× منوی بالا منوی اصلی منوی فوتر

مديرعامل شركت توسعه مجتمع هاي ايستگاهي متروي تهران در تشريح تسهيلات جذب سرمايه گذار عنوان كرد: در كنار معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري، تسهيلاتي همانند اخذ مجوزهاي شهرسازي و كميسيون ماده 5 را به سرمايه گذاران ارائه مي دهيم. به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شركت راه آهن […]

مديرعامل شركت توسعه مجتمع هاي ايستگاهي متروي تهران در تشريح تسهيلات جذب سرمايه گذار عنوان كرد: در كنار معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري، تسهيلاتي همانند اخذ مجوزهاي شهرسازي و كميسيون ماده 5 را به سرمايه گذاران ارائه مي دهيم.

به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو)، مصطفی سفندارمذ مديرعامل شركت توسعه مجتمع هاي ايستگاهي متروي تهران با اشاره به اين كه اين شركت در كنار معرفی فرصت هاي سرمایه گذاری اقداماتی همانند طراحی، دریافت مجوزهای شهرسازی و در صورت نیاز دریافت مصوبات کمیسیون ماده ۵ را نيز براي سرمايه گذاران انجام مي دهد، عنوان كرد: مجوزهاي قانوني كه سرمايه گذاران براي فعاليت نياز دارند توسط ما از مراجع ذي صلاح اخذ مي شود.

او تاكيد كرد: اين اقدام به اين دليل انجام مي شود كه سرمایه گذاران بدانند مبلغ عوارضی که قرار است توسط شهرداری اخذ شود به چه میزان است. همچنين اطلاعاتي در خصوص مشخصات پروژه، زمينه سرمايه گذاري، چگونگي و امکان بارگذاری در اين زمين ها و مواردي از اين دست را به سرمايه گذار ارائه مي دهيم.

استفاده از روش سرمايه گذاري BOT براي توسعه مجتمع هاي ايستگاهي

سفندارمذ در تشريح روش سرمايه گذاري كه در اجراي پروژه هاي سال جاري به كار گرفته مي شود، گفت: در گام اول نسبت به واگذاری زمین های شناسایی شده اقدام می‌کنیم تا سرمایه بخش خصوصی نیز معطل بخش دولتی و عمومی قرار نگیرد. همچنين در قراردادهاي آتي قدرالسهم شهرداری و بخش خصوصی براساس گروه قراردادهاي BOT مشخص مي شود اما بهره برداری و برند سازی به طور کامل بر عهده بخش خصوصی قرار مي گيرد تا از محل ارزش افزوده ایجاد شده شهرداری نیز به درآمد پایدار دست یابد.

مديرعامل شركت توسعه مجتمع هاي ايستگاهي متروي تهران در پايان عنوان كرد: قراردادهاي BOT در کشور بيشتردر حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی موفقيت آميز بوده اما در حوزه شهري كمتر به كار گرفته شده است.

گفتني است شرکت توسعه مجتمع های ایستگاهی در سال ۱۳۸۵ افتتاح شد. این شرکت در دوره اول فعالیت خود یعنی از زمان افتتاح تا سال ۱۳۹۱ در مجموع حدود ۲ هزار و 500 میلیارد تومان برای شهرداری تهران وشرکت مترو درآمد ایجاد کرد. در سال ۹۱ شرکت تعلیق و تقریبا از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۷ فعالیت های اين شرکت راکد بود.

لازم به ذكر است از تير ماه 1397 بنا به پيگيري شركت مترو و معاونت حمل و نقل شهردراي تهران شركت مجتمع هاي ايستگاهي با رفع موانع حقوقي دوباره فعال شد.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه