true
true
true
محمد شيري با اعلام خبر تدقيق نقشه زمينهاي شعاع 300 متري 170 ايستگاه مترو به روش یوتی ام (U T M) عنوان كرد: همچنين در صورت موافقت معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران ردیف درآمدی جداگانه جهت املاکی که در شعاع ۳۰۰ متری ایستگاههای مترو قرار دارند، اختصاص مييابد تا اين درآمدها به […]
true
محمد شيري با اعلام خبر تدقيق نقشه زمينهاي شعاع 300 متري 170 ايستگاه مترو به روش یوتی ام (U T M) عنوان كرد: همچنين در صورت موافقت معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران ردیف درآمدی جداگانه جهت املاکی که در شعاع ۳۰۰ متری ایستگاههای مترو قرار دارند، اختصاص مييابد تا اين درآمدها به صورت مستقیم به حساب شرکت مترو نزد خزانه به عنوان يك درآمد پايدار واريز شود.
به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو)،محمد شيري مدير فني و مهندسي این شرکت با اعلام خبر تهيه نقشه یو تی ام (U T M) شعاع ۳۰۰ متری ۱۷۰ ایستگاه مترو با کمک شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران ،سازمان فناوری اطلاعات و شرکت مترو عنوان کرد: یو تی ام (U T M) نقشههایی است که مختصات یک ملك را با دقت سانتیمتر بر روی کره زمین مشخص میکند. به همین دلیل امکان جابهجایی وتعارض ملکی در ارتباط با این زمینها وجود ندارد.
او با بیان اینکه این اقدام بر اساس مصوبه شماره ۲۷ سال ۹۸ شورای اسلامی شهر تهران تهیه شده است، گفت: بر اساس این مصوبه تمام درآمدهای حاصل از صدور پروانه برای زمینهای اطراف ایستگاههای مترو و بی آر تی باید برای توسعه حمل و نقل عمومی انبوهبر توسط شهرداری تهران هزینه شود.
شيري با اشاره به اینکه از مجموع ۵۴۰ هزار پارسل موجود در شهر تهران ۷۵ هزار و ۵۵۰ پارسل در شعاع ۳۰۰ متری ایستگاههای مترو قرار دارد، خاطرنشان کرد: این مصوبه باعث شد مکاتباتی برای اختصاص ردیف درآمدی جداگانه جهت املاکی که در شعاع ۳۰۰ متری ایستگاههای مترو قرار دارند، انجام شود. در صورت موافقت معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران درآمد حاصل از این زمینها به صورت مستقیم به حساب شرکت مترو نزد خزانه واریز ميشود.
مدير فني و مهندسي شركت متروي تهران با اشاره به اینکه املاکی که در شعاع ۳۰۰ متری ایستگاههای مترو قرار دارند نیاز به ضوابط جداگانه شهرسازي نيز دارند، تاکید کرد: در نتیجه باید ضوابط خاصی برای این نقاط پیشنهاد، تدوین و پس از تهیه، سیر مراحل قانونی در کمیسیون ماده ۵ طی شود.
شيري در پايان تاكيد كرد: بدون شك تحقق موارد مذكور يكي از راههاي بهينه جهت ايجاد درآمد پايدار براي توسعه خطوط مترو در سالهاي آتي است.
true
true
true
true