگذار استانی در غرفههای مربوطه نسبت به محتواسازی و انعکاس ارتباط دوسویه و تعاملات فرابخشی در این حوزه اقدام کنند.»
شالبافیان همچنین با تاکید بر تخصصی بودن نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران، گفت: «معرفی محصولات گردشگری از جمله گردشگری خوراک، دریایی، معرفی محور غرب و غیره زمینهای ایجاد کرده است تا استانهای برخوردار از ظرفیتهای موجود بتوانند با تکیه بر داشته خود در راستای برندسازی و معرفی استان در قالب مورد نظر تلاشی ویژه به صورت بصری و ساختاری داشته باشند تا عموم مردم و فعالان این حوزه بتوانند از فرصت فراهم شده بهرهمند شوند.»
منبع: روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی
true
true
true
true